Gå til innhold

til moderator og eks, JV vitne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En ting jeg lurer på: Holder vitner seg unna kjent verdenslitteratur som har med ulike mytologier å gjøre. Altså at de mener det bare er sprøyt, og vil dermed ikke lese. Eller synes amn det generellt er spennende.

Vet at man ikke kan snakke for alle vitner, men sånn generellt, for de har ulike lover de forholder seg til. Derfor lurte jeg på om de ikke leser slik litteratur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at det er meg du spør, Gjest. Jeg forlot JV for 15 år siden og kan derfor ikke svare på spørsmål som gjelder dem. Jeg ønsker det ikke heller, siden jeg ikke vet hvordan de ser på det du spør om nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan svare gjest?

Jeg er ikke et vitne selv, men har en god venninne som er det og jeg snakker mye med henne.

For en tid tilbake leste jeg en bok av mann som heter Wilting som har gått ut av JV menigheten, og som i boken forteller om alt de står for og hva han har funnet ut i ettertid er "sprøyt". Min venninne som for tiden er kastet ut av forskjellige grunner, håper at hun skal kunne komme inn igjen, og vil ikke for sitt bare liv lese noe som kan sette spørsmålstegn ved hennes tro. I følge henne er alt annet Satan sitt verk, og han er veldig flink til å lure mennesker til å tro at de tenker selv for å få dem vekk fra sannheten... osv. Ergo kan du nok regne med at de ikke leser om andre religioner noe særlig... tenk om de fant noe de likte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Moderator, beklager for at jegstilte spørsmålet, ble bare så nysgjerrig.

Mysan, takk for svar. Tenkte meg til det svaret jeg og. For jeg tenkte at det skuespillet av Goethe handler om Gud om pakten me djevelen. Den har vedkommende lest, men den har mya av Odysseen i seg. Så jeg bare lurte på dette. Om de da nekter å lese denne boken, fordi den har gresk mytologi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator, beklager for at jegstilte spørsmålet, ble bare så nysgjerrig.

Ingen ting å beklage, Gjest. Jeg ville svart deg om jeg kunne, men om jeg hadde svart deg nå kunne det kun ha vært basert på 15 år gammel info :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...