AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 PLutselig i går gikk pus på kassen og ble der lenge...kom ut igjen og hang litt med bakparten og jeg så at noe ikke var som det skulle...Han sleiket febrilsk også satte han igang å sytemjaue... Løftet han opp og så at avføring satt fast i "hullet" bak i rumpen......Han skrek og jamret seg og det var tydelig vondt. Jeg fikk nesten ikke lov til å røre han.. Jeg ringte vet og de sa at siden det var så sent hadde de kun akuttvakt og det var derfor ikke vanlig å ta imot slike tilfelle, kun når det var fare for liv. De ba meg se an natten og vente til idag. Hvilket jeg ikke godtok, katten var jo i smerter..Da jeg sa at de hadde bare å ta meg i mot begynte han å regne på hva dette ville koste meg. Han sa at det kostet hvertfall ikke under 4000. Som om det betyr noe når lille pus er dårlig..!!!!! I mellomtiden, mens jeg var i samtale hadde min vennine som var hjemme tatt pus med til dusjen og spylet han i rumpen og dermed løsnet den!!! Pus så lettet ut, gikk normalt igjen, vasket og sleiket så klart - men så var hun også klissvåt! Spiste og ville gjerne ut på tur og leke.... Alt så fint ut.... Idag er pus hjemme alene, det har gått fint i natt, ingen nye hendelser... Men matmor sitter nå her og er livredd for at dette skal skje mens hun er alene hjemme.Hvem skal hjelpe henne da? Hvordan skal det gå? Jeg frykter at dette er starten på en forstoppelse, men leser også litt på nett at forstoppelse medfører også at katten er slapp, sover mye og spiser ikke. Disse tegnene har hun ikke! Kanskje det bare var en engangshendelse? Noen der ute som kan gi meg noen råd/berolige matmor litt? :O/ Jeg leste også at matolje var noe jeg kunne gi pus for å løsne opp magen, ga henne en teskje i går kveld og en imorres før jeg dro..... kanskje jeg bare skal reise hjem tidlig fra jobb? råd? Tenker også på alle disse kattene og dyrene generelt som bor ute i naturen, de klarer seg jo de..uten hjelp...men....
gerotten Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Synes du bør reise hjem fra jobb og være med pusen din... Lykke til til begge to :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå