Gå til innhold

Kjærlighet online, men forskjellige land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så for litt over ett år siden møtte jeg en gutt på omegle.com og la han til på MSN. Begge var i ett forhold da så vi holdt kontakten som venner. Det ble etter hvert slutt mellom han og kjæresten, men siden jeg fortsatt var i ett forhold var det bare vennskapelig kontakt. Da det for noen måneder siden ble slutt mellom kjæresten min og meg ble stemningen litt mer flørtete.

Lang historie kort: i løpet av ett år har vi blitt godt kjent med hverandre, delt opp og nedturer og går ganske bra sammen(online). Det hele har blitt mer seriøst nå og begge hinter stadig om "hvis du var her nå så..." og "Jeg kommer på besøk så fort jeg har råd" osv.

Vi har også gått videre til å sende sms i tillegg til å snakke på MSN.

Jeg merker at jeg er interessert i noe mer med denne personen, og ut i fra hans svar virker det som at han er det også :rødme:

Jeg vet jo at man skal være forsiktig med å møte noen man bare har snakket med online, og siden han bor i ett annet land blir det jo litt værre. Men jeg ser ikke hvorfor jeg skulle la være...Vi har snakket såpass mye og såpass personlig at jeg er sikker på at han er den han er, og ingen gal øksemorder. Og uansett, hvordan kan han være sikker på at jeg ikke er det? Begge er villige til å besøke den andre, vi må bare ha råd først. (Og være modige nok)

Jeg vet ikke helt hva jeg spør etter, men det må vel bli råd evt. erfaringer?

Jeg synes jo det er bra gjort å falle for en i et annet land jeg bare har snakket med online :flau:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg møtte min kjæreste over nettet. Han er ifra Italia, jeg fra Norge. Vi har vært sammen i fem år nå og har det helt perfekt! Snart flytter vi til England sammen. (Til nå har vi kun vært på besøk hos hverandre - de lengste besøket var 2 måneder). Ja, jeg var skikkelig i tvil når det hele begynte, men angrer ikke. Livet mitt har blitt så utrolig mye rikere etter at jeg møtte han. Hver dag lærer jeg noe nytt. Har lært et nytt språk, nye oppskrifter, en ny kultur, fått reist rundt i Italia for en billig penge siden vi får kost og losj hos familie og venner. Og vi har alltid noe å prate om.

Gleder meg til vi endelig kan være ordentlige samboere. Hadde ikke klart å finne en mer perfekt mann for meg! (selv om vi bor flere hundre mil fra hverandre akkurat nå...) :)

Skrevet

Ts her :)

Først: Gratulerer :jepp:

Og takk for en historie som faktisk var positiv :fnise:

Italia og Norge blir vel litt kulturforskjeller blir det ikke? Hvordan går det?

Skrevet

Min ble også funnet online, fra Danmark. Jeg tok turen på besøk rundt 2 uker etter at jeg "fant" ham. Nå, litt over halvannet år senere, bor jeg også i Danmark. ;)

Skrevet

Samme her, men amerika, saa kulturforskjellene var ikke saa store.

Fant ut at vi ville moetes, saa jeg hoppet paa et fly, ble her i en maaned. Er her for andre gang naa og har vaert i snart 2 maaneder.

Naa planlegger vi flytting.

Skrevet

Og jeg som trodde jeg var helt alene :fnise:

Min er i Tyskland så forskjellene er ikke så store som de kunne ha vært :)

Skrevet

Go for it.

Det vaerste som kan skje er vel at han ikke dukker opp paa flyplassen =D

Hehe, neida.

Foeles det riktig er det bare aa kaste seg uti det enn aa lure paa om det kunne vaert noe.

Skrevet

Hvis jeg skulle truffet noen fra et annet land, som jeg traff på nett, måtte jeg først være 100 % sikker på personen var den h*n utgav seg for. Fått fult navn, rikelig med bilder, og kanskje snakket sammen på telefonen først. Eventuelt med webcam.

Skrevet

Hvis jeg skulle truffet noen fra et annet land, som jeg traff på nett, måtte jeg først være 100 % sikker på personen var den h*n utgav seg for. Fått fult navn, rikelig med bilder, og kanskje snakket sammen på telefonen først. Eventuelt med webcam.

Ja selvfølgelig!

Bilder går det dårlig med siden både han og jeg er like glemske, og husker rett og slett ikke på bilder :fnise:

Han har ikke webcam, men vi skulle skype med bare lyd i forrige uke da internetten min falt ut :klaske:

Han virker i hvert fall rimelig ekte i det han forteller, og ettersom han har bygget på ting han har fortalt i løpet av ett år må han enten være veldig desperat og flink til å huske, eller den han faktisk sier at han er.

Skrevet

Gratulerer, dette høres ut som noe spennende som kan utvikle seg til ekte kjærlighet! :)

Jeg har selv vært i din situasjon, jeg og min kjære skrev bare sammen i ca 4 mnd? 3 mnd som venner, og så ble vi sammen, han kom til meg fra sør-korea etter bare 1 mnd chatting som kjærester! Jeg skal love deg at jeg var nervøs

Familien drev og advarte meg om ditt og datten, men jeg stolte på han og visste at han var ingen gal øksemorder. Det er det beste jeg har gjort i mitt liv, jeg angrer ikke et sekund på at jeg møtte han. nå er vi snart forlovet, vært sammen i snart 3 år.

Tenk å slutte på jobben i sitt eget land for og komme og besøke meg? Ingen jeg kjenner hadde gjort det for en jente de liker.

Du skal se at det går så bra så, litt kultur forkskjeller er det overalt, men er man rette for hverandre får man alt til og fungere! masse lykke til!!^^

Gjest Lykkelig Gift:)
Skrevet

Jeg møtte mannen i mitt liv online,snakket sammen hver dag i nesten et år før jeg dro ned å besøkte han i Egypt:) Var der for andre gang nå i september og da giftet vi oss:) Venter nå på at han skal komme på besøksvisum i november:) Har aldri vært så lykkelig før:)

Skrevet

Gratulerer alle nygifte/snart gifte!

Jeg får se hva det blir til når jeg får spart opp litt penger da...jeg har i hvert fall ikke fått skrekken av å lese dette:)

Og ja Xelle, om han ikke dukker opp på flyplassen kan jo det bli litt pinlig :fnise:

Men hva gjorde dere første gang dere møttes? Bodde dere hos han, eller var dere på hotell de første dagene?

Skrevet

Møtte min i online-spill for 4 år siden!

han var fra Nederland.. Og vi fløy frem og tilbake i halvannet år, nå har jeg bodd der i over 2 år=)

det er verdt det! =)

Skrevet

Jeg har en veldig dårlig erfaring med dette som faktisk utartet seg til å bli direkte farlig, men jeg tror grunnen er at vi møttes/tok beslutninger for fort, og jeg var så naiv at jeg trodde han var ærlig. Siden dere har snakket sammen i et år og det virker som han er ærlig så går det nok bra om kjemien er der :) Det viktigste er å følge intuisjonen din, den har som regel rett.

Skrevet

Jeg ble også kjent med kjæresten min på Internett. Vi chattet vel sammen i rundt et halvt års tid før vi møttes i Roma (mens jeg gikk på språkskole der). Jeg skulle på utveksling i ett år til Italia, så det passet i grunnen ypperlig å bli kjent med ham akkurat da, he, he... Vi har nå vært sammen i 2 år og har bodd sammen i leiligheten hans i Italia i ca. et halvt år. :)

Skrevet

Så lenge det ikke er en neger, da...

Skrevet

Men hva gjorde dere første gang dere møttes? Bodde dere hos han, eller var dere på hotell de første dagene?

Bodde hos han.

Han var klar til aa ta sofaen om det viste seg at vi ikke hadde noe. Selv om kjaerleiken kanskje ikke hadde vaert der, saa var vi fortsatt gode venner.

Ble heldigvis ikke saann.

Var hei og klem paa flyplassen, 10 min senere hjemme hos han var vi begge paa gulvet. Kanskje ikke veldig romantisk, men jeg var fornoeyd =D

Skrevet

Bodde hos han.

Han var klar til aa ta sofaen om det viste seg at vi ikke hadde noe. Selv om kjaerleiken kanskje ikke hadde vaert der, saa var vi fortsatt gode venner.

Ble heldigvis ikke saann.

Var hei og klem paa flyplassen, 10 min senere hjemme hos han var vi begge paa gulvet. Kanskje ikke veldig romantisk, men jeg var fornoeyd =D

Gulvet er jo ett godt utgangspunkt:)

Og negere er jo såå pene da! Men nei, han er ein bleiking som meg gitt, hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...