AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Herregud, åpna døra hjemme igår og sniffet inn deeen sjitlukta! Runder hjørnet og der ligger det bare bløtt, i bæsj. (stooor hund) Stakkars hund, hjemme og dårlig i magen uten å komme seg ut Så tenker jeg stakkars meg, hvor skal jeg begynne! Dette skjer heldigvis sjelden, men jeg lurer på hvilke smarte tips dere har på best mulig måte å få bort alt dette på om det skjer senere også? Jeg sto i over en time og skrubbet gulv og tv benk som uheldigvis fikk seg en sprut.. Tror det kan skyldes at hun fikk litt for mye godbiter når vi var på hundekurs dagen før. Vi brukte blodpudding i små biter. Kanskje noen har masse tips til andre godbiter? Vi bruker av og til pølse, blodpølse, lungemos, skinke.. Dette fordi vi prøver å lære henne å forbedre basiske ting og trenger dette for å få motivasjon og oppmerksomheten:)
la Flaca Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Huff, ikke morsomt det der nei! Men diaré er utrolig smittsomt, så hun kan jo ha fått i seg noe på kurset. Du er sikker på at det ikke kommer av stress? Det kan slå seg på magen. Ellers er jo en del blodpudding og blodpølse ganske krydra, og kan være hardt til magen for enkelte. Jeg ville holdt meg til rene produkter til ei stund fremover tror jeg. Biff, kylling etc. Vask over med utvanna eddik, det nøytraliserer lukta. Ellers så er det jo bare skrubb skrubb skrubb som hjelper
Gjest Spinell Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Uffameg. Dette skjer av og til, dessverre! Det eneste man kan gjøre er å bite tennene sammen og vaske. Jeg har brukt å tørke opp det jeg kan med papir først, og deretter gyse på med klut, såpe og vann. Kaster både papiret (selvsagt) og kluten etterpå. Vi har lukket noen dører slik at hunden ikke får gå i alle rom i huset når vi er borte. Da er det i alle fall færre plasser uhellet kan skje. Noen ganger er hunden rett og slett dårlig i magen, akkurat som mennesker kan være. Enkelte hunder har veldig følsomme mager, og får løs mage av "ingenting", mens andre kan få dålig mage av ting de spiser på sin vei. Var jeg deg ville jeg byttet ut godbitene med slike som en får kjøpt hos dyrebutikker eller hos veterinær. For følsomme mager (eller hunder på slanker'n) finnes det dessuten fibergodbiter som har lite fett. Med lite fett blir det mindre smøring av tarmene og dermed ikke så lett å få løs avføring. Endret 13. oktober 2010 av Spinell
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Stakkars voffe De liker virkelig ikke å måtte få det ut inne. Min hund fikk diare etter en kurskveld. Og jeg la da ut avispapirer i hele gangen, i tilfelle hun ikke klarte seg og jeg ikke var rask nok (evnt var ute noen minutter).
kindelvev Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Biola er bra for å stabilisere urolige hundemager... Men det er desverre noe som ofte skjer etter kurs o.l....Har hatt samme problemet her. Hunden min blir mest dårlig av fiskepudding (eller fisepudding som nå har blitt omdøpt til).. så du må nesten bare prøve deg frem litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå