Gjest SinaSC Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Vi skal bruke barnehageassistentent til eldste til barnevakt i helga. Hun tar med seg våre to barn hjem fra barnehagen på fredag og har dem alene hos oss fram til lørdag kveld. Hva betaler jeg? Mat, litt snacks, brus osv er selvfølgelig tilgjengelig
annik Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg ville beltalt et sted mellom 400 og 600 det bruker jeg å få dersom jeg sitter så lenge, fordi det innebærer ganske mye jobb for en som ikke er barnas forelder om du skjønner
Gjest regine Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 400 - 600 kr for et døgn?!?! Det er altfor lite - og viser usedvanlig lite respekt for den som påtar seg jobben! Det er snakk om å passe TO barn i et døgn - og at noen ofrer sin fritid for dette. Da skal de vel ha noenlunde betalt. gikk inn på noe som het "barnepasseren" og der anbefaler de 110 kr pr time, kanskje noe mindrer dersom det strekker seg over en normalarbeidsdag (dvs. mer enn 8 timer). Og uansett lengde - betaling for 2,5 timer. I ditt tilfelle ville det bli f.eks. 100 x 24 = 2400 for døgnet med barnepass. Når du bruker en "profesjonell" - og det er jo en barnehageassistent selv om hun ikke har formell kompetanse, så bør jo vedk få betalt.
Shade Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Når man bruker ansatte fra barnehagen/profesjonelle blir det en helt annen pris enn om det er en nabojente eller bekjent. Og det er egentlig helt greit, synes 2000-2500 høres ok ut.
Gjest Siri Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Når man bruker ansatte fra barnehagen/profesjonelle blir det en helt annen pris enn om det er en nabojente eller bekjent. Og det er egentlig helt greit, synes 2000-2500 høres ok ut. Syntes det høres veldig mye ut jeg ville heler tenkt halvparten..
Piper Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 I dette tilfelle ville jeg spurt hva hun forventer seg, for en voksen person må kunne svare på et slikt spørsmål.
lulle Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Ikke mindre enn 1500. Datteren på 15 her i huset får 5-600 når hun sitter en helgekveld fra 19 og utover. Da får hun pizza/brus og snacs i tillegg. Barnehageassistenten gjør dere en stor tjeneste så betal så hun føler hun får som fortjent.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg ville spurt henne hva hun pleier å få for slike jobber. Så slipper du hvertfall en skuffet barnapasser som ikke vil passe barna dine igjen
annik Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Oj oj, ser jeg har vært en veldig rimelig barnevakt oppigjennom årene! :O jeg fikk 400 kr for å passe to barn i over et døgn, og det var penger jeg måtte dele med søsteren min!! .. hmm
Lammelåret Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 Hvor mange timer antar du at det blir? Og hva er alderen på barnepasseren? ~ Lammelåret ~
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå