Gå til innhold

Huden min - hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24år gammel: er det ikke litt tidlig å få synlige blodårer? Jeg har røde streker noen steder på huden i ansiktet. Spesielt nese og rundt. Har også rødhet på kinn.

Bruker MD sine produkter. Scrubb, rens, ansiktskrem osv. :\

Har tenkt til å dra til hudpleier for råd, men jeg vil også høre fra mine smarte KG`ere her inne. :\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kviser og hvordan ser de ut og hvor er de plassert, fet hud, stram hud, tørr hud.. ? :)

Skrevet

Har du kviser og hvordan ser de ut og hvor er de plassert, fet hud, stram hud, tørr hud.. ? :)

Jeg har faktisk et utbrudd med kviser nå, ser det ut til.

Nettopp hatt en i pannen, på høyre kinn, venste nedre kinn og en underjordisk koslighet på haka. Har hatt fin hud en god stund pga MD, men rødhet og slike ting ser ikke ut til å forsvinne.

Men jeg har hatt slitsomme urenheter i noen år konstant, så jeg har bare vært glad for å slippe de problemene en stund nå.

Synes at huden min virker litt i ubalanse, for jeg skjønner ikke hva den vil! Den er i grunn ikke tørr, men ikke så mjuk, pen og jevn heller. Kjennes av og til litt "ru". Lurer på om det er en blanding mellom sensitiv, stram og fet. Normal hud heter det kanskje? Er rett og slett litt usikker på det punktet.

Skrevet

Røde kinn kan være rosacea og kviser med hvite hoder er et vanlig problem, blodårer kan være couperose. Ved begge tilfeller bør man være veldig forsiktig med syrer som finnes i feks MD formulations. Og ikke skrubbe mer enn en gang i uken. En hudlege kan gi deg spesielle kremer mot disse tilstandene, men gå helst til den yngre garde så du ikke får kortisonkremer.

Utover det så bør du dra til hudpleier etter produkter. Men generelt bør du helst satse på renser og kremer for sensitiv hud.

Skrevet

Røde kinn kan være rosacea og kviser med hvite hoder er et vanlig problem, blodårer kan være couperose. Ved begge tilfeller bør man være veldig forsiktig med syrer som finnes i feks MD formulations. Og ikke skrubbe mer enn en gang i uken. En hudlege kan gi deg spesielle kremer mot disse tilstandene, men gå helst til den yngre garde så du ikke får kortisonkremer.

Utover det så bør du dra til hudpleier etter produkter. Men generelt bør du helst satse på renser og kremer for sensitiv hud.

Jeg har hatt problemer med hvite nupper, ja. Det var en som faktisk var under huden i 1år. Ingenting hjalp.

Da jeg var hus hudlege med en nupp som stakk ut av kinnet, ante hun ikke hva det var. Nå har jeg ikke hatt slike nupper på 1 1/2 år, men har arr etter dette problemet.

Da jeg googlet Rosacea så det ganske kritisk ut, mange bilder så ganske voldomme ut. Men dette kan ligne, sett bort i fra yngre hud: http://www.phrcenters.com/28.html?rosacea-acne-scar-birthmark

(Da mener jeg rødheten på første bildet nedover på siden). Slike røde flekker har jeg, og nå har jeg begynt å få slike røde blodårer/streker. Så jeg tror du traff blink når det gjelder Rosacea! :)

Jeg googlet også couperose, og jammen fant jeg ikke akkurat det jeg ser på huden min. http://www.keinhaar.de/couperose.php

Jeg sitter nesten helt sjokkert her, at en kan gjette dette over nettet. Jeg har jo vært hos hudlege og hudpleier tidligere, ingen har gitt meg slike råd!

Tusen takk - jeg tror du har reddet meg :jepp::jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...