Gå til innhold

Hvem er den beste James Bond?

34 stemmer

1. 1. Hvem er den beste James Bond?

• Sean Connery
      17
    • George Lazenby
      0
    • Roger Moore
      2
    • Timothy Dalton
      0
    • Pierce Brosnan
      11
    • Daniel Craig
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av skuespillerene liker du best som James Bond?

For meg blir det Sean Connery og så blir det vel Pierce Brosnan som nummer 2.

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Enig med deg. Pierce Brosnan var en fin James Bond og hadde den rette "looken og attituden", men Sean Connerty var hakket bedre :)

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Sean Connery :) Ingen over, ingen ved siden.

Skrevet

Sean Connery:)

Skrevet

Jeg liker Pierce Brosnan best. Han som har spilt i de 2 siste filmene suger balle. Han har ikke den James Bond looken i det hele tatt

Skrevet

Lazenby var uferdig som karakter. Dalton hadde litt for "store sko" å fylle etter to av de beste. Brosnan passet ikke særlig, for glatt og ikke helt Bond type. Craig er grei, men ikke Bond for meg.

Valget står mellom Connery og Moore selvfølgelig. Moore er mer selvironisk, men skulle nok ha sluttet før, han ble for gammel i slutten. Connery er bare.. både het og akkurat riktig :sikle:

Skrevet

Lazenby var uferdig som karakter. Dalton hadde litt for "store sko" å fylle etter to av de beste. Brosnan passet ikke særlig, for glatt og ikke helt Bond type. Craig er grei, men ikke Bond for meg.

Valget står mellom Connery og Moore selvfølgelig. Moore er mer selvironisk, men skulle nok ha sluttet før, han ble for gammel i slutten. Connery er bare.. både het og akkurat riktig :sikle:

Ganske enig med deg at Connery og Moore er de beste. Hvis jeg måtte velge mellom de to så hadde jeg valgt Connery. :) De som har spilt etter Connery og Moore har ikke vært så flinke synes jeg.

Skrevet

Som de fleste andre her synes jeg Connery er den beste som Bond, ellers likte jeg nok Dalton mer en gjennomsnittet, synes han var bra i rollen og en god forandring etter den etter min mening litt for "lette" Moore, Moore sine filmer er ok de men synes de er litt for snille.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg synes Roger Moore som James Bond er litt femi, egentlig. Men det er jo vanskelig å overta roller når tidenes mest maskuline hadde den først.

Skrevet

Jeg synes Moore var ganske herlig selvironisk, det var liksom mindre macho, men mer ironi. Men da er jeg også svak for selvironi. Bare synd han ble litt.. bestefar-aktig i slutten.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg synes Moore var ganske herlig selvironisk, det var liksom mindre macho, men mer ironi. Men da er jeg også svak for selvironi. Bare synd han ble litt.. bestefar-aktig i slutten.

Jeg tror egentlig jeg hadde likt ham bedre hvis det ikke var fordi jeg hadde sett Connery først, om du skjønner :) For egentlig har jeg sansen for Roger Moore - bare ikke som James Bond...

Skrevet

Sean Connery, men syns Roger Moore er en veldig god nummer to.

Skrevet

Jeg tror egentlig jeg hadde likt ham bedre hvis det ikke var fordi jeg hadde sett Connery først, om du skjønner :) For egentlig har jeg sansen for Roger Moore - bare ikke som James Bond...

Skjønner godt, er jo også en grunn hvorfor jeg liker Connery best :sjenert:

Men er også enig med Equinox mtp Dalton, virker som om de fleste har liksom glemt ham vanligvis, mens jeg synes han gjorde ganske bra jobb, og jeg liker ham mye bedre enn Brosnan og Craig for den slags skyld.

Skrevet

1. Sean Connery

2. Pierce Brosnan

Liker ingen av de andre. Moore er ekkel, Lazenby en nobody uten karakter, og Dalton fremstår som blond uansett hva han spiller.

Filmene med Craig er ikke Bond-filmer, de er som hvilken som helst middels actionfilm. Han eier ikke glimt eller humor. James Bond skal ikke være mutt og kald. Ville ikke hjulpet om manusene var bedre, han har bare ikke Bond-utstrålingen.

Skrevet

1. Sean Connery

2. Pierce Brosnan

Liker ingen av de andre. Moore er ekkel, Lazenby en nobody uten karakter, og Dalton fremstår som blond uansett hva han spiller.

Filmene med Craig er ikke Bond-filmer, de er som hvilken som helst middels actionfilm. Han eier ikke glimt eller humor. James Bond skal ikke være mutt og kald. Ville ikke hjulpet om manusene var bedre, han har bare ikke Bond-utstrålingen.

Det med Daniel Craig er jeg helt enig i. Han er ikke James Bond for meg

Skrevet

Vel - jeg har forståelse for at de har endret hele konseptet, rett og slett fordi verden er såpass annerledes nå og måten verden er polarisert nå kan ikke gi grunnlag for de store og sinnsyke scriptene lenger. Altså - er jo ikke Kina og Sovjet lenger som er de store stygge ulvene.

Og vet ikke helt hvordan det hadde passet med halvgærne muslim-generaler som skal bygge undervann imperium og starte sivilisasjon i verdensrommet.

Jeg synes heller ikke de nye er Bond filmer, men jeg tror heller ikke man kan lage Bond filmer lenger, slik de var. Så om man skulle modernisere, måtte man modernisere en del. Ikke at jeg liker det, jeg synes Bond må være litt overdrevent, med gode one-liners og sjarmere masse damer. Ikke sånn sårbar tull. :ler:

Skrevet

Verden har endret seg i alle årene som Bondfilmene har vært laget. Plott og finurlige gadgets har fulgt etter, mens grunnkonseptet har vært det samme. Det er meningen at Bondfilmene skal være overdrevet, det er jo hele poenget. Realistisk skurkejakt kan vi se i Detektimen.

Men "klassisk Bond"-tilhengere er vel ikke lenger mange nok til å sikre kassasuksess. Filmverdenen er blitt mye større og mer kommersiell, så de kjører safe og lager mainstream action for å nå et bredest mulig publikum, mens de surfer på Bond-navnet så lenge de kan. Etter hvert ramler tilhengerne av fordi det ikke er som det var, samtidig som det ikke er nyskapende nok til å tiltrekke resten. Tipper vi snart ser det siste av James Bond. Nå er han bare en blek kopi av Ethan Hunt og Jason Bourne.

R.I.P. :trist: ... :fnise:

Skrevet

Pierce Brosnan er James Bond :jepp:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Den beste Bond er jo Bond da folkens :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...