Gå til innhold

Til dere som har hunden i senga

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Hva gjør dere når tispa har løpetid?

Lå å tenkte på dette i helgen, min hund fikk lov til å ligge i senga sammen med meg. Jeg tillater aldri dyr på mitt soverom så det var en once in a lifetime greie for henne.

Grunnen til at jeg ikke vil ha dyr i senga er fordi jeg ikke vil ha hår og shit i senga. Dyr har jo en del smådyr i pelsen som ikke nødvendigvis syns og for å ikke snakke om alt hva dem tråkker i når man er ute.

Men jeg vet jo at mange syns det er koselig å ligge i senga med hunden sin og alt det som følger med, så hva gjør dere når tispa får løpetid? Plutselig får hun ikke lov til å ligge på soverommet lengre og blir stengt ute? Eller lar dere det bare stå til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hund får lov å ligge i senga av og til, og kun når vi roper henne opp. Hun er ikke vant med at hun ligger der daglig, men kun som ekstra kos. Det er egentlig ganske sjelden, det går kanskje måneder mellom hver gang. Hun har sin egen liggeplass på soverommet om natta. Så da er det temmelig enkelt å ikke rope henne opp for kos de gangene hun har løpetid.

Skrevet

Ja, hun får ligge i senga av og til om jeg føler for det og det er plass, men det er ikke noen selvfølgelighet. Så det er ikke noe problem å la henne bli på gulvet når det trengs.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Min tispe var vant til å ligge i senga fra der hun kom fra, og siden jeg ikke hadde dør til soverommet, kunne jeg ikke holde henne unna senga. Det er ekkelt med hund i senga, men hun fikk et eget teppe å ligge på (som om det hjalp hehe). Og måtte ha på tispetrusa hele natta.

Prøvde holde henne unna, men jeg våkna alltid av verdens mest fornøyde voffe midt i senga, mens jeg lå knøvla oppetter vegge :-D Hun var jo skjønn da.

Gjest Consensio
Skrevet

Tispetruse er det mange som bruker hører jeg.

Problemet er jo at tispa fort kan få infeksjoner og problemer ved bruk av tispetruse, i tillegg vet jeg om en del som er veldig flinke til å "dytte" trusa bort for å kunne vaske seg.

Nei, jeg skjønner ikke at folk klarer å ha bikkjene i senga (men jeg skjønner jo deg og ditt problem da, Belle)

Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet la hunden gå inne uten tispetruse når hun har løpetid. Fant endelig noen supre truser som faktisk holder på, da jeg har en haleløs rase med litt spesiell fasong. Hun var veldig god til å få vridd av seg trusa i starten, ja. Nå sover min hund i egen kurv, men måtte ha gamle håndduker liggende i kurven før hun roet seg ned. Blod blir det jo hvis ikke hunden blør veldig lite eller er ekstremt nøye med å vaske seg.

Hvorfor skulle tispa få infeksjoner av tispetruse? Det har jeg ikke opplevd selv, i allefall. Man skifter jo innlegg og vasker etter behov.

Gjest Consensio
Skrevet

Husker ikke hele greia med infeksjoner og slikt. Om jeg finner det på nett så skal jeg linke det.

Har jobbet med noen veterinærer og så flere tisper komme med infeksjoner, og veterinærene sa at det var pga tispetrusene (men som sagt, husker ikke alt. Utrolig mange år siden jeg har jobbet med det)

Tispa mi bruker ikke truse iallefall. Ja, det drypper blod på gulvet, men de dagene hun blør så har jeg moppen og en sprayflaske med såpevann fremme hele tiden så jeg tørker opp med jevne mellomrom.

Skrevet

er SÅ glad jeg har hanhund...

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

hehe min tispe blødde i strie strømmer... nytta ikke å la henne gå uten. Så det ble tispetruse med Libresse med vinger. Sort hund med sort truse og hvite vinger bak hahaha.

Men ja jeg tenkte jo på infeksjoner and shait. Derfor var jeg også nøye på å ha på så lite som mulig og skifte så ofte som mulig.

Og takket samtidig høyere makter for at hun bare løp en gang hver 11.mnd.

Skrevet

For det første så er jo tipsa vår enda valp og ligger derfor i et stort bur på natta, av sikkerhetsgrunner. Men når hun blir eldre kommer vi IKKE til å ha henne i senga om natten, selv om at hun er røytefri og allergivennlig. Det er bare mot det jeg tror på om hunder å ha dem i senga om natten. MEN, hvis jeg skulle hatt henne i senga har jeg bare kledd på henne en sånn løpetidstruse, nesten som en bleie. Tispa vår kommer nok til å ha på en sånn en ellers, det er veldig greit for da drypper det ikke i sofaen, på de dyre teppene og andre steder. Lurer forresten på når hun får sin første løpetid, kan ikke være lenge til...

Skrevet

Hun blør jo bare noen små dråper, og er flink til å vaske seg, og jeg overlever noen flekker på fotenden av lakenet. Jeg sover jo også i senga når jeg har mensen, og når jeg blør på lakenet vasker jeg det bare. Vasker det gjerne litt oftere enn vanlig da, i perioder med mye søl. Hadde hun (eller jeg) blødd mye hadde jeg vel beskyttet undermadrassen med gummilaken i den perioden.

Skrevet

Min forrige hund lå i senga mi. Var singel og hadde dobbeltseng og han hadde et teppe/håndkle han måtte ligge på - og han holdt seg på sin tildelte plass. Senga holdt seg forholdsvis ren. Dette var en Amstaff med kort pels og han røytet lite.

Min nåværende hund får ikke komme inn på soverommet, kun om vi sier han får lov å komme opp i senga for å kose i 10 minutter en søndag en gang i blant (har hatt han i 3 år, og han har vært oppi senga ca. 6 ganger, så ikke ofte). Dette er en Rottweiler og han røyter en del. Dessuten er han stor! :ler:

Ville ikke hatt tispe med løpetid i senga.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har en veldig korthåret hund, samme type pels som en amstaff og ingen underull. Røyter veldig lite med andre ord. Men fyttikatta hvor mye hår det blir likevel når man ser nøye etter altså.

Bikkja mi blør en del hun også når hun har løpetid (bruker ikke tispebind uansett hvor mye hun blør, fysj) så det er jo en veldig god grunn til å ikke la henne ligge i senga.

Selvom hun bare hadde holdt seg ved beinenden så hadde jeg fortsatt ikke taklet bikkjeblod i senga mi altså.

Og så utrolig mange kryp som kommer fordi man har hund! Husker ikke hvilket program det var, men så på TV hvor de brukte mikroskop og tok masse bakterieprøver av en seng hvor en hund hadde fått lov til å ligge i, og jeg ble mildt sagt kvalm.

Tåler ganske mye, men der gikk grensa for meg.

Nei, jeg forstår fortsatt ikke hvorfor folk lar bikkjene ligge i senga hver natt.

Kan til nød se det med lørdagskos en gang i blandt med skifte av sengetøy og en runde med støvsugeren etterpå.

Skrevet

er SÅ glad jeg har hanhund...

Ditto :jepp:

Gjest Consensio
Skrevet

Ditto :jepp:

Vet ikke helt jeg altså... har hatt en del hanner opp gjennom årene, og de har da jammen meg en tendens til å lekke litt fra sine edlere deler de også. Spesiellt den ene rottweileren jeg hadde. Det syntes ikke så godt..altså om han hadde liggi i en seng så ville ingen ha sett det, men jeg var veldig obs på det og fytti grisen så mange dråper det kunne dryppe på en dag. Ekkel og bedriten gugge fra penisen (og nei, han var ikke syk eller hadde infeksjoner eller noen ting. Helt normalt var det)

Skrevet

Har en jentehund som ligger i senga(jeg angrer ikke og bryr meg strengt talt ikke en dritt hva andre mener om det) Jenta vår venter løpetid hvert øyeblikk så jeg er selv litt usikker hvordan jeg skal gjøre det...mulig det blir tipset til belle...

Skrevet

Hunden vår fikk lov til å ligge i senga før. Helt til jeg sa STOPP. Han breier seg ut og tar all plassen i senga. Hårene og annet bryr jeg meg ikke så mye om. Det er jo bare å børste av sengen. Men i tillegg til all plassen han tok, har han også siden han ble tenåring begynt dryppe gul krem fra tissen. Det er ekkelt det. Så nå var nok nok :) Men ellers synes jeg det er fantastisk koselig med hund i sengen. Hvertfall om man ligger og leser, ser film eller noe annet :)

Skrevet

Jeg har en liten hund(Rundt samme str som en litt stor hankatt) og hun får lov til å ligge i sengen sammen med meg. Hun ligger på et teppe og hun vet at dette er plassen hennes. Synes det er koslig. Har dobbelseng så hun ligger ikke oppi meg liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...