Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt å føre opp hva jeg spiser til enhver tid, Nå har jeg ryddet ut av kjøleskapet de siste dagene (grunnet cola, pizza og brownies i matplanen de siste dagene) for å starte noe nytt kosthold.

Om jeg bytter ut pizza, vårrull og nudler med kyllingfile og salat osv.. Kan jeg da merke at jeg går ned i vekt? Om jeg i tillegg trener 2-3-4 ganger i uken? Er 163cm høry og veier rundt 59/60kg. Kulen nederst på magen vokser ut over dagen. Hvorfor skjer dette???

kutte ut:

Sukker

Hvete

Poteter

Mindre melk

Mandag 11/10

Trente: 15 min sykkel + alt styrke

Havregryn med rosiner og melk

Cola

Pizza

2 havreknekkebrød med nugatti

Tirsdag 12/10

Trente: 20 min sykkel + alt styrke

Banan

Yt sjokolademelk

2 havreknekkebrød med nugatti

Pizza

3 stk brownies

3 glass melk

Onsdag 13/10

Trente 1: 20 min sykkel, 10 min step + mage/rygg

2 havreknekkebrød med kokt egg

1 glass melk

1 grønt eple

Rugkeks

Pizza

Torsdag 14/10

Trente 2: 15 min sykkel + 15 min gå/jogge + ben/armer

2 havreknekkebrød med kokt egg

1 glass melk

1 grønt eple

Rugkjeks

1 vårrull og nudler

Er det noe jeg må forandre på? sett bort ifra pizza, brownies, nudler og vårrull??

Takk for svar:)

Endret av ida89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass iallefall på å spise ofte og lite :) Om du spiser bare 2-3 store måltider om dagen vil forbrenningen bli dårligere enn om du spiser litt hver 3 time. Pass på å få i deg nok frukt og grønt:)

Jo bedre kondisjon og styrke du får, jo mer burde du pushe, det gir resultater:) Greier du sykle 15 min ene uka, greier du kanskje 20 neste osv.. :)

LYKKE TIL!

Skrevet

Takk:) Greia er liksom nedre del av magen, trener og trener, men den blir der fortsatt. Og vokser ut over dagen, irriterende! I tillegg får jeg ikke til å jogge siden jeg får hold/sting i siden av magen uansett om jeg ikke spiser før trening, spiser 4 timer før trening, løper med en stilling eller en annen stilling eller om jeg strammer magemusklene. Får sting, uansett! Blir gal-.

Skrevet

Takk:) Greia er liksom nedre del av magen, trener og trener, men den blir der fortsatt. Og vokser ut over dagen, irriterende! I tillegg får jeg ikke til å jogge siden jeg får hold/sting i siden av magen uansett om jeg ikke spiser før trening, spiser 4 timer før trening, løper med en stilling eller en annen stilling eller om jeg strammer magemusklene. Får sting, uansett! Blir gal-.

For å unngå det problemet, må du varme opp rolig i minst 10 minutter først. Måltidet før trening skal dessuten være så lite fett og sukker i som mulig. Drikk også jevnlig små slurker vann gjennom hele dagen. Problemet vil uansett gå over etterhvert som du blir bedre trent. Men husk alltid på å varme opp rolig og pass på hva måltidet før trening består av.

Skrevet

også vil jeg anbefalle kjøp av rockering http://www.rockeringer.no/Rockeringer.html

Jeg har den på 1,7 kilo! Den får man iallefall strammere mage med om man trener hyppig;)

Men hvor ofte pleier du å "rocke"? :)

Skrevet

Rocker gjerne 10 minutter hver dag, ved siden av annen trening.

I starten rocker jeg noen minutter annenhver dag, fra rockeringer.no:

OBS: Bruk ringen maks 1-2 min per dag i starten. Øk på etter hvert som musklene blir sterkere. Bruker man dem for mye de første par dagene, kan det resultere i stølhet, og i verste fall små blåmerker.

Skrevet

Noen som vet om tabletter som fjerner overdrevet oppblåst mage?

Skrevet

Hvorfor skal alltid piller være løsningen på alt? Du må finne ut hvorfor du får oppblåst mage. Ut i fra det du spiser nå, så vil jeg tro at det er alt sukkeret og junk-fooden. Når du begynner å spise sunn mat, så vil du merke at dette blir bedre. Og hvis ikke, så må du finne ut om du kanskje reagerer på laktose, hvetemel ol.

Ellers så synes jeg ikke at du har fått så gode tips i denne tråden. Det spiller absolutt ingen role hvor ofte du spiser i løpet av en dag. Forbrenningen settes ikke ned, så lenge du inntar nok kalorier. Så du må finne ut om du liker best få og store måltider, eller mange og litt mindre. I tillegg burde du trene styrke på hele kroppen minst 2 dager i uken og kardo 2 dager i uken (gjerne intervall). Da vil du få en fast kropp :)

Skrevet

Jeg vet at jeg reagerer på laktose. Og var like oppblåst da jeg levde på knekkebrød med egg og salat i to uker. Så piller er faktisk en god løsning, i tillegg har jeg irritabel tarm.

Skrevet

man har et bedre utgangspunkt for å forbrenne mer om man spiser små måltider ofte! Og uansett, spiser man få store måltider i løpet av dagen utvider magesekken seg mer enn små hyppige!

Skrevet

man har et bedre utgangspunkt for å forbrenne mer om man spiser små måltider ofte! Og uansett, spiser man få store måltider i løpet av dagen utvider magesekken seg mer enn små hyppige!

Flere forskningsresultat viser det motsatte. Vil tro det er opp til kroppen og man bare må prøve seg frem.

Skrevet

dette innlegget er bare trist.

jeg har rapportert det inn fordi jeg mener det generelt er svært uheldig med slike tråder, og håper det i fremtiden blir utovlig å laste inn bilder av seg selv på denne måten medfulgt full kostholdsrapport hvor man nærmest ber om en slankeplan....

dette er ikke ment som kritikk av deg ts, men vi bør alle vite at det er nettopp slikt som kan trigge alvorlige spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde hos så mange.

det er ikke sikkert ts selv kommer til å få problemer med dette, men slike postinger er en del av en veldig sørgelig kultur.

minner meg litt om når man ser plastiske kirurger tegne opp med tusj på kroppen på alt sm er "galt".

det er helt ok å spør om kostholds- og treningsråd for å få en bra helse, men dette blir bare litt for drøyt for min smak.

Skrevet

Drøyt? Hva er forskjell på denne og alle treningsdagbøkene her inne hvor folk skriver høyde, vekt, midje osv?

Hun spør om kostholds og treningsråd, ikke om det er lurt å stikke fingeren i halsen og spy opp maten igjen!

Ærlig talt!

Skrevet

det ligger så masse info om akuratt dette, kosthold og trening ute på nett, at med litt google søk så finner du det meste.

Men i korte trekk gjelder det vel rett balanse mellom fett, karbo og protein samt styrke og kardio. Overdreven kosthold/diett eller overivrig nybegynner på treningsfronten er ikke alltid like heldig, en går fort lei. Så finn en aktivitet du trivest med, noe du syntes er gøy.

Nå har jeg ikke lest hele tråden så beklager om noe her er omtalt tidligere.

Ønsker deg uansett lykke til :)

Skrevet

dette innlegget er bare trist.

jeg har rapportert det inn fordi jeg mener det generelt er svært uheldig med slike tråder, og håper det i fremtiden blir utovlig å laste inn bilder av seg selv på denne måten medfulgt full kostholdsrapport hvor man nærmest ber om en slankeplan....

dette er ikke ment som kritikk av deg ts, men vi bør alle vite at det er nettopp slikt som kan trigge alvorlige spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde hos så mange.

det er ikke sikkert ts selv kommer til å få problemer med dette, men slike postinger er en del av en veldig sørgelig kultur.

minner meg litt om når man ser plastiske kirurger tegne opp med tusj på kroppen på alt sm er "galt".

det er helt ok å spør om kostholds- og treningsråd for å få en bra helse, men dette blir bare litt for drøyt for min smak.

Altså, hvordan kunne jeg vite dette? Ble jo nettopp medlem. Og hadde du sagt ifra kunne jeg jo bare slettet dem med en gang. Du trenger ikke å være så veldig uhøflig. Jeg beklager om du synes dette innlegget var trist, men jeg synes det er nødvendig, og håpte på hjelp fra kanskje noen mer erfarne. Jeg er som sagt ny i dette forumet, og vet ikke hvordan alt virker. Takk for en så veldig hyggelig velkomst.

Skrevet

Du har vært medlem i over et år?

Jeg vil anbefale deg å finne treningsformer du liker, sånn at du kan regelmessig, og ikke gir opp etter et par uker :)

Så må du spise fett, langsomme karbohydrater og proteiner til alle måltider. Mye grønnsaker og litt frukt. Søk litt rundt på nettet, så finner du mye nyttig.

Masse lykke til!!

Skrevet

som jeg sa i innlegget - jeg vet at du ts ikke mente noe dumt med det.

men jeg tror på et generelt plan at det ikke er bra for fremming av et godt selvbilde når man fokuserer så ekstremt på kropp, og da spesielt ikke når man legger ut bilder.

jeg sa også at det er helt ok å spørre om råd, og jeg kan forstå at ekstremt overvektige har behov for å holde kostholdsdagbøker.

det jeg ikke vil se er normalvektige jenter, som ts(slik ser det iallefall ut på bildet) ber om råd for hvordan perfeksjonere seg selv.

du TS er jo ikke alene om dette, hundretusenvis av jenter og gutter gjør det - fordi vi dessverre føler at vi må se perfekte ut.

jeg vet også at mange jeg kjenner - med spiseforstyrrelser - blir veldig trigget av slikt.

det er jo ingens "feil" - men jeg tror det er veldig fornuftig å forsøke å ha et normalt og sunt fokus på slike ting.

man trenger heller ikke kaste opp maten for å ha et dårlig selvbilde.

når man legger ut bilder av seg selv så ber man om VELDIG konkrete tilbakemeldinger, og jeg tolker da at man gjerne vil ha tilbakemelding på konkrete kroppsdeler. (diett som forteller noe om mindre lår/midje/rumpe - hva enn vi andre ser som forbedringspotensiale).

og jeg står fortsatt på at en slik debatt veldig fort kan bli uheldig. hvis det er en ting vi ser mye av her inne, så er det stengte tråder av folk som tydelig trenger hjelp.

jeg sier absolutt IKKE at du ts er en av dem, men jeg sier at mange av dem leser slike tråder dagen lang. dessuten kan man risikere at noen gir veldig negativ kritikk, og ikke alle har mage for det.

Skrevet (endret)

Rocker gjerne 10 minutter hver dag, ved siden av annen trening.

I starten rocker jeg noen minutter annenhver dag, fra rockeringer.no:

OBS: Bruk ringen maks 1-2 min per dag i starten. Øk på etter hvert som musklene blir sterkere. Bruker man dem for mye de første par dagene, kan det resultere i stølhet, og i verste fall små blåmerker.

Jeg vet ikke helt hvor du har fått ideen fra, men 1-2 min per dag i starten med rockering er lite. Jeg hadde min første time med rockering i dag på treningssenteret og den var på 45 min. Ca 25-30 min av disse var mer eller mindre ren rocking, og jeg satser da på at jeg overlever morgendagen med blåmerker og stølhet.

Små blåmerker og en del stølhet er ikke farlig. Man skal bruke musklene litt, og blåmerkene her er overfladiske.

TS: Hvordan klarer du å fungere med så lite mat iløpet av en dag???

Endret av SmallTalk
Skrevet

smalltalk, det var bare et utdrag fra rockeringer.no på internett. Forskjell på om folk får blåmerker, jeg var helt blå rundt midjen første gangen jeg rocket! Tenkte bare å si fra at det kan oppstå, så hun er obs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...