Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Kommer små bobler på noen av neglene etter at jeg har påført neglelakk.Selv med nye neglelakker.Hva kan det komme av?Jeg bruker fransk manikyr man tar flere lakker over hverandre,kan det være fordi den lakken under ikke har tørket?At boblene kommer av det?Pleier ikke å vente til den ene er tørket før jeg påfører nytt lag.Utrolig irriterende disse boblene:(De kommer ikke med en gang men etterpå. Noen som vet?
¤Pernille¤ Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Kan være fordi du ikke lar lakken tørke, men jeg pleier ikke få dette problemet selv. Har ikke noen andre råd enn å prøve å vente til lagene tørker! Med nye lakker tar det tross alt ikke så lang tid
Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Takk for svar får prøve det neste gang:)Det er bare så irriterende det blir perfekt også kommet de dumme boblene:( Endret 12. oktober 2010 av Bella_
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 det kan bli bobler i lakken hvis den er for tykk eller hvis du har ristet den før bruk. i stedet for å riste den kan du rulle flasken mellom hendene, og så la den stå en liten stund før du bruker den. hvis neglelakken har blitt for tykk kan du tynne den med litt neglelakkfjerner
Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 det kan bli bobler i lakken hvis den er for tykk eller hvis du har ristet den før bruk. i stedet for å riste den kan du rulle flasken mellom hendene, og så la den stå en liten stund før du bruker den. hvis neglelakken har blitt for tykk kan du tynne den med litt neglelakkfjerner takk for svar ja kanskje den hvite ble litt tyikk,men det kom ikke på alle neglene bare noen.
Gjest BabyBlue Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Jepp, kommer av at den enten er for tykk eller så har du ristet den En dråpe neglekakkfjerner løser det problemet.
Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 noen måte å få det bort på heheh når boblene ført er der??
neglelakkmani Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Bobler i lakken kan komme av som andre har sagt at du rister flasken, eller om du sitter i trekk/nærheten av en vifte og også av høyt luftfuktighet. Om lakken er for tykk så må du IKKE tynne med neglelakkfjerner, da ødelegger du lakken helt. Du kan kjøpe tynner som er spesielt laget for dette. Jeg bruker Seche Restore eller Poshe sin tynner, jeg tror Kicks har Malava sin inne.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Min erfaring er at dårlig/billig neglelakk får mer bobler.
neglelakkmani Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 noen måte å få det bort på heheh når boblene ført er der?? Noen ganger kan overlakken kamuflere de, men som oftest er det ikke så mye å gjøre med det, dessverre.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. oktober 2010 #11 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg opplever kun bobler hvis jeg har flere lag, så jeg regner med at du a) bruker for mange lag eller b) bruker for mange lag som ikke har fått tørket ordentlig først Prøv å reduser antall lag, samt la neglakken tørke ordentlig mellom hver påføring. Jeg pleier å vente en halvtime mellom hvet lag, men jeg er litt neglakknazi.. Haha.
Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #12 Skrevet 12. oktober 2010 Noen ganger kan overlakken kamuflere de, men som oftest er det ikke så mye å gjøre med det, dessverre. ok takk jer har en billig neglelakk fra depend(hvite)skal bytte deb ut så snart jeg får penger for noe dritt...
Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #13 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg opplever kun bobler hvis jeg har flere lag, så jeg regner med at du a) bruker for mange lag eller b) bruker for mange lag som ikke har fått tørket ordentlig først Prøv å reduser antall lag, samt la neglakken tørke ordentlig mellom hver påføring. Jeg pleier å vente en halvtime mellom hvet lag, men jeg er litt neglakknazi.. Haha. Ja jeg tar på flere lag samtidig,men tror nok det er neglelakken den blir veldig fort seig også.Det blir så perfekt så kommer de jævla boblene:(
Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #14 Skrevet 12. oktober 2010 Noen som kan annbefale en bra white tip neglelakk?Og neglelakkmani hvor kjøper man den tynneren?
neglelakkmani Skrevet 12. oktober 2010 #16 Skrevet 12. oktober 2010 Noen som kan annbefale en bra white tip neglelakk?Og neglelakkmani hvor kjøper man den tynneren? Jeg kjøper mine på nett på transdesign.com, ebay har også.
neglelakkmani Skrevet 12. oktober 2010 #17 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg opplever kun bobler hvis jeg har flere lag, så jeg regner med at du a) bruker for mange lag eller b) bruker for mange lag som ikke har fått tørket ordentlig først Prøv å reduser antall lag, samt la neglakken tørke ordentlig mellom hver påføring. Jeg pleier å vente en halvtime mellom hvet lag, men jeg er litt neglakknazi.. Haha. Om du har en god hurtigtørkende overlakk så trenger du ikke vente mellom lagene siden den herder gjennom alle lag på få minutter men heller flere tynne lag enn få tykke.
lillelilje Skrevet 12. oktober 2010 #18 Skrevet 12. oktober 2010 Det kan også være at du har rester fra en negleolje eller håndkrem på neglene som gjør at neglelakken bobler seg. Det fikser du lett ved å tørke av neglene godt før du legger neglelakken. Og for at neglelakken skal tørke lettere sverger jeg til OPI Drip Dry! Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten den!! Den tørker neglelakken på 30 sek til den grad at du kan ta på den uten å få merker, men du må selvfølgelig vente litt lenger før du kan skrape på neglen uten at det vises...
Havtorn Skrevet 12. oktober 2010 #19 Skrevet 12. oktober 2010 Hvis du har en elendig basecoat kan det også ha noe å si. Her i gården bobler alt fra Chanel til OPI hvis jeg har på en dårlig basecoat. Sukk. Flaks at jeg uansett aldri bruker samme lakk i mer enn én dag og kun bruker milde farger som ikke avfarger på neglene ja.. men skal få bestilt en skikkelig base!
Gjest Bella_ Skrevet 12. oktober 2010 #20 Skrevet 12. oktober 2010 Takk for svar alle sammen:)Konklusjonen er nå følgende:Boblene kommer av at jeg ikke lot neglelakken tørke sikkelig og at den var for tykk i konsistensen for boblene kom bare på tuppen(hvite)og det var der jeg brukte den depend white tip neglelakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå