Gå til innhold

Selge borettslagbolig på FINN.no selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ser det som en bra løsning, og selge leiligheten min selv. Jeg vet at det ikke er noe problem og få solgt den, og jeg har en verdivurdering på den fra 2 meglere.

Jeg er fornøyd med prisen de har gitt i tilbudet.

Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres på enklest mulig måte?

Dette er en bolig i borettslag.

Takk for all hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg ser det som en bra løsning, og selge leiligheten min selv. Jeg vet at det ikke er noe problem og få solgt den, og jeg har en verdivurdering på den fra 2 meglere.

Jeg er fornøyd med prisen de har gitt i tilbudet.

Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres på enklest mulig måte?

Dette er en bolig i borettslag.

Takk for all hjelp!!

Det er foreløpig ikke lov å selge selv på Finn.no tror jeg, men du kan bruke en slik løsning:

https://www.ao.no/

Velge den rimeligste løsningen og da får du tillatelse til å legge ut på finn.no tror jeg, da får du også dokumentene du må ha for å gjøre salget lovlig og enkelt :-). Ellers kan du sende en e-post til finn.no og forhøre deg. :-)

Skrevet

Er åpent nå for at privatpersoner kan selge på finn.no.

Du bør snakke med boligbyggelaget. Er vel forkjøpsrett som hviler på leiligheten. Ellers så finner du oppskrift på å selge boligen selv. Bare å google. Mye du må passe på. Anbefaler oppgjør hos advokat.

Skrevet

Har nylig solgt eiendom selv på finn.no, men brukte advokat til kjøpekontrakten. Det kan være lurt når det er snakk om ganske mye penger siden man står litt sterkere når fagpersoner tar seg av de formelle papirene.

Vet forresten noen om det er vanlig at kjøpesummen ikke blir betalt til selger før skjøtet er tinglyst? Hvis det stemmer, så kan det jo ta uker etter overdragelse før selger får pengene sine :kjefte:

Skrevet

har du kun verdivurdering fra meglere og ikke takst fra godkjent takstmann?

Skrevet

Det er mye og huske på når det gjelder borettslagt leilighet. Forkjøpsrettet bl.a og restgjeld på leilighet osv. du kan ikke selge til hvem du vil. Det er lett å gå rett i baret når man selger selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...