Gå til innhold

Jeg vurderer å gi deg VISA-kortet mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst - hodet mitt går i spinn.

Jeg sitter i verdens mest upersonlige leilighet og drømmer om å ha det personlig og fint rundt meg. Leiligheten har potensiale. Jeg tror at en skikkelig kreativ sjel eller en med interesse for innredning ville hatt det vondt hjemme hos meg (klør i fingrene). Jeg ser at så mange får det fint rundt seg og da på lite eller stort budsjett.

Jeg ser mange stiler jeg liker, men jeg vet ikke om det vil være fint her, også klarer jeg ikke å sette ting stilfult sammen :\

Skulle gjerne gjort de hvite veggene stilfulle med artig tapet i et hjørne/side, men siden jeg leier leilighet har jeg vel ikke slike muligheter. (eller går det ann å slenge slikt på uten å ødelegge?)

Akk...

kan du ta VISA kortet mitt og innrede leiligheten min på 1-2-3? :ler:

Hvordan kan jeg bli inspirert? :sjenert: Jeg er 26år og har bodd i mange leilighet siden jeg var 19. Aner ikke hva jeg skal gjøre med de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må se på hva som du trives med. Hva som er personlig for deg.

Det kan være farger (lysestaker, gardiner, puter, bolle), bilder som du synes er fine, planter.

Jeg ser for meg noe lunt. Lunt er for meg gardiner, stearinlys og puter.

Altså så er det de små tingene som gjør hjemmet ditt til deg. :)

Skrevet

Heia,beg å se i div blogger/interiørblader om du kan se noen leil.du liker.Så er det vel bare å beg.å kopiere ;-))

Skrevet

Du har ikke noen venner som kan hjelpe deg med inspirasjon? Du kan velge ut et par farger du liker og kjøpe puter, pledd, duker, gardiner og pynt i disse fargene. Ta en tur på ikea dersom det er i nærheten. Kjøp litt sterainlys/telys.

Skrevet

Har vært på en liten handletur siden kl 19 :ler:

Var innom Jysk og Black and White, to butikker som ikke var så langt unna for en sein shoppingsrunde.

Har fått tak i ny duk, stearinlys og en sånn rar smykkeholder som ser ut som et glinsende sølvtre.. (så sistnevnte i en interiørblogg) Ser jo koseligere ut rundt meg nå, varmere.

Men mangler prikken over i`en. Må nok innom noen koseligere butikker enn Yysk, ble ikke annet enn sliten av å være der. Black and white var vanskelig og dyrt. Man finner kanskje litt personlige og varmere gjenstander på loppis, bruktbutikker og nettbutikker?

Synes IKEA hørtes riktig ut, for jeg trenger mange store møbler. Trenger sofa, bord, spisebord og stoler, hvite bokhyller og tv-bord.

Selvom jeg har alt dette, har jeg bare kriseløsninger. Det meste er stygt. Sofa er fra Finn.no til 200kr fordi jeg ikke hadde plass til å flytte den forrige, og den tar mye plass her. Passer ikke inn. Bord er også kriseløsning, tv-bord er stoooort.

Alt jeg har her nå, suger bare rett og slett grusom oppmerksomhet.

Jeg elsker å se på interiør blogger. Problemet er at jeg ikke klarer å se hva som blir fint her, og hva som blir for stort/lite i forhold til plass. Synes det er kjempe vanskelig...

Gruer meg til å se etter sofa, siden de kommer i forskjellige størrelser.

Høres kanskje lett ut for mange, men er kjempe vanskelig synes jeg.

Vil bare rett og slett få det fint, for en lettelse det hadde vært å klare det nå...

Jeg skal sjekke ut blogger på nett og se etter noe som kan ligne på størrelsen på leiligheten. :fnise:

Skrevet

He he. Jeg bodde i en leilighet i to år som jeg aldri ble noe inspirert av. Alt ble bare kriseløsninger og tull rundt meg mens møblene falt i fra hverandre. Husker jeg kjøpte en kjempe svær bokhylle/romdeler som jeg tilslutt bare måtte slenge ut! Taklet ikke å se mange av tingene mine lenger.. Jeg sto rett og slett helt fast i den leiligheten, og ante ikke hvordan jeg skulle føle meg hjemme der ;)

En jente i naboleiligheten fikk mange ting av meg gratis, og venninner kom innom på "eskeloppis"

Selv er jeg ganske opptatt av å føle meg hjemme i egen leilighet. Jeg skal jo tilbringe tid der og vil gjerne ha det fint.

Kanskje du kan bruke et målebånd der du vil ha sofaen og andre gjenstander? Kanskje du kan invitere en av dine nærmeste venninner på en vinkveld, hvor dere kan sjekke ut interiørblogger og blader sammen og diskutere hva du liker. For så å sette i gang! Ikke overvurder alt sammen. :-)

Gjest Melina*
Skrevet

Jeg leser interiørblader, blogger og hele den pakka der, men et sted jeg har hentet mye inspirasjon er Finn.no Leiligheten min er ikke superstor, så løsningene som er valgt passer bedre inn i min (jeg ser da på leiligheter under 50 kvadrat).

I tillegg til å kjøpe ting som er fine, vil jeg også råde deg til å se om du har noen pynteting e.l. som har stor affeksjonverdi. I tillegg til fine malerier, ha noen bilder av de du er glad i på veggene. Jeg vil ikke ha sånt på stua, så jeg laget en liten tråd over senga på soverommet.

Synes forslaget om vinkveld med venninner er bra! Har du venninner som har fine leiligheter? Spør dem.

Skrevet

Da blir det vinkveld! :ler:

I tillegg synes jeg det var lurt å sjekke ut Finn.no med tanke på størrelse på leilighet! :)

Høres kanskje ut som et luksusproblem, men jeg vil bare at det skal føles som at jeg bor her.

Tusen takk for smarte ideer :)

Skrevet

Har vært på en liten handletur siden kl 19 :ler:

Var innom Jysk og Black and White, to butikker som ikke var så langt unna for en sein shoppingsrunde.

Har fått tak i ny duk, stearinlys og en sånn rar smykkeholder som ser ut som et glinsende sølvtre.. (så sistnevnte i en interiørblogg) Ser jo koseligere ut rundt meg nå, varmere.

Men mangler prikken over i`en. Må nok innom noen koseligere butikker enn Yysk, ble ikke annet enn sliten av å være der. Black and white var vanskelig og dyrt. Man finner kanskje litt personlige og varmere gjenstander på loppis, bruktbutikker og nettbutikker?

Synes IKEA hørtes riktig ut, for jeg trenger mange store møbler. Trenger sofa, bord, spisebord og stoler, hvite bokhyller og tv-bord.

Selvom jeg har alt dette, har jeg bare kriseløsninger. Det meste er stygt. Sofa er fra Finn.no til 200kr fordi jeg ikke hadde plass til å flytte den forrige, og den tar mye plass her. Passer ikke inn. Bord er også kriseløsning, tv-bord er stoooort.

Alt jeg har her nå, suger bare rett og slett grusom oppmerksomhet.

Jeg elsker å se på interiør blogger. Problemet er at jeg ikke klarer å se hva som blir fint her, og hva som blir for stort/lite i forhold til plass. Synes det er kjempe vanskelig...

Gruer meg til å se etter sofa, siden de kommer i forskjellige størrelser.

Høres kanskje lett ut for mange, men er kjempe vanskelig synes jeg.

Vil bare rett og slett få det fint, for en lettelse det hadde vært å klare det nå...

Jeg skal sjekke ut blogger på nett og se etter noe som kan ligne på størrelsen på leiligheten. :fnise:

Åh! Hvor bor du, hehe.. Dette hadde vært drømme"jobben" for meg - elsker å gruble på løsninger ift. møblering og interiør :)

Jeg bruker mye tid på å lete på nettet når det er noe jeg skal ha, og dette kan nok høres kjipt ut, men hvis jeg trenger f.eks plastkasser til oppbevaring, så tråler jeg gjerne nettsidene til både jysk, biltema, ikea o.s.v for å finne det beste alternativet. Det beste alternativet for meg er oftest den type kasse (i dette eksemplet) som passer perfekt til det jeg skal ha oppi/der den skal stå, i tillegg til pris.

Jeg er av den oppfatning at kubbelys fra nille/europris til 20,- kr kan være like fine som sia-lys til 80,- kr da :)

Jeg har f.eks et bilde jeg liker veldig godt som jeg kjøpte på obs e.l, til 400,- kr, og som er nesten identisk med ett jeg så hos black & white til 2500,- kr.

MÅ ikke være dyrt!

Gjest Melina*
Skrevet

Da blir det vinkveld! :ler:

I tillegg synes jeg det var lurt å sjekke ut Finn.no med tanke på størrelse på leilighet! :)

Høres kanskje ut som et luksusproblem, men jeg vil bare at det skal føles som at jeg bor her.

Tusen takk for smarte ideer :)

Jeg skriver for diverse interiørmagasiner, så ta kontakt på PM om du ønsker flere råd. Enklere å svare om man ser bilder etc.

Lykke til med innredning. Hvis det er til noen trøst, så er en av mine bestevenninner, som i dag er utdannet interiørkonsulent, utrolig lite glad i å innrede sitt eget hjem. Men hun får kick av å innrede andres. Så det handler nok mye om inspirasjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...