Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sykemeldt snart 1 år, og er ikke klar for å gå tilbake på jobb.

Har uansett mistet jobben (uten grunn), gidder ikke krangle meg tilbake til jobben da jeg ikke vet når kan jeg begynne å jobbe igjen, men det store spørsmålet da er - har jeg krav på sluttoppgjør?

Har ikke hørt noe fra sjefen min, får ikke kontakt med han. Det var nav som sa jeg ikke sto oppført som noe arbeidstaker mer =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i sluttoppgjør da?

Arbeidstaker har ikke krav på annet enn vanlig lønn i sin oppsigelsestid, men dersom du har vært sykemeldt så du ikke har jobbet i oppsigelsestiden, har du selvsagt ikke krav på lønn. Sluttavtale er vanligvis noe som man forhandler seg frem til å de tilfellene arbeidsgiver gjerne vil bli kvitt en ansatt, men ikke har saklig grunn til å si ham opp. Andre tilfeller kan være nedbemanning på grunn av virksomhetens forhold, da tilbys også en viss sluttpakke for å få folk til å gå frivillig.

Så skal du få noe penger her, så måtte det være fordi du går til sak (eller truer med det) mot arbeidsgiver for usaklig oppsigelse.

Skrevet

Vært sykemeldt snart 1 år, og er ikke klar for å gå tilbake på jobb.

Har uansett mistet jobben (uten grunn), gidder ikke krangle meg tilbake til jobben da jeg ikke vet når kan jeg begynne å jobbe igjen, men det store spørsmålet da er - har jeg krav på sluttoppgjør?

Har ikke hørt noe fra sjefen min, får ikke kontakt med han. Det var nav som sa jeg ikke sto oppført som noe arbeidstaker mer =/

Hva med loven om IA (Inkluderende arbeidsliv)

Arbeidsgiver plikter å holde kontakt med deg og følge deg opp under sykemeldingsperioden i samarbeid med NAV.

Du sier derimot at du ikke får kontakt?

Det er noe som skurrer i dette.

Skrevet

Han tar ikke telefonen når jeg ringer, og når jeg har vært innom jobben for å levere sykemeldinger har han ikke vært der. Har sagt fra til andre ansatte at de må be han om å ringe meg, men det har ikke skjedd. Har ikke snakket med han siden februar eller noe.

Skrevet

Har du ikke fått en formell oppsigelse ville jeg i utgangspunktet forholdt meg som at jeg faktisk jobbet der.

• Liker 1
Skrevet

På sykemeldingen vil du fortsatt stå som arbeidstaker,men du skriver at arbeidsforholdet ble avsluttet den og den datoen. Men du har vel ikke krav på noe sluttoppgjør, siden du ikke har vært i jobb. Men du har jo rett på oppsigelsestid, men egentlig spiller ikke det noen rolle for pengene du får utbetalt.

Skrevet

Har du fått feriepengene som du opparbeidet i 2009, før du ble sykmeldt? Det er det eneste du har krav på, hvis du ikke har fått det. Forøvrig er det helt riktig som noen sa lenger oppe, nemlig at du er fremdeles ansatt, hvis du ikke har fått skriftlig oppsigelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...