Gå til innhold

Oppmåling av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at boliger skal måles opp nå, men siden vi leier bolig har jeg ikke engasjert meg. Burde ikke den som eier boligen her ha vært her med målebånd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at det er blitt målt opp tidligere i forbindelse med kjøp eller salg.

Skrevet (endret)

Jeg lurer også på hva dette er. Kjæresten min eier leiligheten vi bor i, men har ikke hørt han si noe om dette. Jeg har skjønt det slik at det ikke er noen krise om man ikke måler, men at en da eventuelt kan risikere å betale for mye skatt? Noen som kan forklare med teskje hva dette innebærer?

Endret av Iah
Skrevet

I bunn og grunn så vil Skatteetaten vite hvor stort p-rom man har i boligen (boareal).

Det er visstnok for å sørge for en mer rettferdig beskattning av boliger blant folk, og de påstår at folk flest vil få lavere boligskatt enn før. I bunn og grunn så er dette bare enda et påskudd for å melke ut enda mer penger av de som allerede eier sin egen bolig her i landet.

Dersom man har kjøpt bolig i løpet av de siste årene og ikke bygd ut, så skal p-rom være oppgitt i taksten. Man kan nok anta at dette målet stemmer. Dette er sannsynligvis litt av grunnen til at ikke alle har vært ute med målebånd. Vi dro ikke frem målebåndene ettersom vi kjøpte hus i mars og stoler på at takstmannen målte opp riktig p-rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...