AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Katta vår fiser oss snart ut av huset, det stinker så j@vlig at det ikke skulle vært lov ... Han er nykastrert, men problemet har vært der siden vi hentet han. Han er snart 6 måneder, er både inne og ute og spiser Friskies kattungefôr. What to do??
Lalle Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Bytt for. Katter som er kastret skal ha et for får kastrete katter. Selv bruker jeg Specific, fås kjøpt hos vetrinær. Katten kan få urinveisinfeksjon.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Bytt for. Katter som er kastret skal ha et for får kastrete katter. Selv bruker jeg Specific, fås kjøpt hos vetrinær. Katten kan få urinveisinfeksjon. Ja, jeg er klar over at de skal ha fôr for kastrerte katter, men problemet startet da vi hentet han ved 12 ukers alder. Jeg har fått vareprøve på RC young male, noen som aner hva dette koster hos vetrinær?
Lalle Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Har hatt det samme problemet med min katt, fising til å bli gal av Det foret jeg bruker er ikke dyrt, ja ja alt er relativt, men 3 kg koster ca 200 kr, det viktigeste er at foret varer mye lengere så det er meget drøyt. Foret du kjøper i dagligvare er udrøyt for, så det dette blir dyrt. Snakk med vetrinær. Lykke til
Gjest Lille-pus Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har fått vareprøve på RC young male, noen som aner hva dette koster hos vetrinær? Det er det nok vetrinæren som vet best er jeg redd Min vet' tar 284,- for en 3,5 kg sekk RC Young Adult (det er omtrent samme typen som Young Male, men for unge kasterte katter av begge kjønn. Jeg deler hus med tre stykker, og det er to av det ene kjønnet og en av det andre, derfor kjøper jeg "Young Adult")
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Si meg... Har RC eget spesialfor for kastrerte katter da? For da jeg spurte etter det på dyrebutikken, sa hun som jobbet der at all maten fra RC passet for kastrerte katter. Har jeg blitt feilinformert nå?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 Kjøp de største sekkene, da får du det billigst pr kilo. De fleste steder får man med en forbøtte man kan ha det i, som er lufttett og beholder kvaliteten på foret, noe som er en fordel hvis du har få katter, men vil kjøpe i større kvanta. Jeg betaler ca 600 kroner for en 10 kg sekk i dyrebutikken. (Mine tre voksne katter bruker ca 6 uker på en slik sekk.) Og ja, alt RC-foret for voksne katter passer for kastrerte katter. Men katten din bør få kattungefor til den er 12 måneder gammel, så han får det han trenger for å vokse.
Miss Puddel Skrevet 11. oktober 2010 #8 Skrevet 11. oktober 2010 jeg har tre katter, og har regnet på at med kvalitetsfor alla RC, så går det så mye mindre, for det er mer næring, og dette kjenner kattene, så en sekk med samme antall kg varer mye lenger enn en sekk med tilvarende vekt av friskies eller tilsvarende merke, og det er så merkbart at det faktisk blir billigere, i tillegg til at det blir mindre bæsj, mindre lukt, mindre fising, mindre røyting, og sunnere katter
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Si meg... Har RC eget spesialfor for kastrerte katter da? For da jeg spurte etter det på dyrebutikken, sa hun som jobbet der at all maten fra RC passet for kastrerte katter. Har jeg blitt feilinformert nå? Det jeg fikk vareprøve på finnes kun hos vetrinær, det står "vetrinary diet" oppover på venstre side av sekken. Om all maten passer til kastrerte katter eller ikke vet jeg ikke. Kjøp de største sekkene, da får du det billigst pr kilo. De fleste steder får man med en forbøtte man kan ha det i, som er lufttett og beholder kvaliteten på foret, noe som er en fordel hvis du har få katter, men vil kjøpe i større kvanta. Jeg betaler ca 600 kroner for en 10 kg sekk i dyrebutikken. (Mine tre voksne katter bruker ca 6 uker på en slik sekk.) Og ja, alt RC-foret for voksne katter passer for kastrerte katter. Men katten din bør få kattungefor til den er 12 måneder gammel, så han får det han trenger for å vokse. Kattungen min er 6 måneder, men dyrlegen syntes jeg skulle gi han RC young male ... Nå ble jeg forvirret ...
Gjest Lille-pus Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 Det jeg fikk vareprøve på finnes kun hos vetrinær, det står "vetrinary diet" oppover på venstre side av sekken. Om all maten passer til kastrerte katter eller ikke vet jeg ikke. Kattungen min er 6 måneder, men dyrlegen syntes jeg skulle gi han RC young male ... Nå ble jeg forvirret ... Kastrerte katter har litt lettere for å legge på seg siden de "vandrer" mindre, og hormonene ikke driver dem til stadig vandring. I tillegg har kastrerte hankatter lettere for å få urinsten. Spesialfor for kastrerte hankatter innholder som regl dermed mindre salt og som regel litt mindre energi. Når det gjelder fortype så hør på dyrlegen din fremfor anonyme brukere på et nettforum
Gjest Lille-pus Skrevet 12. oktober 2010 #11 Skrevet 12. oktober 2010 Si meg... Har RC eget spesialfor for kastrerte katter da? For da jeg spurte etter det på dyrebutikken, sa hun som jobbet der at all maten fra RC passet for kastrerte katter. Har jeg blitt feilinformert nå? Njaaa...... Både og vil jeg påstå. Kastratfor er spesialtilpasset til kastratenes behov. Ta en klype salt sammen med påstanden om at allt RC for passer for kastrater
Lalle Skrevet 12. oktober 2010 #12 Skrevet 12. oktober 2010 Det blir foreslått å kjøpe stort, ja det er bra Men jeg har en så kresen katt at jeg kjøper bare 3 kg og bytter på, men Specific er best har jeg en sterk følelse av, tror jo jeg forstår katten min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå