Gå til innhold

Kjøpte øl på en hverdag med ungen på slep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det gjorde jeg i dag. Gubben skal ha besøk av en kompis i morgen og spurte meg om jeg kunne stikke inom butikken å kjøpe noen øl. Det gjorde jeg da jeg skulle jo handle uansett. Hadde da hentet ungen også så hun var jo med.

Satt fra meg handlekurven og skulle da hente noen varer lenger unna og når jeg kommer tilbake og ungen gjør det samme som også hentet noen varer så ser ei ei dame stå å henge over kurven min. Jeg spurte om hun hadde mistet kurven sin. Gikk egentlig ut i fra hun trodde min var hennes. Da snur hun seg ser surt på meg og ungen min og sier at jeg bare skulle holde munn og at man drikker ikke på hverdager eller når man har små barn.

Hun ga meg rett og slett den skyldebøtta i 1-2 minutter før hun gikk.

Makan til hva folk skal bry seg med. Er det virkelig så galt at jeg kjøpte noen øl på en hverdag eller at ungen på 8 hva med? Hun kunne jo ikke en gang vite hva jeg skulle med det en gang. For alt hun visste så kunne jeg da handlet for helga eller noe.

Hun klarte nå i hvertfall å ødelegge dagen min. Nesten så jeg fikk lyst å kjøpe mer øl i morgen på trass, men tror jeg skal la vær.

Måtte bare få ut litt dampt her nå. Men hva mener dere egentlig? Var det så galt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du gjør eller ikke gjør har da hun ikke noe med! Synes ikke du fortjente den skyllebøtta. Men enkelte folk er og blir håpløse...

Skrevet

Alt hva folk skal legge seg opp i :skratte

Neste gang du ser henne får du kjøpe masse øl, en pakke kondomer, en agurk og vaselin bare på trass!

Gjest Consensio
Skrevet

:skratte:

Klarer ikke uttrykke min reaksjon på historien med noe annet enn å le.

Hvorfor du kjøper øl har ingen andre noenting med, og det å bare anta at du hadde tenkt å sitte å drikke sammen med barnet blir for idiotisk.

Jeg er oppvokst i et hus hvor pappa kunne ta seg en øl på en onsdag om han følte for det, eller hvor begge mine foreldre satt å koste seg med et glass vin en torsdag kveld.

Jeg ser ikke noe galt i å nyte alkohol, barn eller ikke tilstede.

Det eneste jeg hadde reagert på var om de voksne som drikker hadde blitt beruset i nærheten av barna. Forskjell på å nyte og drikke seg full :fnise:

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Dama var uforskammet. Prøv å drite i henne.

Hun trakk tydeligvis raske slutninger. Hun kan ikke vite hvem ølen var til eller når den skulle drikkes.

Vil tippe hun kanskje var litt godt oppi åra?

For å svare på spørsmålet ditt: Det er absolutt ikke noe galt i å kjøpe øl på hverdager eller å ha med et barn når du handler øl på butikken.

Skrevet

Men i all verden! Nå ble jeg skikkelig :kjempesinna: på ditt vegne! Den dama hadde da ingen verdens ting med at du hadde øl i kurven din! Om du så hadde hatt en hel handlevogn full, så hadde ikke det vært hennes business. Støtter deg!

Skrevet

Fy Så uforskammet. Damen burde virkelig skamme seg!

Skrevet

Jeg triller ufortrødent inn på vinmonopolet med barnevogna, kan ikke si jeg bryr meg om hva folk tenker. Helt håpløst av dama å skjelle deg ut, snakk om å mangle folkeskikk.

Skrevet (endret)

Er det noe jeg har lært meg som mamma, så er det å gi blaffen i hva sure gamle kjerringer kommer med av kommentarer ;)

Hos oss handles det forresten alkohol nesten utelukkende på hverdager, fordi vi stort sett storhandler en gang i uka. Var ikke før denne tråden at jeg innså hvordan det må se ut for andre :ler:

Endret av Dhanu
Gjest BabyBlue
Skrevet

Haha! Faren min drikker øl foran både meg, broren og søsteren min. Har aldri sett han full og drikker ikke selv, så har aldri følt at det påvirker meg på en negativ måte. Noen folk skal bare klage på alt :fnise:

Hahah. Dere foreldre må da også få lov til å leve selv om dere har barn dere skal oppdra? :gjeiper:

Skrevet

Denne dama må ha store problemer! Det finnes da langt værre ting man kan gjøre enn å handle øl med ungen på slep på en hverdag... Hva folk kan finne på å bry seg med!

Ts: Denne dama har utelukkende problemer. Du kan ta det helt med ro. :)

Skrevet

Nei, denne dama gikk langt over streken. Ikke la slikt ødelegge dagen din.

Vi handler forøvrig også øl og vin med unger på slep...

Skrevet

Eg er vel og av den oppfatning at ein ikkje drikk på kvardagar eller når ein har små barn. Eg er nok litt "miljøskada". Men eg ville sjølvsagt aldri ha kommentert andre folks alkoholinnkjøp :overrasket: Veldig uhøfleg, sjølvsagt var det det.

Skrevet

Siden når er det ille å kjøpe øl med unger på slep? Det er ikke akkurat som du skulle gi ølen til åtteåringen din, eller drikke masse øl foran han/henne ... Nei, vet du hva! Jeg har ved mange anledninger tatt med både baby og toåring inn på både polet og dagligvarebutikken for å kjøpe øl og sterkere saker, hvorfor skulle det være noe problem? Slike folk som denne dama burde lære seg å tenke litt lengre enn sin egen nesetipp før de bryr den nevnte nesa oppi andres saker ...

Vet om ei som gikk bar til bar-runde med baby, det blir noe helt annet synes jeg ... Men å kjøpe øl med barn til stede? Nei, det blir for dumt.

Skrevet

På seg selv kjenner man andre ;) Gi beng i den dama, og tenk som så at det er hun som har problemer - ikke du.

Selv kjøper jeg både øl, sprit og vin med unger på slep. Ikke om jeg gidder dra på polet eller butikken når de har dratt til sin far eller er andre steder.

Og har jeg lyst på et glass vin til tv om kvelden - selv på en onsdag - ja så tar jeg meg det. Ungene mine har aldri opplevd meg full. De trodde faktisk ikke man ble full av vin. Så første gang de så en beruset person (i syden) fikk de hakeslepp når jeg fortalte at det var pga øl og vin.

Skrevet

Det er ikke noe galt i å handle øl når man har med små barn. Det gjorde faren min helt siden jeg var liten. Han kjøpte bare 2-3 øl på fredag eller lørdag eller når det var fotballkamp. Har aldri sett han full eller ubehagelig, han satt og nøt ølet og koste seg veldig uten å bli påvirka. Jeg syns det bare var koselig.

Så lenge foreldrene drikker med måte, og barna ser at foreldrene koser seg med øl og ikke blir drita er det greit. Jeg tålererer ikke fyll og bråk. Det hører hjemme på fest, ikke i en familie.

Tror den damen du møtte på ikke var helt god i hodet, så ikke bry deg om henne :klem:

Makan! :kjefte:

Skrevet

Er det noe jeg har lært meg som mamma, så er det å gi blaffen i hva sure gamle kjerringer kommer med av kommentarer ;)

Hos oss handles det forresten alkohol nesten utelukkende på hverdager, fordi vi stort sett storhandler en gang i uka. Var ikke før denne tråden at jeg innså hvordan det må se ut for andre :ler:

:ler:

Skrevet

Så frekt!

Kom på at jeg var på vinmonopolet og kjøpte to store kartonger med rødvin da jeg var veldig høygravid.. fikk en del stygge blikk for å si det sånn!

(Men de var jo til moren min, hun skulle ha klubb med venninnene sine og ble forhindret fra å komme seg til byen for å handle vinen selv)

Skrevet

Hm. Shoppingliste; 12 langpils, agurk, spenol, kondomer, barberskum, nye blader til høvel, tørkepapir, stearinlys og isposer....

Så tar jeg med tvillingene i butikken... :lur:

Skrevet

Tror nesten jeg hadde begynt å le, jeg. Jeg drikker når jeg vil og handler øl når jeg vil. Sist jeg storhandlet mat glemte jeg øl, og jeg og sønnen min på 3 gikk inn etter kun øl etterpå. Han hadde da to six-pack i minivognen sin og løp mot kassen mens han ropte "Her er øllen din mamma!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...