Rachel Skrevet 8. oktober 2003 #1 Del Skrevet 8. oktober 2003 Vil med dette innlegget sparke i gang en debatt om new age-fenomenet krystallhealing. Kan en stein lege en menneskekropp? Kan en stein rette opp energier i en menneskekropp? Kan en stein gjøre noe som helst, egentlig? Jeg tror ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 8. oktober 2003 #2 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg tror man kan bruke stener i healing ja. Det virker på meg som om du ikke tror at noe annet enn skolemedisin kan lege en menneskekropp ? Da er det isåfall vanskelig å overbevise deg om noe alternativt i det hele tatt ? En stein er ikke bare en stein.... Et par aktuelle linker : http://www.icelady.no/healing/healing.htm http://home.tiscali.no/heksesirkel/stener/ Jeg bruker selv bl. a jaspis på magen når jeg er kvalm / har vondt i magen. Det funker faktisk,- i større eller mindre grad. Tror det kommer veldig an på diagnosen, og jeg tror man kan lindre mange symptomer ved bruk av stener / krystaller. Bruker også krystallpendel. Synes også det virkelig litt søkt å kalle det "new-age fenomen".... Akkurat som om dette er veldig nytt og "alternativt" ? Tror dette har vært kjent lenge jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rachel Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 8. oktober 2003 Vel, skolemedisin er ikke det eneste som virker, men STEINER?.... Synes det virker litt for utrolig. Hvordan går du fram når du skal heale magen med krystallen, da? Gjør du noe med steinen først, så den får "liv", eller "kraft"? Det kan godt være at dette har vært kjent lenge, men jeg tror ikke det virker likevel. Flere som mener noe om temaet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 8. oktober 2003 #4 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det jeg pleier å gjøre hvis stenene har ligget lenge og har vært "inaktive" , eller er brukt en liten stund, er å la dem ligge i vasken og bli skylt en halvtimes tid. Dette "renser" stenene. Noen ligger også i vann en stund,- praksisen er nok litt forskjellig. Å la dem ligge i solen sies også å være positivt. Har jeg vondt i magen eller er kvalm, så bruker jeg altså stenen jaspis, og jeg legger den på navlen og taper med kirurgtape. "Livet" og "kraften" er der i stenen fra før av,- men det pleier å være vanlig å rense dem likevel. Om du tror på det eller ikke, må jo være opp til deg Men forteller kun det jeg mener og tror... Jeg er også interessert i å høre flere andres meninger om temaet, så kom igjen jenter! (og gutter ? ) D. P.S : en annen ting : Hematitt, (også kalt blodsten på folkemunne) fungerer som "blodstoppende". Den stopper altså småblødninger. Jeg trenger ikke holde den særlig lenge på det aktuelle området heller. Kjekk å ha! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 9. oktober 2003 #5 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg ble en gang fortalt at rosenkvarts skulle hjelpe mot menssmerter, så jeg kjøpte meg en slik en. Om det virket fordi jeg trodde det skulle virke (placeboeffekt), eller om det faktisk var steinen som gjorde det - vel, det aner jeg jo ikke. Hovedsaken er at det fungerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 9. oktober 2003 #6 Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja men, en STEIN!! Jeg mener, en STEIN, en fullstendig kaldt ting som ligger strødd omkring i jorda.....skal den liksom hjelpe mot sykdommer/div plager...???!!!??? Har jeg veldig vanskelig for å tro..... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 9. oktober 2003 #7 Del Skrevet 9. oktober 2003 Såpebobla : Hva får deg til å tro at steiner er kalde ? Hvis du tar deg tid og bry med å lese det jeg tidligere har skrevet her, så ser du at jeg har snakket om symptomer. Ikke at en sten / krystall kan helbrede kreft.... Det har jeg ingen viten om. Jaja, det er ikke lett å overbevise folk her, så jeg kaster inn håndkleet Husk : ingen tvinger noen til å tro. Og det er fullt lov til å være skeptisk og! Slapp av da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 9. oktober 2003 #8 Del Skrevet 9. oktober 2003 Klart det går. Steinen blir et symbol på den energien som healer deg = gjennom steinen får du kontakt med den energien steinen symboliserer. Eller, steinen har i seg selv healende energi. Men jeg tror egentlig ikke steinen har mer healende energi enn menneskelige healere har, likevel virker det. For disse tingene/menneskene/steinene er et bilde på noe, de setter i gang noe, - dette noe har en healende effekt. tror jeg Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2003 #9 Del Skrevet 10. oktober 2003 ...og alt inneholder faktisk energi..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 11. oktober 2003 #10 Del Skrevet 11. oktober 2003 jo, jo, greit nok at alt inneholder energi, men for meg høres det helt absurd ut at en stein skulle hjelpe på et eller annet..... Jeg har all respekt for dem som tror på det, men jeg gjør altså ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kane Skrevet 15. oktober 2003 #11 Del Skrevet 15. oktober 2003 Alt rundt oss innehar energier, fra amøber til det største tre i verden - så hvorfor ikke krystaller, som jo er det rensete materialet naturen gir oss. "Diamonds are a girls best friend" og ikke bare fordi den skinner og glitrer så fint.. Det finnes et utall krystaller i verden, noen er nevnt her, men de sterkeste er faktisk fra hilalaya - og det sies at de har englene gitt sin kraft.. Andre sverger til klar kvarts ( eller rosenkvarts) fordi kvartsen har energier fra alle de andre steinene og er en kraftig påvirker av menneskets energier. Ingen av oss kan vel nekte for at noe får opp energien i oss mens andre ting tømmer oss for energi. - så hvorfor ikke prøve det før man dømmer det? Jeg har lest masse om krystaller, og fra virkelig gammelt av har mennesker båret dem for å føle velhvare i gitte situasjoner, de har vært kjent for sine krefter like lenge som kina har praktisert akkupunktur - noe som alle vet er en anerkjent malternativ metode i dag ikke sant? Så hvorfor dømme noe bare fordi man ikke vet alt om det? Det blir som å si at ingen kan heale andre, ingen har varme hender, og ingen har gaven fra en sterkere kraft enn mennesket fordi vi ikke kan se og vitenskapelig dokumentere at det virker og stemmer.. Bare en liten sak - hvorfor tror dere mennesket har hatt en så fantastisk utvikling det siste århundret? Det er lov å tenke selv, men det er også sundt å være skeptisk - så hvorfor ikke sette seg litt mer inn i ting før man avviser dem som tøv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kane Skrevet 15. oktober 2003 #12 Del Skrevet 15. oktober 2003 Forøvrig står dette om diamanter: Diamant Finnes i alle farger. Strekfarge: ikke mulig. Hardhet: 10. Formel: C (krystallisert karbon). Diamanten regnes for å være den vakreste og mest kostbare av våre edelsteiner. Diamanten viser oss, den er begrepet på den vakreste renhet, og den funkler i al sin klarhet og strålekraft, med det reneste lys. Diamanten har magisk kraft, kan bringe lys og lykkefølelse for den som forstår og kjenner mørkets og begjærets krefter. Med alle de klare fargene som lyser i Diamanten oppfordrer den oss til troskap, ordholdenhet, livskraft, visdom, man anser diamant for at uttrykke solens kraft, og at den er symbol på sjelen, samt visdom og forståelse. Diamanter slipes ofte til Briljanter (58 fasetter). Stjernetegn ; Løven, Steinbukken og Væren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 27. oktober 2003 #13 Del Skrevet 27. oktober 2003 dette har jeg null tro på.. og skulle tro på dette ville bli for meg å begå intelektuelt selvmord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 27. oktober 2003 #14 Del Skrevet 27. oktober 2003 Donnie Darko skrev: dette har jeg null tro på.. og skulle tro på dette ville bli for meg å begå intelektuelt selvmord Ja, du er ikke alene om å holde fast på gammel tankegang av frykt for annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 27. oktober 2003 #15 Del Skrevet 27. oktober 2003 Frykt for annet? Jeg har aldri tenkt tanken om at dem som er uenige med meg er det på grunn av frykt. Tverdt imot er jeg opptatt av å huske at dem som er uenige i meg nok mest sannsynlig er like sikre i sin sak som jeg er i min. Og jeg blir ganske provosert jeg når folk sier at jeg tror på overnaturlige ting fordi jeg har frykt, frykt for at der ikke er noe mer. Jeg tror det er opplevelser og erfaringer som er årsaken til hva vi tror og mener. Sannheten er subjektiv, og noen har en sannhet som sier at der er noe mer, andre har en sannhet som sier det ikke er det. Ettersom det er en subjektiv oppfatning basert på vurdering ut fra hvordan verden ser ut fra våre øyne syns jeg frykt er et irrelevant ord i denne sammenhengen. Fordi at dersom det var frykt som gjorde at noen valgte å ikke tro på disse energiene, ville det vist til at dehar sett energiene og derfor ble redd og fornektet å tro på det. Jeg tror ikke vi kan konkludere med at dem som ikke tror på overnaturlige ting har sett deg, men fornektet det - da sier vi samtidig at de har et psykologisk issue med å forholde seg til virkeligheten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2003 #16 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg synes det er så rart at folk avfeier gammel lærdom som overtro. Alt som ikke kan bevises med forskning, gjelds liksom ikke? For meg er det fryktelig naivt. Og de som kun stoler på vitenskapen, synes sikkert jeg er fryktelig naiv. Det morsomme med vitenskapen er at de stadig skifter mening. Har dere ikke lagt merke til det? Det som gjaldt for ti år siden, gjelder ikke lenger. Det de kom frem til i fjor høst, har de gått vekk i fra igjen i år, for det viste seg at det ikke stemmer allikevel. Sånn har de gjort alltid. Så hvorfor stole på alt de kommer med???? Og alt de kommer frem til er jo som et resultat av deres egen skepsis til alt som kan kalles "overnaturlig" også. Det er liksom utgangspunktet... Da har jeg mer tro på det folk faktisk opplever jeg, uansett hva vitenskapen måtte mene om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå