Potetgull Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg skal på operaen om noen dager, og jeg har ingen anelse hva for klær jeg skal ha på. Jeg har jo aldri vært der når det har vært forestilling, så jeg vet ikke hva slags "dresscode" det er der.. Om jeg skal være litt pyntet med kjole osv, eller om man kan gå i vanlige bukser osv. Noen som har vært der og kan si hva for klær jeg skal ha på?
Tinker8ell Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 jeg har ikke vert på operaen i oslo, men i london. der gikk det i veldig pyntet antrekk, men ikke ballkjole heller. unngå slitte jeans ivertfall
IdaEmilia Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 unngå jeans eller bukser i det heletatt. PYNT deg så mye som mulig, det kan neppe bli FOR pyntet...
SmallTalk Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Normalt pent er vel det antrekket jeg hadde stilt opp i. Dvs dressbukse, bluse og pensko eller skjørt og bluse. Den norske operaen kan ikke sammenlignes med de utenlandske når det gjelder kleskode, til det har den blitt for folkelig. Sakset fra hjemmesidene til operaen: "Hva skal jeg ha på meg? La oss knekke den aller seigeste myten først: du må ikke leie verken smoking eller ballkjole for å gå i operaen. En håndsydd italiensk, mørk dress holder. Tulla! Det er ingen kleskode i Operaen. På en gjennomsnittlig operakveld kan du i dag spotte alt fra dresskledte unge menn, via middelaldrende par i dongeri, til eldre damer i tights. Innse det, verden er snudd på hodet for lenge siden. Kle deg som du føler for." For mere informasjon, ser her. God tur! Endret 13. oktober 2010 av SmallTalk
Gjesten Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Du kan i grunnen ha på deg hva du vil. Unngå slitte jeans, men du trenger heller ikke dressbukse. Er du skjørt-person, så gå gjerne i det, men bukse går helt fint, spesielt om du tar noen pene støvletter til. Dette er selvfølgelig ikke anledningen til t-skjorter med bandnavn og slikt... Men som sagt: Kleskoden i operaen blir mer og mer visket ut, så skal mye til å være upassende. Ha en fin kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå