Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Jeg og min kjære mann skal på bryllupsreise til Malaysia på nyåret. Vi lurer på om noen av dere som har vært der før, kan gi oss noen tips om hva det er å gjøre i Kuala Lumpur???

Vi skal besøke dyrehagen i hvertfall. Har hørt at det er ganske bra shopping der, men er alt kun fake eller finnes det internasjonale butikker der også feks. zara, massimo dutti osv.

Finnes det designerbutikker der feks. selges mulberry,chanel etc. vesker der?

Vi har selvsagt lagt opp plan som inkluderer alt fra jungeltur til strand, så vi skal ikke bare på shopping altsa:)

Hvor anbefales det å spise der, og er det andre severdigheter dere anbefaler??

Dårlig med reisehåndbøker om malaysia og har jeg funnet ut...

hilsen nygifte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jada, jeg har vært i Malaysia mange ganger :-) Når det gjelder Kuala Lumpur - dere kan besøke KL Tower og få flott utsikt, dere kan også ta turen opp til skybridge på Petronas Twin Towers for å se utsikten derfra, Batu caves er verdt et besøk, Petaling street i Chinatown tilbyr fake-varer men også yrende folkeliv og wetmarkets, Central market ligger rett ved, KL Aquarium finner du ikke langt fra Petronas tårnene osv. Dersom du vil på shopping kan du sjekke Suria KLCC ved foten av Petronas tårnen eller Pavilion som ligger i nærheten. Hvis du dra litt ut av "sentrum" (taxi er ganske billig) så kan du dra til Midvalley Megamall eller 1Utama.

Her er et reisebrev med bilder, linker, kart etc fra KL som jeg har laget http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm

Når det gjelder mat så er det så mye godt å velge fra...Malay mat, kinesisk, Indisk etc. Når dere skal ha lunch prøv f.eks. food court på Suria KLCC...velg den som heter Signatures som ligger i 4-5 etasje helt i kanten av den ene fløyen. Her spiser du får ca 15 kroner og du kan velge retter som claypot, chicken rice osv. Lykke til med planleggingen - ta kontakt hvis dere har spørsmål :-)

Når det gjelder hotell...jeg kan anbefale Traders. Få et rom på Club level med utsikt mot parken. Da får dere en utolig utsikt til Petronas tårnene og club level gir dere tilgang til loungen på toppen og her får du frokost, du kan få leskedrikker here dagen og på ettermiddag får du også øl og vin hvis du vil før dere skal ut på middag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...