AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg er ikke 100% sikker MEN jeg har en veldig sår magefølelse på dette. Jeg og kjæresten min solgte valpen vår. De som kjøpte valpen hadde valpen i litt oven en uke, og så ville de plutselig ha tilbake pengene og gi tilbake valpen. De skrev over mail at valpen hopper og biter. Valpen hopper, det vet jeg alt om. Men biting har jeg alderi opplevd, ikke under valpe fasen en gang. De vi ga fra oss valpen til var noen skikkelige "lassaroner" de sa de ikke hadde dyr, enda hadde de masse dyre hår fra hund eller katt over alle klærne sine. Da vi skulle ta hunden tilbake mente hun at de bare fikk med en matskål, men de fikk med alt en hund trenger. Telefon nummeret ligger ikke på gulesider eller 1881. Hun presanterte seg ikke da vi møttes, og virket ikke serlig interissert i hunden i hele tatt. Dette høres kanskje snodig ut. Men jeg har en misstanke om at hunden vår har blitt brukt til parring, for og tjene penger. Og da de var ferdig sendte de tilbake hunden uten så mye som en virkelig begrunnelse. Er jeg paranoid, eller skjer slike ting?
Gjest Consensio Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Hvorfor i all verden solgte du hunden til noen som du tydeligvis reagerte på før salget var gjort? Om det er en valp det er snakk om så tviler jeg på at den har blitt brukt til parring. Om du har litt hjerte så tar du tilbake valpen og gir tilbake pengene og heller gir valpen ett godt hjem istedenfor å bare gi den til hvem som helst.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Hvorfor i all verden solgte du hunden til noen som du tydeligvis reagerte på før salget var gjort? Om det er en valp det er snakk om så tviler jeg på at den har blitt brukt til parring. Om du har litt hjerte så tar du tilbake valpen og gir tilbake pengene og heller gir valpen ett godt hjem istedenfor å bare gi den til hvem som helst. Det var da tross alt ikke spørsmålet mitt i det hele tatt da men, det har ingenting med saken og gjøre. Hunden har vi alerede tatt tilbake, det stå i innlegget.
Tabris Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg forstår heller ikke helt hva du vil. Hvordan kan det være svindel? En valp kan ikke brukes til parring. Jeg stusser også på hvorfor dere solgte valpen til folk dere stusset på til og begynne med.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg forstår heller ikke helt hva du vil. Hvordan kan det være svindel? En valp kan ikke brukes til parring. Jeg stusser også på hvorfor dere solgte valpen til folk dere stusset på til og begynne med. Jeg en en vennlig persjon, og vil ikke si det i ansiktet på persjonen at "nei, dette går ikke" Bare pga utsende. Synes det er frekt og uhøfelig.
Tabris Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Så du mener det er frekt og uhøflig å ikke selge en valp til "lasaroner" som ikke presenterer seg og ikke virker særlig interessert i valpen de ønsker å kjøpe?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Så du mener det er frekt og uhøflig å ikke selge en valp til "lasaroner" som ikke presenterer seg og ikke virker særlig interessert i valpen de ønsker å kjøpe? Ja, jeg synes det.
Tabris Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Da håper jeg du aldri mer skal selge valper.
Gjest Cho Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Herregud menneske, jeg håper for den stakkars valpens skyld at du er et troll!!
Aurora M. Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 Så du mener det er frekt og uhøflig å ikke selge en valp til "lasaroner" som ikke presenterer seg og ikke virker særlig interessert i valpen de ønsker å kjøpe? Unnskyld altså, men her fikk du det i et nøtteskall og jeg fikk meg en god latter. TS, det er ikke lett å skjønne seg på deg! :klø:
Shade Skrevet 13. oktober 2010 #11 Skrevet 13. oktober 2010 Ja, jeg synes det. Så hvis jeg har forstått det riktig så er det viktigere å være høflig enn å passe på at valpen får et godt hjem..?
gerotten Skrevet 13. oktober 2010 #12 Skrevet 13. oktober 2010 Hvorfor i all verden solgte du hunden til noen som du tydeligvis reagerte på før salget var gjort? Om det er en valp det er snakk om så tviler jeg på at den har blitt brukt til parring. Om du har litt hjerte så tar du tilbake valpen og gir tilbake pengene og heller gir valpen ett godt hjem istedenfor å bare gi den til hvem som helst. ENIG!!!!
Independent_ Skrevet 13. oktober 2010 #13 Skrevet 13. oktober 2010 Herregud, jeg banner høyt nå når jeg leser dette innlegget! Fordi jeg er så j*vlig lei av folk som tror de kan bedrive kjøp og salg av hunder! Hunder er IKKE ting. De er levende vesener, og valper er svært sårbare. Dere har altså solgt valpen deres til noen dere ikke var trygge på, ikke en gang visste navnet på (?). Det høres ut som dere ikke hadde peiling på om valpen kom til å få et bra liv en gang. Seriøst, ta valpen tilbake nå og gi de whatever av penger de krever. Gi denne valpen er fair sjanse i livet.. Å nei, jeg tror ikke den blir brukt til parring når den er valp, men den kan bli brukt til det senere, uansett så er poenget at disse folkene ikke vil ha valpen og kanskje gjør noe annet uetisk mot valpen dersom dere ikke tar den tilbake! Jeg forstår at noen er nødt til å selge valper av diverse grunner, men seriøst, gjør ordentlig bakgrunns skjekk først!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå