Gå til innhold

Skal jeg sende klage, eller er det en fillesak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten var ute på storshopping i dag, og på vei ut av senteret før vi skulle sette kursen mot et nytt senter innså både jeg og typen at vi var ganske småsultne, og trengte noe kjapp energi for å holde ut litt til. Da ble bigbite et kjapt og enkelt alternativ, og vi fikk maten først og så spurte baguettsmørefyren om hvordan drikke vi ville ha til maten. Typen min sa "cola zero" og jeg la kjapt til at "da blir det to cola zero". Vi betalte og fikk med oss maten og drikken og gikk ut til bilen og kjørte ut av parkeringshuset og ut på veien. Da la vi merke til at lokkene på brusglassene ikke var trykket ned på "diet", og jeg smakte på brusen min og brusen til typen og kunne kjapt konstatere at det ikke var cola zero. Typen min tok også en liten slurk og var helt enig. Grunnen til at dette faktisk var et problem var at typen min har diabetes type en, og om han hadde drukket glasset med vanlig cola kunne det kjapt blitt ganske alvorlig. Så jeg sitter å lurer på om jeg skal sende inn en skriftlig klage til bigbite, eller om dette var en fillesak som det ikke er no vits å lage noe mer problem ut av?

Tenkte jo det kanskje kunne vært litt fint om de som jobba der var litt bevisste på at det kan dukke opp folk med f.eks diabetes, som kan bli alvorlig syke om de ikke hører ordentlig etter og følger opp bestillinga ordentlig... Hva synes dere? Lager jeg ti høner ut av en fjær (eller hva det nå er) her nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menneskelig å feile.. Hvorfor tok ikke DU smak av han sin brus i steden. Når du så at de ikke var trykket ned?

Skrevet

Spør du meg så er det ingenting å sende inn klage over sånn i ettertid. Hadde dere oppdaget det der og da, kunne du jo kommentert hvorfor det var viktig med zero. Men jeg tviler på at de på BigBite bare tok vanlig cola fordi den var nærmest eller noe sånt og blåste i at dere ba om zero. Sikkert bare en glipp. Og dere smakte jo ganske raskt at det ikke var zero? Man klarer vel ikke drikke et helt glass før man oppdager det?

Skrevet

Jeg ville nok dratt tilbake med en gang og forklart problemet, og fått byttet. Så kunne den du kjøpte av beklage, og love å skjerpe seg. Sende skriftlig klage i etterkant? Tja, vet ikke helt...

Skrevet

Jeg ville nok dratt tilbake med en gang og forklart problemet, og fått byttet. Så kunne den du kjøpte av beklage, og love å skjerpe seg. Sende skriftlig klage i etterkant? Tja, vet ikke helt...

Enig der. :Nikke:

Skulle du klage skulle du gjort det med engang. Skjønner problemstillingen,men skulle du nådd frem med klagen skulle du tatt det med personen du bestilte fra ikke med de som sitter på kontorene.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kan ikke typen din ta det opp med dem neste gang dere er innom dette senteret ?

Jeg ville da tatt dette opp med dem selv (har samme diagnose) og ikke overlatt det til kjæresten.

- nå skal det nevnes at resultate ikke hadde blitt livstruende dersom man hadde fått i seg hele glasset. Høyere blodsukker enn normalt skal merkes ganske fort, og en kjapp blodsukker-sjekk med påfølgende insulin vil få ting under rimelig kontroll igjen :)

Og, som nevnt av andre, det hender det gjørs feil, men det er selvsagt dumt når det er slike feil.

Skrevet

begge to smakte på begge to, for vi hadde bestilt det samme og ble enige om at det ikke smakte "riktig".

Jepp, det er helt menneskelig å feile, men jeg lurer også på om mange på sånne type sjapper er litt likegyldige til bestillinger. Kanskje det hadde vært greit om de ble litt bevisste på at små glipp kan i få tilfeller gi alvorlige feil.

Og det er ikke for typens skyld at jeg har lyst til å klage, der er det gjort er gjort og udrikket er udrikket, men det er jo greit for neste kunde med samme problemet at de ansatte er litt helsebevisst.. jeg er redd mange ansatte ikke tror at det er så farlig om de serverer lightbrus eller ikke =)

(også kunne vi jo ha snudd og klaget ja, men når man er ute på motorveien før man oppdager det så er det litt stress å snu :P )

Skrevet

Du er utrolig nedlatene og dumgjør ansatte...

Skrevet

Ang helsebevist...drikke brus er vell ikke mye sunt?

Skrevet

Dere kunne jo kanskje ha poengtert viktigheten med at det måtte være cola zero når dere bestilte? Det er vel mange som ikke tenker 'å ja, de skal ha Cola Zero fordi de har diabetes'?? Det er menneskelig å feile...

Jeg hadde gått tilbake når jeg hadde oppdaget det - ikke sendt skriftelig klage i etterkant...

Skrevet

Jeg syns du skal klage, nordmenn generelt klager veldig lite. Så dårlig kundeservice som det er mange steder, tror jeg det trengs flere klager her i landet.

Opplevd lignende selv, da jeg har sagt ifra om at jeg skal ha uten xxxx, allikevel fått med og endt opp på legevakta.

Skrevet

Nei det er ikke sunt og drikke brus, men skal man først drikke det så anbefales det å drikke det til mat og holde seg sukkerfri. Dessuten, når man har diabetes er det ligthtbrus, lightsaft og vann som gjelder. Det meste annet er med på å påvirke blodsukkeret (juice og is-te også ja).

Og du som kaller meg nedlatende... hva er du selv ? :P Jeg har sett ganske mange likegyldige ungdommer ute blant fastfoodkjeder, og jeg har egentlig ikke helt troen på at ledere ved slike kjeder driver mye oppfølging og opplæring.

Og når jeg bestiller noe, så forventer jeg jo egentlig å få det jeg bestiller uten å måtte stå og forklare det. Men greit nok, neste gang får jeg heller spørre med en gang om det virkelig var zero vi fikk med oss, så får det gå for denne gang!

Skrevet

Hvis det var veldig viktig å få lett kunne dere fulgt med da de lagde brusen (de disepenserne er tilgjengelige så vidt jeg vet), og også poengert at det var viktig med lettbrus.

Skrevet

Før man sender inn skriftlig klage, bør de du har kjøpt tingen av fått en mulighet til å gjøre noe med saken. Man sender ikke inn en skriftlig klage, uten at de på bigbite har fått muligheten til å bytte drikken.

En ganske alvorlig sak, som kunne vært unngått om dere hadde tatt en slurk med en gang og gitt beskjed med en gang. For det er menneskelig å feile, og jeg tviler på at de har gjort det med vilje.

Skrevet

Vi har slike dispensere på jobben, og hvis noen hadde opplevd dette hos oss, så tror jeg det beste hadde vært å gå tilbake og fortelle hva som har skjedd. Da hadde sjefen tatt tak i det, og fortalt til alle de ansatte at vi må bli flinkere, og de som hadde fått feil brus ville fått nye som plaster på såret.

Skrevet

Da vil jeg si at jeg har fått svar på det jeg lurte på, nemlig om jeg skulle klage eller ikke. Jeg ser at de fleste ikke ville sendt skriftlig klage, og det er helt greit det ja!

Neste gang skal jeg dobbelsjekke med en gang, og passe på å gi tydelig beskjed og si høflig i fra om det blir feil. Nå var jeg jo ikke akkurat forberedt på denne situasjonen, så jeg fikk dessverre ikke gjort det denne gangen.

Dere er velkomne til å fortsette å diskutere om dere vil klage eller ikke, men vennligst ikke kall meg nedlatende fordi jeg lufter tanker og prøver å få frem to sider av en sak (selv om den ene siden muligens ble litt mer subjektiv enn den andre).

Skrevet

Nei det er ikke sunt og drikke brus, men skal man først drikke det så anbefales det å drikke det til mat og holde seg sukkerfri. Dessuten, når man har diabetes er det ligthtbrus, lightsaft og vann som gjelder. Det meste annet er med på å påvirke blodsukkeret (juice og is-te også ja).

Og du som kaller meg nedlatende... hva er du selv ? :P Jeg har sett ganske mange likegyldige ungdommer ute blant fastfoodkjeder, og jeg har egentlig ikke helt troen på at ledere ved slike kjeder driver mye oppfølging og opplæring.

Og når jeg bestiller noe, så forventer jeg jo egentlig å få det jeg bestiller uten å måtte stå og forklare det. Men greit nok, neste gang får jeg heller spørre med en gang om det virkelig var zero vi fikk med oss, så får det gå for denne gang!

Jeg synes at det virker som at du virkelig leter etter noe å klage på. Ærlig talt, et menneske fylte feil brus. Har du noen ganger jobbet i en slik jobb? Cola, fanta, cola zero, grovt eller fint, alle grønnsakene? Jeg har nemmelig det, og selv om man prøver å gjøre alt riktig så hender det seg faktisk at man tar en feil bestilling.

Ikke at jeg helt kjøper den "han måtte ha dratt til legevakten hvis han hadde drukket det", et menneske med diabetes type 1 er vanligvis det vi kaller "ekspert på egen sykdom", og skal aldri gå noen steder uten insulin og blodsukkerapparat. Hvis han ikke er i stand til å holde sykdommen i sjakk bør han kanskje få en oppfriskning på hva det vil si å leve med diabetes??

Men HVIS alt dette hadde vært sant da, og det hadde vært SÅ kritisk, så har han vel strengt talt et ansvar selv også i å følge med at han får det han bestiller. Det er strengt talt ikke et lovbrudd å begå menneskelig feil, så ja, jeg synes virkelig at du overdriver det hele!

Mennesker som har så kroniske allergier/sykdommer bør følge med. Eksempelvis har jeg ei venninne med glutenallergi og hun passer alltid på at alt blir "gjort korrekt" når hun bestiller salat på bigbite. Rene fjøler, kniver osv.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Men greit nok, neste gang får jeg heller spørre med en gang om det virkelig var zero vi fikk med oss, så får det gå for denne gang!

Forstår jeg deg riktig TS når jeg forstår at typen din er ikke i stand til å holde styr på hva han bør drikke ?

Siden du må smake og du må spørre og du eventuelt må klage ?

Han synes kanskje ikke det var en "big deal" ? Han har kanskje vært ute for likende tilfeller tidligere......

Skrevet

Ligh brus er ikke noe bedre en sukker fri brus for flk som ikke har diabetes så den kom du ikke langt med. Du sitter å snakker som om de gjør sån med vilje for å skade mannen din

Jo du er nedlatene når du snakker om folk som om de ikke gidder en dritt på jobben og driter i hva kunden vil ha...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ligh brus er ikke noe bedre en sukker fri brus for flk som ikke har diabetes så den kom du ikke langt med.

Forklaring ønskes, for her er det mye "surriball" ute og går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...