Gjest Annaires Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har kjøpt en slagbenk i lakket furu, som jeg vi ha hvit. Forstår at jeh bør pusse først, men hva bør jeg gjøre så? Hvordan maling bør jeg bruke? Må jeg bruke kvistlakk? Håper noen kan hjelpe
Lulilelu Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Pusse, vaske med salmiakk, vaske igjen, grunne, male med maling beregnet på tre. Er møbelet gammelt trengs ikke kvistlakk.
Gjest Spinell Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 I og med at en legger en del arbeid i det ville jeg kostet på meg kvistlakk også uansett. Tenk så ergerlig hvis det viser seg i etterkant at du burde hatt det!
Lulilelu Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 I og med at en legger en del arbeid i det ville jeg kostet på meg kvistlakk også uansett. Tenk så ergerlig hvis det viser seg i etterkant at du burde hatt det! det er helt unødvendig hvis møbelet er gammelt, for da er det helt tørt. Og hvis kvistlakken blir påført litt feil (før tykt lag) så kan det bli synlige klumper under malingen som du ikke ser før det er for sent.
MissMia88 Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg ville hatt på to strøk med sperregrunning i steden for kvistlakk og vanlig grunning. Jeg har sett 50 år gammelt panel hvor det fortsatt kommer litt ut her og der. Så jeg ville også hatt på noe for det for sikkerhets skyld
Gjest Best Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 En kvist kan blø samme hvor gammel og tørt treverket er. To strøk sperregrunn er fint;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå