Gå til innhold

Dusjen gikk i stykker, hvem sitt ansvar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bestemte meg for å ikke si ifra til huseier og stakk innom jernia og kjøpte ny til 179 kroner. Har tenkt å bo her i mange år til og jeg er ekstremt opptatt av å plage huseier minst mulig hvis det ikke er aller mest nødvendig og prøve å være på godfot med han så mye som mulig.

men når jeg kjøpte ny nå og satte den på så spruta det i taket ut ifra festet fra slangen til dusjhodet.Er det normalt at man må kjøpe pakning i tillegg tro? Høres det ut som at det kan være mangel på pakning ved festet?

Det er vanlig å ha pakning ja. Dvs, jeg har aldri demontert en dusj før, men på slangen til vaskemaskiner og liknende er det en pakning :) Kostet ca 20 kr på clas ohlson for en pakke med flere i sist jeg hadde behov for det :)

Ikke helt topic, men til de lenger opp i tråden som mener dette går som vedlikehold av bolig, her er et utdrag fra husleieloven:

§ 5-3. Vedlikehold

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å holde utleid husrom og eiendommen for øvrig i den stand som leieren har krav på etter reglene i lovens kapittel 2.

Er ikke annet avtalt, plikter leieren å vedlikeholde dørlåser, kraner, vannklosetter, elektriske kontakter og brytere, varmtvannsbeholdere og inventar og utstyr i husrommet som ikke er en del av den faste eiendommen. Leieren plikter også å foreta nødvendig funksjonskontroll, rengjøring, batteriskift, testing og lignende av røykvarsler og brannslukkingsutstyr. Må gjenstander som tilhører utleieren skiftes ut, påhviler dette utleieren hvis annet ikke er avtalt.

Utbedring av tilfeldig skade regnes ikke som vedlikehold etter annet ledd.

Endret ved lov 16 jan 2009 nr. 6 (i kraft 1 sep 2009 iflg. res. 12 juni 2009 nr. 641).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men når jeg kjøpte ny nå og satte den på så spruta det i taket ut ifra festet fra slangen til dusjhodet.Er det normalt at man må kjøpe pakning i tillegg tro? Høres det ut som at det kan være mangel på pakning ved festet?

Det skal være pakninger i begge endene av slangen. Finnes i forskjellige typer og mål.

Kjøp gummipakninger som passer målene på slangen, vanligvis 1/2".

http://www.biltema.no/no/Bygg/Blander/Dusj/Dusjslange/

http://www.biltema.no/no/Bygg/Ror/Tilbehor/Gummipakning/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...