Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal alltid ha dyr med i sengen( katten), å det er jeg drita lei! vi har egentlig katten sammen han er 6 år og veier 4 kilo.

han kommer alltid å skraper på døra når vi skal legge oss eller midtpå natta, samboeren min åpner alltid døra så kommer han i sengen, jeg hate dette! har sakt dette til min samboer, mange ganger men jo da " han må jo få sove i senga".

jeg synes det er uhygienisk og skittent.

Kattehår i sengen, sand osv.

sier han ikke skal gi han oppmerksomhet når han holder på sånn, men "JODA klart han må få oppmerksomhet". ER SÅ LEI DETTE!

DYR HAR INGENTING I MIN SENG Å GJØRE!!!!

Noen som har tips? hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Finn deg en annen seng (i huset :ler:) og se om han synes det er gøy å bare dele seng med katten. Han viser null respekt for deg, så det er det jeg hadde gjort.

Endret av Piper
Skrevet

Kunne ønske pusekatten min ville sove i senga jeg :)

Jeg trodde det var koselig og ha en katt og våkne opp til jeg? Som maler i øret ^^

Til spørsmålet ditt har jeg nok ikke noe annet råd, enn og prate onkli med kjæresten din. Da det er han som står bak det.

Skrevet

Har du hatt katten i sengen i 6 år selv om du hater det? Oida!

Har hund selv, og har hatt den på "besøk" et par ganger (under 10, og hun er 5 år) i fotenden hvis jeg har vært syk eller ensom, men den sover ikke der. Mange synes det er kjempekoselig med hund i sengen, men jeg gjorde godt med research før jeg anskaffet meg hund, og fant ut at det beste for oss begge var å sove separat. Jeg har en del allergier (ikke mot hund, men man trenger ikke å friste sjebnen), og den rasen jeg har er en del utsatt for allergier og pustetrøbbel. Jeg ville derfor ikke utsette min hund for noe sånt bare for mine egne egoistiske behov.

Uansett, helsemessig sett så er det nok best for dere alle hvis katten ikke sover i sengen. Når du i tillegg ikke liker at den er der, så sier det seg jo selv. Hvis han absolutt må ha den på soverommet så får dere vel kjøpe en katteseng å ha på rommet, og trene den til å ligge der. Når det er sagt så misunner jeg deg ikke arbeidet med å venne en katt av med noe den har fått lov til i 6 år. Jeg sier ingen ting om å overtale typen, for det er faktisk din seng også.

Skrevet

Jeg var en gang i senga til dame med katt.

Gjett hvem som hoppa på min stive stang?

Skrevet

Nå synes både samboer og jeg at det er kjempekoselig med pus i senga, men jeg er enig med de andre i at du må bare ta en skikkelig prat med samboer. Så får dere eventuelt komme frem til et kompromiss alle kan leve med.

Skrevet

Jeg synes det blir for yhygienisk å ha katter oppi senga.... greit nok vi har 3 katter, en veldig stor og 2 små. De "små" får ikke være med i senga lenger fordi jeg synes dem har blitt for store nå...

Og når jeg sover er jeg ikke intressert i å ha en katt på nesten 5 kg på beina mine eller i ansiktet.

Takk, ja jeg tror jeg må sette meg ned å ta en mer alvorlig prat med han.

Skrevet

Katter er da særs renslige dyr? Takker min skaper for at jeg har 78 kilo elsket samboer og 5 kilo elsket katt i senga sammen med med meg hver kveld :rødme: Purrfect!

Jeg synes det blir for yhygienisk å ha katter oppi senga.... greit nok vi har 3 katter, en veldig stor og 2 små. De "små" får ikke være med i senga lenger fordi jeg synes dem har blitt for store nå...

Og når jeg sover er jeg ikke intressert i å ha en katt på nesten 5 kg på beina mine eller i ansiktet.

Takk, ja jeg tror jeg må sette meg ned å ta en mer alvorlig prat med han.

Skrevet

Er litt som Sheba jeg. Finnes jo ikke bedre varmepute. *ler*

Men hvis man ikke liker det, er det jo nærmest en selvfølge at man skal slippe! Hiv ut katta du og spør om det ikke er nok at dere to deler seng.

Skrevet

Vel, katter kan da oppdras på mange måter som hunder, så dette er noe dere skulle blitt enige om fra starten av. Jeg synes det blir for teit å si at "Jeg vil ikke ha kattungene i senga LENGER fordi de har blitt for store". Enten så får de være i senga, eller ikke. Når en katt har blitt vant til å legge seg i senga om natta, så blir det veldig vanskelig å få dem til å la vær.

Selv har jeg og kjæresten min en katt på nesten TI kg og en "kattunge" på 5-6 måneder i senga hver natt. Jeg synes dette er kjempekoselig. Kattene er jo i senga om dagen også, så "uhygenisk" blir det likevel.

Skrevet

Så legg deg på gulvet da...Slutt å syt!

Skrevet

Ja, du har vel medbestemmelsesrett når dere bor sammen. Men, ut fra innlegget ditt synes jeg du høres så usympatisk ut. Hurpete, rett og slett. Katter, som er så koselige dyr. Skulle tro du var sjalu.

Gjest Cipheria
Skrevet

Hvorfor er det egentlig mer uhygienisk at de ligger i senga enn på fanget?

Skrevet

Vær glad det ikke er en hund du;( De er ekle:p stinker og peser!

Katter er bare herlige!

Jeg hadde elsket om min pus ville sovt i sengen min

Skrevet

Katten min får ikke lenger sove i sengen min. Av en eller annen grunn våkner jeg alltid så tett i ansiktet når han har sovet der, men aldri ellers.. Så best å la være.

Skrevet

Katter er da særs renslige dyr? Takker min skaper for at jeg har 78 kilo elsket samboer og 5 kilo elsket katt i senga sammen med med meg hver kveld :rødme: Purrfect!

Helt enig. :)

Skrevet

Hehe, her er vi fire i senga hver natt, hvor av to er firbente kattevenner. Jeg synes det er utrolig koselig, og de har hver sin faste plass som de sover på gjennom hele natta.

MEN, dersom én av oss ikke hadde likt det, hadde det blitt slutt på det.

Skrevet

Den som eier problemet eier løsningen. Når katta kommer i senga går du og sover videre i en annen seng som du har klar. Så enkel er løsningen og katta vil nok etterhvert få forbud mot senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...