Gå til innhold

Hvem skal dekke klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når samvær er så høyt som 40%, hvem skal da handle klær til ungene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, egentlig bør vel hver av foreldrene skaffe det som er i det respektive hjem? Sånn i teorien.

Nå vet jeg av erfaring at det ikke alltid funker... Min eksmann ser ut til å forvente at jeg skal skaffe klær til barna, både de klærne som er i mitt hus og det som skal ligge i hans hus. Vi har ca 65/35 deling og han betaler ikke bidrag (av ulike årsaker). Han mener vel det skal være slik, jeg kjøpte alt av klær og utstyr til barna da vi var gift.... Og så vil jeg jo ikke at barna skal lide for dette.

Jeg forsøker å få noe igjen ved å be han dekke noe av mobilregningene til ungene, litt av kostandene ifm fritidsaktiviteter...

Skrevet (endret)

Vi har 30/70 og kjøper begge to litt klær. Som hovedregel forventer jeg meg ikke at far skal kjøpe noe siden jeg har hovedomsorgen og mottar bidrag, men han kjøper noe uansett. Sånn det blir så fyker klærne hit og dit mellom hjemmene, så det blir vanskelig å si at dette er "mine og dine" klær. Det er ungenes.

Men i prinsippet skal du stå for klær etc når du har hovedomsorg uansett delingsbrøk.

Endret av Løvetanten
Skrevet

Den som mottar bidraget skal betale alt av klær og utstyr.

Samværsforelder velger selv hva h*n vil kjøpe.

Her gadd ikke far en gang kjøpe inn ekstra sokker og undertøy. Jeg måtte alltid sende med ekstra i tilfelle uhell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...