Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Dersom mor og far har delt omsorg, 50-50%, hvem bestemmer da hva barnet skal få lov til den uka barnet er hos den andre forelderen? Kan mor bestemme at barnet ikke får lov til å være oppe til midnatt når det er hos far? Kan far bestemme at mor ikke får lov til å røyke innendørs når barnet er hos mor? Kan mor bestemme at barnet ikke får lov til å bli med far på utenlandsreise? Kan far bestemme at barnet ikke får lov til å bli med mors søster på utenlandsreise? Hvordan blir foreldre enige når de er veldig uenige? Har barnets alder noe å si?
Shade Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Ingen kan bestemme hvilke regler som skal gjelde i hjemmet til den andre når det gjelder ting som leggetid, innetid, røyking osv. Når det kommer til utenlandsturer så er jeg ikke helt sikker, men det er sikkert noen andre her som vet det
kulu-kulu Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Dette er noe dere voksne, må sette dere ned og bli enige om. Bruk sunn fornuft,det kommer man langt med. Husk at det er det som er best for barnet som er løsningen,ikke hva som er best for mor/far. Er det sånn at dere ikke klarer å bli enige,så må dere bestille mekling
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Det som skjer hos den ene har ikke den andre noe med, så sant det ikke er omsorgssvikt. Når det gjelder alder så skal barna høres fra 7 år, og etter 12 så har de mer medbestemmelse. Og en forelder som nekter barnet f.eks. en utenlandsreise vil bare ødelegge sitt eget forhold til barnet på sikt. Så sant det da ikke er fare for kidnapping, da blir saken en annen. Det er den barnet er hos som bestemmer daglige ting Og jeg vil vel si at en kort reise er av det slaget. Har en gang nektet far at hans bror skulle ta med ungene på tur. Grunnen var at denne broren var notorisk idiot bak rattet og de skulle på biltur. Han hadde da hatt tre stygge ulykker i løpet av 6 måneder, og jeg var rett og slett redd for ungene. Ellers må jeg bare bite i meg de tingene jeg synes far gjør feil, og det samme gjelder jo andre veien
Gjest regine Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Dersom mor og far har delt omsorg, 50-50%, hvem bestemmer da hva barnet skal få lov til den uka barnet er hos den andre forelderen? Kan mor bestemme at barnet ikke får lov til å være oppe til midnatt når det er hos far? Kan far bestemme at mor ikke får lov til å røyke innendørs når barnet er hos mor? Kan mor bestemme at barnet ikke får lov til å bli med far på utenlandsreise? Kan far bestemme at barnet ikke får lov til å bli med mors søster på utenlandsreise? Hvordan blir foreldre enige når de er veldig uenige? Har barnets alder noe å si? I en sånn situasjon bør ikke barnet utsettes for delt bosted. Antar at dette kun er eksempler på uenighet og krangler - og da lever barnet i praksis i en krigssone konstant. Og hvem var det som tenkte på barnet her?!?!? En 13-åring kan bestemme mer enn et yngre barn - men er fortsatt barn og trenger fortsatt en god del veiledning. Hvis foreldrene da bruker all sin tid på å krangler vil det antakeligvis etterhvert være en smal sak for barnet å lure begge sine foreldre. Fordi de greier jo ikke å bli enige om noe som helst..... stakkars barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå