Gå til innhold

Så lenge det kalles en MC-klubb

Anbefalte innlegg

Gjest Frihetselsker
Skrevet

Du finner kriminelle som spiller golf, som sykler, som rir, som kjører go-cart, osv. Hvor mange må være kriminelle blant medlemmene for å forby golfklubber, sykkelklubber, rideklubber, osv. Mann42s totalitære og villkårlige cut-off verdier?

Det du kan gjøre med disse Hells Angels folka som ferskes for grov legemsbeskadigelse, er å ta livet av dem. De burde bli drept, og fjernet fra jordas overflate. De blir jo fersket, dette lavtstående, mindre intelligente avskummet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner kriminelle som spiller golf, som sykler, som rir, som kjører go-cart, osv. Hvor mange må være kriminelle blant medlemmene for å forby golfklubber, sykkelklubber, rideklubber, osv. Mann42s totalitære og villkårlige cut-off verdier?

Det du kan gjøre med disse Hells Angels folka som ferskes for grov legemsbeskadigelse, er å ta livet av dem. De burde bli drept, og fjernet fra jordas overflate. De blir jo fersket, dette lavtstående, mindre intelligente avskummet.

Det stemmer at det er kriminelle som spiller golf, men det er ikke kriminelle golfklubber. Hels Angels og andre 1%-klubber er ikke en motorsykkelklubb hvor noen av medlemmene er kriminelle. Det er en kriminell organisasjon på lik linje med andre mafiaorganisasjoner.

Det er en stor svakhet i norsk strafferett at man bare går på enkelt forbryteren, men lar den kriminelle organisasjonen går fri. Kriminelle organisasjoner bør være forbudt. Medlemskap i organiserte kriminelle organisasjoner bør være straffbart i seg selv.

Skrevet

Hels Angels knyttet til grov tortur.

"er siktet for å ha klippet fingeren av sitt offer og boret ham fem-seks ganger i låret med en drill. Fornærmede, en mann i 20-årene, skal også ha blitt slått og sparket en rekke ganger. Den grove volden skal ha foregått i flere timer."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10019030

Dette er underverdenens versjon av inkassobyråer. Og mens inkassobyråer i den siviliserte delen av samfunnet gjør det til en veldig dum ting å holde tilbake innbetalinger til en kreditor gjennom å øke gjelden radikalt ved hjelp av perverst høye gebyrer, bruker den kriminelle økonomiens motpart tortur. Dette er gjort med kaldt overlegg, for når man har mishandlet én person nesten til døde, så kan man kule´n litt med de neste 10-15. Da er man etablert som en livsfarlig person å ha noe utestående med. Så må det etter hvert kanskje settes eksempel igjen, og da er det duket for en ny seanse i snekkerboden.

Skrevet (endret)

Nei, de blir faktisk ikke fersket i større grad. Det er fordi et av fundamentene i klubben er absolutt taushet om absolutt alt. Uansett hva som har skjedd, så er det ingen som forteller politiet om det. Det gjelder klubben selv, og det gjelder alle som er i tilstrekkelig berøring med dem til at de forstår at disse gutta gjør akkurat som de vil.

Dessuten er det en utstrakt delegering av kriminelle handlinger. Dvs at folk som er lavere i hierarkiet, kan beordres til torpedooppdrag, stofftransaksjoner, etc. Det betyr også at man importerer forbrytere fra andre land for å begå særskilt grove handlinger, som mord. La oss si at man vil bli kvitt en eller annen. Da kan man bringe inn et medlem fra en utenlandsk klubb, som gjør jobben, og deretter reiser hjem.

Klubben i Tromsø hadde, iflg en av videoene som ligger på NRK sine sider, et særdeles dramatisk lederskifte for noen år siden. Da kom det til slagsmål mellom to av toppene i klubben, under en fest, hvor den ene nesten ble drept med kniv. Politiet fant ikke noe som helst, bortsett fra dette faktum, ingen ble dømt, og taperen ble sparket ut av klubben. Det er ingen premie for å gjette på hvem som leder klubben nå, for å si det sånn. Det var masse folk til stede, men ingen hadde selvsagt sett noe som helst. Inkludert han som nesten ble drept. HA har sitt eget vitnebeskyttelsesprogram, serri. Det går ut på å beskytte seg mot vitner for enhver pris. Det ble nok gitt en del råd om veien til god helse og langt liv i de minuttene som gikk før politiet kom på plassen den kvelden. Dette er ikke en motorsykkelklubb som tilfeldigvis har noen kriminelle medlemmer. Det er en klubb som er innrettet for at medlemmene skal kunne drive kriminell virksomhet, og det er noe HELT annet. Og klubben har en struktur som gjør at den trekker til seg kriminelle. Hva er bedre enn en organisasjon som for det første er bortimot pottetett, og i tillegg er så hierarkisk organisert at du kan beordre andre til å gjøre drittarbeidet ditt når du vel er kommet inn i varmen?

Endret av Mann 42
Skrevet

Som vanlig er det de som har minst kunnskap om 1% miljøet som snakker mest.

Hvor henter dere informasjonen deres fra? Kun fra mediaoppslag i VG og lignende? Vel...

Har dere selv noen gang snakket med et HA- medlem feks? Nei?

Ikke tro på alt dere leser og hører, skaff dere innsikt og kunnskap selv før dere uttaler dere så sikkert.

Gjest Frihetselsker
Skrevet

Det stemmer at det er kriminelle som spiller golf, men det er ikke kriminelle golfklubber. Hels Angels og andre 1%-klubber er ikke en motorsykkelklubb hvor noen av medlemmene er kriminelle. Det er en kriminell organisasjon på lik linje med andre mafiaorganisasjoner.

Bevares, jeg skjønner jo dette, men:

Hvordan beviser man det? Antall medlemmer som har gjort brekk? Antall medlemmer som framsetter slike påstander? Drit i bevis, la det være opp til enkeltdommere?

Ikke så lett som dere sier.

Skrevet

Som vanlig er det de som har minst kunnskap om 1% miljøet som snakker mest.

Hvor henter dere informasjonen deres fra? Kun fra mediaoppslag i VG og lignende? Vel...

Har dere selv noen gang snakket med et HA- medlem feks? Nei?

Ikke tro på alt dere leser og hører, skaff dere innsikt og kunnskap selv før dere uttaler dere så sikkert.

Har snakket med mange HA-medlemmer, jeg. Regner med at det er i en helt annen setting enn det du har.

Hva slags erfaring er det du har med 1% miljøet, da?

Skrevet

Bevares, jeg skjønner jo dette, men:

Hvordan beviser man det? Antall medlemmer som har gjort brekk? Antall medlemmer som framsetter slike påstander? Drit i bevis, la det være opp til enkeltdommere?

Ikke så lett som dere sier.

Joda, det er veldig lett. Man skal bare slutte å late som man leker butikk, så er det veldig lett. Når organisasjonen i seg selv er kriminell, så er det legitimt å kriminalisere medlemmene. Det blir akkurat som med mafiaorganisasjoner. Kan man bevise at en person er medlem i en sammenslutning som i seg selv er innrettet på å bedrive kriminalitet, så er det ikke noe overtramp å anta at vedkommende er kriminell. Hvorfor skulle han ellers være medlem i denne klubben? Det fins MANGE motorsykkelklubber som gjør alle de tøffe guttedrømgreiene, MINUS doplanging, pengeinnkreving, mishandling og mord. Vil man bare kjøre Harley og chille, så er man med i en av DE klubbene. Vil man være badass og en folk er redd for, så er HA eller Bandidos stedet.

Skrevet

Har snakket med mange HA-medlemmer, jeg. Regner med at det er i en helt annen setting enn det du har.

Hva slags erfaring er det du har med 1% miljøet, da?

Har noen venner som tilhører miljøet, og vet at en urovekkende stor del av det som det skrives og synses og menes om i media angående disse klubbene, bare er spekulasjoner og halvsannheter og misoppfatninger.

Skrevet

Har noen venner som tilhører miljøet, og vet at en urovekkende stor del av det som det skrives og synses og menes om i media angående disse klubbene, bare er spekulasjoner og halvsannheter og misoppfatninger.

Jeg og. Mange hyggelige folk, og folk HELT uten rulleblad med egen normal skattebetalende bedrift. Blandt annet. :)

Tenk om noen kastet ut et forslag om å forby islam du... for en hel del av dem er jo terrorister! Jaja.

Skrevet

Jeg og. Mange hyggelige folk, og folk HELT uten rulleblad med egen normal skattebetalende bedrift. Blandt annet. :)

Tenk om noen kastet ut et forslag om å forby islam du... for en hel del av dem er jo terrorister! Jaja.

Det er veldig lurt å ha en bedrift som man kan vaske de svarte inntektene sine gjennom. HA driver en del med kjøp og salg av eiendom, blant annet. Det er veldig vanlig i 1%-klubbene.

Skrevet

Det er veldig lurt å ha en bedrift som man kan vaske de svarte inntektene sine gjennom. HA driver en del med kjøp og salg av eiendom, blant annet. Det er veldig vanlig i 1%-klubbene.

Og dette vet du fordi...?

Skrevet

Og du er så blåøyd at fordi du "har noen venner som tilhører miljøet", og de sier dette til deg, ja, da er all informasjon som kommer fra politi, gjennom domstoler og så videre ikke riktig?

Unnskyld, men er det mulig å bli mer godtroende og naiv?

Skrevet

Og dette vet du fordi...?

Jeg har lest en del om dem. De får ganske mye plass i en interessant bok om organisert kriminalitet i Norge, og det er gjort noen bra dokumentarer om Hells Angels og Bandidos de siste åra.

Skrevet

Du som kjenner så mange hyggelige HA medlemmer.... kan du ikke spørre de hyggelige HA vennene dine om hvorfor de HA medlemmene som torturerer ikke blir ekskludert fra klubben?

Selvfølgelig ønsker HA å framstå som hyggelige for almenheten. Da får de bedrive svineriet sitt i fred.

Skrevet

Og du er så blåøyd at fordi du "har noen venner som tilhører miljøet", og de sier dette til deg, ja, da er all informasjon som kommer fra politi, gjennom domstoler og så videre ikke riktig?

Unnskyld, men er det mulig å bli mer godtroende og naiv?

Jeg har selv erfart dette, det er ikke bare noe jeg er blitt fortalt.

Man får av og til et litt annet syn på mediaskriveriene hvis man kjenner til bagrunnen for hendelsene.

Politivesenet og journalistene tror og antar veldig mye, de spekulerer og drar ofte konklusjoner basert på mangelfull informasjon. Jeg har aldri hørt en uttalelse fra politiet eller lest en avisartikkel omhandlende 1% klubbene der faktisk alt stemmer.

Skrevet

Jeg har lest en del om dem. De får ganske mye plass i en interessant bok om organisert kriminalitet i Norge, og det er gjort noen bra dokumentarer om Hells Angels og Bandidos de siste åra.

Nettopp :)

Det er akkurat slike informasjonskilder jeg har problemer med - disse er desverre ikke mer troverdige enn en gjennomsnitlig wikipedia-artikkel. Subjektive og tendensiøse og svært mangelfulle.

Skrevet

Jeg har aldri hørt en uttalelse fra politiet eller lest en avisartikkel omhandlende 1% klubbene der faktisk alt stemmer.

Hvordan vet du hva som stemmer og ikke stemmer?

Fordi du kjenner noen medlemmer i Hells Angels som har fortalt deg det??

Skrevet

Nettopp :)

Det er akkurat slike informasjonskilder jeg har problemer med - disse er desverre ikke mer troverdige enn en gjennomsnitlig wikipedia-artikkel. Subjektive og tendensiøse og svært mangelfulle.

Sikker på at dine personlige opplevelser er dekkende og utfyldende da?

Skrevet

Hvordan vet du hva som stemmer og ikke stemmer?

Fordi du kjenner noen medlemmer i Hells Angels som har fortalt deg det??

Jeg snakker ikke kun om politiets teorier angående klubbenes kriminelle virksomhet, de roter også svært med betydningen av vest-merker og symboler, allianser og venneforhold og grupperinger klubbene imellom osv. osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...