Lyra Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Vi har fått tiludt å leie et ganske stort, eldre hus til 6500 i mnd, noe som er billig og boligen ligger sentralt. De er nå i prosessen med å pusse opp badet og kjøkkenet, noe som jo er kjempebra. Saken er den at resten av huset er av en heller eldre standard. Tapeten er mildt sagt lite pen i 1. etasje, det er hvitt teppe i trappa og gangen oppe som er regelrett møkkete, og toalettet nede er også heller shabby. Hva syns dere om å be eierene (et stort firma) om å oppdatere noe, f.eks. male veggene og fjerne teppet mot å øke leien litt? Vi leier av samme firma nå, og fikk fri leie 1. måneden mot å male alt utenom bad og kjøkken, så samboeren min er lite villig til å ta malerkosten fatt igjen, klarer det ikke alene siden jeg er gravid og har bekkenløsning.... Noen som har noen erfaring med å få huseiere til å oppdatere boligen?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Det er lov å spørre, men dere leide faktisk boligen som den var. Har selv leid ut og leietaker ville male om og da ga jeg bare klar beskjed om at det fikk være på deres kostnad og at jeg ikke aksepterte noe fargesterkt.
Lyra Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2010 Har ikke leigd huset ennå, vi ville se det først og de ville pusse opp bad og kjøkken før de viste oss det. Vi bor i leilighet i nabohuset nå og spurte arbeiderene om vi kunne få kikke, derfor har vi fått en smugkikk. Er ganske sikker på at vi kan få gjøre ganske mye i leiligheten hvis vi vil, spesielt hvis vi betaler det selv, er ganske sikker på at leiligheten vi har nå blir lettere å leie ut med hvite vegger enn når soverommet var rosa, ganger sølvturkis og stua gul av røyk... Men er det ikke uansett litt drøyt å leie ut et hus med skittent teppe? Han som jobbet der sa at det var kun kjøkken og bad som skulle tas...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Hva med å spørre om at dere gjør jobben og at de betaler for materialer?
Lyra Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2010 Som sagt er samboer lite lysten på å ta malerkosten fatt igjen og jeg har kraftig bekkenløsning som jeg er sykemeldt for, ellers hadde jeg ikke hatt problemer med å foreslå dette.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Da leier du en leilighet sånn som den ser ut. Du kan jo spørre. Lov til det. Og må ev. akseptere et nei og gjøre valg ut i fra det. Når kjøkken og bad blir pusset opp så er jo det faktisk veldig bra. Dyre rom. Resten er bare overflatebehandling. Tar jo ikke så lang tid å male heller. Be inn på dugnad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå