Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest scorpius
Skrevet

For noen mnd. siden var jeg hårmodell og fikk farget håret lyst (har egentlig

mørkebrunt hår). Savnet den gamle fargen min og bestemte meg for å farge det tilbake igjen.

Ved en feil, så kjøpte jeg en mørkebrun farge med gyllenbrunt i. Dermed fikk jeg litt

rødtoner i håret. Jeg har egentlig lyst til å bli kvitt disse rødtonene, men vil ikke

farge det igjen mht. at håret mitt er ganske slitt.

Derfor lurte jeg på; vil det hjelpe om jeg bruker en glansvask på håret mitt(mørke

brun)? Eller vil disse rødtonene komme tilbake igjen etter jeg har vasket håret noen ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan bruke glansvask for å få mer kalde farger, og da bli kvitt de rødaktige tonene. De glansvaskene jeg har brukt har imidlertid bare vart i rundt 6 hårvask, så du blir nok ikke helt kvitt rødskjæret hvis du ikke bruker glansvask jevnlig.

Jeg vet ikke helt hvordan såkalt lillasjampo virker når man har mørkt hår, men jeg ville nok prøvd det også. Spør hos en frisør om de har noen gode sjampoer som gir kalde toner i håret. Lykke til :)

Endret av ynskje
Gjest scorpius
Skrevet

Takk for svar! Bruker lilla shampo som jeg har kjøpt hos en frisørsalong ;)

Hva slags glansvask er det jeg evt. skal velge da som inneholder kalde farger?

Skrevet

Takk for svar! Bruker lilla shampo som jeg har kjøpt hos en frisørsalong ;)

Hva slags glansvask er det jeg evt. skal velge da som inneholder kalde farger?

Se etter glansvasker det står "silver" eller "violet" på, de vil gi kalde farger. Selv om det står at det er for grått hår, betyr det ikke at du ikke kan bruke den ;) Jeg har brukt en fra Wella som heter Color Fresh 0/6 silver. Kostet rundt 160 kr, men du finner nok billigere enn den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...