Miss I.W. Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Vi har selvfølgelig staret å hamstre billige bleier til babyen vår, men hvor mye av hver størrelse trenger vi sånn ca?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Det er virkelig fullstendig umulig å svare på. "En hel haug" av hver størrelse er vel det mest passende jeg kan si....
Miss I.W. Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2010 Beklager, jeg skjønner da at det ikke finnes noen fasit på hvor mange bleier vi vil bruke framover. Det er jo umulig å vite. Jeg tenkte mere på om det var noen som hadde litt erfaring om ca hvor lenge poden vil bruke nr 4, nr 5, osv., som ville være behjelpelig og dele sin viten. Det må jo være flere enn meg som prøver å "planlegge" litt... :klø:
helenaa Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Det er avhengig av hvilket merke dere bruker, og hvor stort barnet er (kg). Vi har brukt str. 5 av Pampers utrolig lenge nå, og jeg tror de bleiene er opp til 25 kg, så vi kan sikkert bruke dem fram til hun slutter med bleier. Hvis dere skal hamstre, vil jeg anbefale å satse på bleier som er store, eller som har stort kilo-spenn. Barn forandrer seg veldig mye det første året, men ikke fullt så mye det neste. Vi beregner 4-6 bleier pr. dag. Barnet vårt er snart to år.
Hedda-78 Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Det går ikke an å svare på. Vår sønn er 7,5 kg og bruker str 4. En jente jeg kjenner som er like gammel (knapt 5 mnd) er 8 kg og bruker fortsatt str 3. Kommer helt an på. Men kjøper du ca 1000 bleier i str 4 tror jeg det skulle være en bra start, så får du heller supplere når du kommer så langt. Str 1, 2 og 3 ville jeg ha kjøpt 8 pakker av hver. Et annet problem er jo at du ikke vet hvilket bleiemerke som passer ditt barn best. Så du kan ende opp med en hel palle med bleier du ikke kan bruke fordi barnet får utslett av dem...
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Det er jo berre å følge kg-anvisninga. Eg trur eldstemann brukte str 4 til rundt 1 år, etter det str 5 og det brukar han enno (2,5 år). Så str 5 kan du i alle fall rekne med å bruke lenge...
Miss I.W. Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2010 Tusen takk for svar! Vi bruker Pampers nr 4 nå og liker dem godt. Har kjøpt ca et halvt år til med dem. Da har hun av dem til hun er ca 14 mnd. Jeg tror bare jeg fortestter å kjøpe en hel masse av nr 5 siden hun kan bruke de lenge. Det virker som om Libero nr 4 er litt større enn Pampers sine i samme str. Og jeg har lest at Pampers passer bedre til litt smalere unger. Stemmer det?
Susan Sto Helit Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Det går ikke an å svare på. Vår sønn er 7,5 kg og bruker str 4. En jente jeg kjenner som er like gammel (knapt 5 mnd) er 8 kg og bruker fortsatt str 3. Kommer helt an på. Men kjøper du ca 1000 bleier i str 4 tror jeg det skulle være en bra start, så får du heller supplere når du kommer så langt. Str 1, 2 og 3 ville jeg ha kjøpt 8 pakker av hver. Et annet problem er jo at du ikke vet hvilket bleiemerke som passer ditt barn best. Så du kan ende opp med en hel palle med bleier du ikke kan bruke fordi barnet får utslett av dem... Seriøst, 8 pakker av hver? Vi brukte aldri mer enn de få gratisprøvene vi hadde i str 1, tre pakker str 2, og har nå kommet til str. 3. Kjenner flere som har brukt str. 3 til ungen er over halvåret. Hadde vel ca samme erfaring med eldste. (På den annen side har aldri de to minste størrelsene vær særlig dyre, spesielt ikke på Rema 1000...)
Gjest ponine Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Vi har tenkt å hamstre en del av str 5. Regner med at denne str blir brukt ganske lenge. Hun bruker libero 4 nå, og gjør nok det en stund til. Denne bleiekrigen varer vel ut året uansett, så vi skal se det an litt i desember hvordan hun ligger an i forhold til størrelsene og hvor mye mer vi skal kjøpe inn av nr 4. 2 i barselgruppa mi (barna er mellom 7 og 8 mnd) har begynt med libero 5 allerede.
Christina_ Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Jeg har hamstret en del av størrelse to og tre.. Ungen her er fem kg og to måneder, bruker fortsatt størrelse en Mitt inntrykk er det du skriver ja. At pampers passer bedre til smalere unger. Endret 15. oktober 2010 av Christina_
Mamaloco Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Dette er kanskje ikke akkurat svar på spm ditt, men jeg skriver likevel Jeg vet ikke hvordan det er på rema butikker ellers i landet, men rema 1000 her jeg bor, har et sinnsykt tilbud på Landlord bleier nå. En pakke med 50 bleier koster 5 kroner! Jeg kjøpte fire pakker i str midi (6-11 kg) og skal kjøpe noen i str maxi (7-15 kg). Da har jeg bleier i mange mange måneder. Vi har veldig god erfaring med disse bleiene, ingen lekkasjer, de sitter fint, strammer ikke og gir ingen utslett, de er myke og gode. Etter min mening er de miinst like gode som Libero og Pampers - bare mye billigere. Supertilbud eller ikke da, Landlord bleier er billige uansett. Og om man kjøper for mye av en str, så er det ingen krise om man ikke får brukt dem, siden de er så billige.
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Me kjøper og billimerkene - Landlord, First Price o.l kostar 4,90 kr no
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Det gjør coop sine også nå 4,50 (for medlemmer. 14,50 - 10,- per pakke i medlemsrabatt)!
Susan Sto Helit Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Det gjør coop sine også nå 4,50 (for medlemmer. 14,50 - 10,- per pakke i medlemsrabatt)! Gjør de? Må ut og kjøpe, forstår jeg... Synes disse er bedre enn Libero på gutten vår!
Gjest Mette Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Lurer på om jeg må ut å handle/hamstre bleier gitt! Selv om jeg bare er 19 år og ikke planlegger noen unger på minst 7-8 år enda! Råtner ubrukte bleier?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 Trekker opp denne jeg... Har termin på nyåret og har begynt å kjøpe bleier Noen som aner hvor mye man trenger av de ulike størrelsene?? Skjønner jo at den minste kanskje ikke er nødvendig, men hvor mange pakker trenger vi med str. 2, 3, 4, 5 ol??
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #17 Skrevet 16. november 2010 4-5 kr? Er det mulig?! Da jeg hadde bleiebarn for 25 år siden, kosta 1 pakke libero bleier 75 kr! Vi hamstra da vi fant dem på tilbud til 59 kr.
Batteri Skrevet 16. november 2010 #18 Skrevet 16. november 2010 Hvorfor i all verden ikke bare kjøpe bleier etterhvert...? Det er jo ikke sikkert du får bruk for alle sammen, eller kanskje du ikke er fornøyd med dem.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Hvorfor i all verden ikke bare kjøpe bleier etterhvert...? Det er jo ikke sikkert du får bruk for alle sammen, eller kanskje du ikke er fornøyd med dem. Fordi tilbudet bare varer ut året! Og termin er rett på nyåret...
Susan Sto Helit Skrevet 16. november 2010 #20 Skrevet 16. november 2010 Trekker opp denne jeg... Har termin på nyåret og har begynt å kjøpe bleier Noen som aner hvor mye man trenger av de ulike størrelsene?? Skjønner jo at den minste kanskje ikke er nødvendig, men hvor mange pakker trenger vi med str. 2, 3, 4, 5 ol?? Det kommer jo an på ungen. Vi har aldri brukt mer enn to pakker av str 2, og deretter 4-5 pakker av str 3. Og så har vi vaklet mellom 3 og 4 i mange måneder, før det var 4 som passet. (Den ene for liten, og den andre for stor. ) Hadde jeg skulle kjøpt til en som ikke var født, hadde jeg kjøpt 10 pakker med coop midi, og en enda større haug coop Maxi, som var det vi brukte fra halvåret til bleieslutt rundt to år på førstemann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå