Gå til innhold

Hva synes dere om denne leiligheten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Melina*
Skrevet (endret)

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?reference=2010/10/9/8/248/186/78_446291933.jpg&finnkode=24818678

Er student, skal kjøpe, og har ikke altfor mye penger å spytte inn. Er litt usikker på at kjøkkenet er et eget rom. Hadde det vært bedre å kjøpe en med eget soverom og si det er en 2-roms? Eller ser folk flest på det som 2-roms?

Jeg kjøpte en leilighet som ikke er så veldig mye større, men som har eget soverom og kjøkken. Kjøkkenet var bare pluss for min del. For meg betyr det mye mer å sove på et eget rom (og ha mer plass til oppbevaring) enn å ha et stort rom til utelukkende matlaging. Oppbevaring er ofte et problem i så små leiligheter, og da kan man trenge all lagringsplassen man kan få.

Jeg hadde også vært litt skeptisk til tregulvene, med mindre de har gulvvarme, kan bli fort kaldt på vinterstid hvis ikke. Ellers så jo leiligheten koselig ut, i et greit område.

Endret av Melina*
Gjest Spinell
Skrevet

Når man sier at en leilighet har x antall rom er det stue og soverom som telles. 2-romsleiligheter har stue + 1 soverom. 3-romsleiligheter har stue + 2 soverom (eller 2 stuer + ett soverom) osv.

Leiligheten var jo søt, men dusj på kjøkkenet??

Husk også at fellesgjeld (og dermed husleiekostnader) må tas med i regnestykket.

Skrevet (endret)

Synes leiligheten så veldig fin ut. Elsket bakgården, og balkongen. Synes kjøkkenet også var veldig koselig, og gangen. Genial løsning med senga sysnes jeg. Tenker den er perfekt for en student som bor alene.

Om du vil kjøpe med "eget soverom" må du sikkert opp en del i pris. Så da må du nesten vurdere om det er verdt det? Hadde ikke vært en minus for meg om det ikke var atskilt soverom hvis jeg hadde bodd alene.

Synes den var veldig dyr, med tanke på at det er fellesgjeld i tillegg, men er vel slik prisnivået er i området.

Lykke til:)

..så foresten etterpå at dusjen var på kjøkkenet - bildene viser jo ikke hvordan løsningen er, men det hadde nok vært et stort minus for meg..

Endret av MonThe
Skrevet

Jeg syns leiligheten så fin ut. Flott løsning med sovealkove slik at man får delt det opp litt.

Lys og trivelig, nydelig utsikt mot bakgården.

Kan jo hende leiligheten har mange skavanker som ikke syns på bildene da, men ved første øyekast så den skikkelig fin ut

Kjøkken regnes vel ikke som et eget rom.

Skrevet

Når man sier at en leilighet har x antall rom er det stue og soverom som telles. 2-romsleiligheter har stue + 1 soverom. 3-romsleiligheter har stue + 2 soverom (eller 2 stuer + ett soverom) osv.

Leiligheten var jo søt, men dusj på kjøkkenet??

Husk også at fellesgjeld (og dermed husleiekostnader) må tas med i regnestykket.

Hvor er dusjen på kjøkkenet?

Skrevet

Ja, jeg vet at antall rom avhenger av soverom. Men de fleste synes vel det er greit å ha adskilt kjøkken?:)

Jaa, prisen er skyhøy, men det er sånn det er i Oslo om man vil ha noe som ser ok ut, og som ikke er helt avsideliggende. Regner med at denne vil selges en del over takst. :(

Gjest Spinell
Skrevet

Les annonseteksten.

Skrevet

Vises ikke på bildene, men det står spesifisert i annonseteksten.

Angående kalde gulv så er det sjelden et problem i denne typen bygg når man har varmen inkludert. Folk varmer gjerne opp mer enn de ellers ville gjort da.

Prisen på denne er ikke skyhøy i forhold til tilsvarende leiligheter, denne har jo i tillegg balkong. Jeg vil tro at mangel på ordentlig baderom er årsaken til at prisen ligger relativt lavt.

Skrevet

Hadde ikke kjøpt meg leilighet med dusj på kjøkkenet. Da hadde jeg heller spart litt til, og ventet til jeg hadde åd til en annen leilighet.

Skrevet

Aldri i livet. Da hadde jeg heller kjøpt noe større, med eget bad, lenger ut med t-banen. Men nå sliter jeg med å skjønne at bosteder i tilknytning til t-banestoppested er "avsidesliggende".

Skrevet

Synes leiligheten virket fin, men jeg ville jo gjerne sett den dusjløsningen.

Ser at oppvarming er inkludert, men eier har allikevel en oljeovn stående i stua. Kan tyde på at det ikke holder med eksisterende ovn eller at borettslaget setter på fellesvarme litt sent og da er det godt med ovn på høsten.

Eier er enten snekkerkyndig eller kjenner noen for her var det spesialtilpasset løsninger. Ingen bilder av hele entreen så vet jo ikke hvordan det er med oppbevaring der. Et stort pluss for balkongen.

Til å være i Oslo så er ikke prisen så drøy i det hele tatt.

Skrevet

Synes leiligheten ser helt ok ut for en enslig som vil bo sentralt. Lave felleskostnader og lav fellesgjeld og det er et stort pluss! Eneste jeg la merke til (bortsett fra dusjløsningen) var at tregulvene er veeldig slitte og stygge, så om det var min leilighet ville jeg kostet på meg å slipe de ned og lakke de om før innflytting.

Skrevet

Synes leiligheten er søt. Bakgården liker jeg og. Men dusj på kjøkkenet. Kan ikke se for meg åssen det foregår men.... Du burde gå på visning for å lage det et bedre inntrykk.

Gjest Melina*
Skrevet (endret)

Prisen er ikke superhøy, men jeg synes den er høyt priset med tanke på at den ikke har eget bad. Mitt inntrykk er at svært mange leiligheter går over takst til slutt, men det er mulig denne ikke gjør det.

Tregulvene trekker også ned for min del. Ellers synes jeg bakgården er fin, men dusjen på kjøkkenet hadde gjort den uaktuell for min del - iallfall til den prisen. Jeg hadde heller kjøpt noe mer usentralt med eget bad.

Endret av Melina*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...