Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal til Alicante snart, og lurer på om jeg skal få leiebil. Går det med vanlige førerkortet, plastkortet, jeg har?? Noen som har kjørt der nede, mye trafikk etc. Har ikke tenkt meg inntil Benidorm, men det er jo så mye fint å se rundt om, så jeg regner med det går greit. Er ikke så veldig dreven i å kjøre i stor trafikk, er fra en liten plass på Vestlandet :briller: Noen som også kan anbefale leiefirma`?? Mye mas dette, men håper noen har erfaring :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hhhei!

Vi har leid bil gjennom et selskap som heter Victoria Cars, bestilling skjer gjennom nettet www.victoriacars.com. Et greit og billig selskap, kontoret er en liten campingvogn inne i parkeringshuset.

Det finnes også en del bilutleieselskaper på flyplassen, du finner de på nettet. Vi har de små rød/rosa førerkortene og har aldri fått spørsmål.

Når det gjelder trafikken kan den være litt brysom. Den gliselåskjøringen som vi praktiserer inn og ut av motorvegen eksisterer ikke der nede, du må vente til det blir klart.

Jeg anbefaler deg å styre unna motorvegen og heller konsentrere deg om kystriksvegen. Her kan det riktignok oppstå en del køer inn og ut av småbyer, men er så mye hyggeligere.

Anbefaler deg å kjøre opp til Albir og videre til Calpe, Javea og området rundt der er fint. Calpe har noen utrolige flotte strender, men her kan det være litt vanskelig å parkere hvis du er sent ute.

Råd: tren deg på å lukeparkere i små luker før du reiser hjemmefra og lei deg en liten bil. Vær litt tøff og dette går kjempefint. :)

Skrevet

Tusen takk Mio. Lukeparkering kan være greit å kunne det ja... :ler: Ja, får manne meg opp og prøve å leie en liten bil. Vet du noe om været i november, virker som du er "lommekjent" der. Takk for svar uansett! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen!

Jeg/vi er relativt godt kjent der nede etter 4 ferier. Vi har bodd i Albir, Alfas del Pi og Torrevieja med og uten barn. Vi har fra Cartagena og sør til Denia i nord. Vi foretrekker alt nord for Alicante!

En liten opplevele som jeg anbefaler; ta toget fra Alicante til Denia og du får med deg mye natur. Det er et lite tog som snirkler seg oppover og spesielt turen fra Albir til Calpe er spennende. Turen innover til Guadalop er også fin og da får du med det noen fine små spanske byer/tettsteder. Vi har kjørt fra Alfaz del Pi og innover. Utsikten fra borgen er nydelig med de grønne sjøene, spesielt i skumringen!

Når det gjelder været i november kan det være både og, men stort sett er det som en varm sommerdag her hjemme.

Vi reiser til Villajoysa til sommeren og har leid oss en liten leilighet på stranden. Denne gangen skal vi ikke leie oss bil, bare slafe på stranda.

God tur og kos deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen hjertelig takk for at du tok deg til å svare! Så kjempeflott, mange gode ideer. Skal ned og besøke min syke far som bor ved Alfaz de Pi, så da kan det være greit å ha noe å utforske for han tåler ikke besøk så lenge om gangen, kjempebra! :wink:

Skrevet

Gjest ovenfor, er meg Quinden, glemte å logge meg på ... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har vært der nede og skal også nedover snart.

Vi leide bil hos Centeuro rent a car .

Men på flyplassen er det mange leiebil firmaer, så jeg tror ikke det er noe problem å leie bil nei.

Du kan bruke vanlig førerkort der nede.

Vi har bodd i Albir, rett ved Alfaz del pi. Det er kjempegreit å kjøre der nede. Eneste abertet er mopedistene som ikke eier sans for kjøring.

Skrevet

Jeg var der bare for noen dager siden.

Det er masse utleiefirmaer på flyplassen. Nye, fine små-biler for det meste. Anbefaler deg å leie en liten bil. KA er tydeligvis populær der nede.

Det er masse veiarbeid og de satser tydeligvis på rundkjøringer i hytt og pine.

Vi leide ikke bil, men lånte en. Det godt skiltet de fleste steder, men folk kjører fort og det smeller ganske ofte. Pass på så du ikke blir fartsblind.

Motorveiene er store og fine. Men det er nok lurt å ha med seg et kart, slik at du vet hvor du skal.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...