Gå til innhold

Gulvmatter på badet...

24 stemmer

1. 1. Har du gulvmatte på badet?

• Ja
      14
    • Nei
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest tråden "Tekstiler på bad" føler eg at eg er den "einaste" som ikkje har gulvmatte på badet eller syntes at dette er vanleg.

Kan bare huske at eg har sett dette på badet til eldre folk (gjerne med matchende matte rundt toalettet og på toalettlokket).

Samboer meiner at dette er noko "alle" har og at det er eg og min familie som er litt "rare" sånn.

Så, har du gulvmatte? Og kvifor?

Skrevet

Ja, jeg har matte på badet mitt, og det er fordi at jeg ellers sklir når jeg tråkker over badekarkanten. Matta forhindrer at jeg faller og slår meg.

Gjest Avocado
Skrevet

Nei, vi har ikke gulvmatte på badet. Har dyr og liker det lettvint, så alle matter som ikke er stive OG sitter godt fast (f.eks. under et bord) utgår til fordel for enklere renhold.

Gjest Raindrops
Skrevet

Ja, det har jeg. Er vel kanskje mer et teppe enn en matte. Veldig tykt og mykt å tråkke på. Synes det gjør mye med badet mitt iallefall :)

Skrevet

Jeg har det som deg TS.

Matte på badet vil bare være en støvsamler og til irritasjon.

Jeg har et lite og ekstra tykk frottehåndle som jeg bruker når jeg skal ut av badekaret.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har det fordi det er gulvkaldt på baderommet våres, i tillegg så hindrer det meg i å skli og muligens falle.

Også er det praktisk for da blir det ikke en diger vannpøl der hvor jeg står å tørker meg.

(har også dyr, men ser ikke hva som blir mer lettvint uten matte i den sammenhengen om ikke dyrene bor på baderommet da)

Gjest Ludovie
Skrevet

Det kunne virkelig ikke falle meg inn å ha teppe/matte på badet. Med mindre jeg hadde hatt vinylgulv uten varme, da. Da ville jeg muligens vurdert det.

Gjest Harriet
Skrevet

Jeg har det fordi det er gulvkaldt på baderommet våres, i tillegg så hindrer det meg i å skli og muligens falle.

Også er det praktisk for da blir det ikke en diger vannpøl der hvor jeg står å tørker meg.

(har også dyr, men ser ikke hva som blir mer lettvint uten matte i den sammenhengen om ikke dyrene bor på baderommet da)

Enig med deg der - så heller ikke hva matte på badet har med dyr å gjøre.

Jeg har en liten hvit matte på badet. Den er liten så den vaskes stort sett hver gang jeg vasker håndklær - som også er hvite. Synes det er deilig å stå på matten når jeg har dusjet og skal sminke meg og gjøre meg klar.

Har forresten hund også - men den er aldri på badet.

Skrevet

Ja - fordi vi har fliser uten varmekabler og gulvet blir iskaldt å stå på uten badematten. Har en liten matte rundt toalettet av samme grunn.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hjemme hos foreldrene mine og hos svigers har de ikke det. Men i leiligheten jeg leier, så var en liten matte foran dusjen hensiktsmessig, rett og slett fordi det er så gulvkaldt. I tillegg kan matten tørke opp litt fukt når vi kommer ut av dusjen, praktisk.

Skrevet

Det kunne virkelig ikke falle meg inn å ha teppe/matte på badet. Med mindre jeg hadde hatt vinylgulv uten varme, da. Da ville jeg muligens vurdert det.

Jeg har vinylgulv uten varme og har ikke matte. Synes ikke jeg trenger det. Fliser uten varme blir iskaldt så da hadde jeg nok vurdert det.

Gjest Stapler
Skrevet

På hovedbadet har vi ikke matte fordi der har vi alltid varme i gulvene. På gjestetoalettet har vi matte bare for å "pynte" litt.

Skrevet

Vi har en sånn liten håndklematte, som vi bruker til å stå på etter dusjing eller å tørke opp etter at guttungen har badet. Har varmekabler på badet, men det blir rimelig glatt når det er vått på gulvet. Den slenges i vaskemaskinen med jevne mellomrom.

Skrevet

Ja, jeg har det, men skulle ønske jeg ikke hadde trengt det. Jeg har fliser uten gulvvarme, og de blir iskalde å stå på :(

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har (på begge badene). Skikkelige badematter vel å merke. Og jada, fliselagte bad med varmekabel.

De er myke og deilige å stå på foran vasken. De gir en fargeklatt til baderommene, og - ikke minst; kattene e-l-s-k-e-r å sove på dem om nettene :)

Mattene vaskes ofte.

Dóg vil jeg absolutt ikke ha den lille matte-klatten foran toalettet eller trekk på toalettlokket. Et sted går grensen. :fnise:

Skrevet

Enig med deg der - så heller ikke hva matte på badet har med dyr å gjøre.

Jeg har en liten hvit matte på badet. Den er liten så den vaskes stort sett hver gang jeg vasker håndklær - som også er hvite. Synes det er deilig å stå på matten når jeg har dusjet og skal sminke meg og gjøre meg klar.

Har forresten hund også - men den er aldri på badet.

Når man har dyr(som røyter) så har man til tider pels på både sokker og klær som smitter av...slik er det bare..

Skrevet

Vi har en liten gulvmatte foran dusjen, det er mer som et lite, tykt håndkle. Det er deilig å stå på mens jeg tørker meg, og så slipper jeg våte fliser utover hele badet. Vaskes ofte sammen med resten av håndklærne :)

Gjest Harriet
Skrevet

Når man har dyr(som røyter) så har man til tider pels på både sokker og klær som smitter av...slik er det bare..

Ok - tenkte ikke på det for jeg går stort sett barbent inne :)

Skrevet

Heia,har teppe på badet.kun til pynt,syntes det varmer opp rommet.ligger unna toalett,orker ikke tanken på at kommer piss på den.Må riste den nesten hver deg så holder den se "fløffy".Men hadde ikke orka det om jeg hadde hatt dyr ;-)

Skrevet

Nei, har faktisk ikke et eneste teppe i huset. Synes det er så upraktisk. Matte på badet har jeg litt sånn..."æsj" følelse for. Det er ingen logikk i det, blir vel egentlig bare litt det der med at jeg føler at tekstiler på badet blir så fort ekle pga fukt og støv i blanding, også er det jo et sted hvor du gjerne støver til en del (spesielt hvis du har vaskemaskin/tørk på badet) og det kan bli en del hår på badet, og da foretrekker jeg å slippe.

Foreldrene mine har matte, for de som eide huset før klarte å svi brun flekk på badgulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...