Gjest idakaroline Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har et par ullplagg liggende. Det som er, er at jeg ikke har noen form for vaskemiddel som passer til ulltøy. Det jeg derfor lurer på da er om det går greit å vaske ullklær med vanlig vaskemiddel på f.eks 40 grader? Eller tar klærne skade av det? Noen som har noen tips og råd å komme med?
Vulpes Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har gjort det mange ganger, men lurer på om det kanskje egentlig er litt dumt...
Zzyzx Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 De blir ikke ødelagt ved én slik vask, men fibrene endrer seg etter hvert og mister de isolerende egenskapene som er det spesielle ved ull. Hva slags plagg er det?
Vulpes Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Hva er best å bruke da, Milo? Kanskje jeg skulle kjøpt noe sånt neste gang jeg er på butikken. Ullplagg koster jo gjerne en del, dumt å ødelegge dem.
Zzyzx Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Kjøp Milo eller annet vaskemiddel spesielt beregnet på ull og silke. Og ikke bruk tøymykner på ull.
Gjest idakaroline Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 De blir ikke ødelagt ved én slik vask, men fibrene endrer seg etter hvert og mister de isolerende egenskapene som er det spesielle ved ull. Hva slags plagg er det? Det er en cardigan, en genser og et skjerf. Bor i utlandet, så jeg aner virkelig ikke hva som passer seg til ullvask på samme måte som Milo.
Zzyzx Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Det bør uansett stå sammen med andre vaskemidler. Det er ikke noe problem å vaske det med vanlig vaskemiddel én gang, bare bruk mindre enn du ellers ville brukt.
Wonders Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 milo er best. Jeg bommer noen ganger om ulle forsvinner merkelig nok... Jeg er superbruker av ullundertøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå