Gå til innhold

Tips til et ikke alt for dyrt snowboard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg stod på snowboard en del tidligere,men dette er mange år siden. Jeg har nå lyst til å begynne med snowboard igjen,og trenger da nytt utstyr.

Har dere tips til et snowboard som helst ikke koster over 3000 kr? Trenger også bindinger og støvler. Jeg kjører mest i preparerte løyper,driver ikke med hopping og triks:)

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg kjører masse snowboard, og det beste rådet jeg kan gi deg, er å finne et bra brett brukt på finn.no.

Grunnen til det er at det er bedre å ha brukt bra utstyr, enn en billig hard plate. På samme måte som man ikke går i lekebutikken og kjøper gitar dersom man har lyst til å lære seg å spille. Man investerer selvfølgelig ikke i en Les Paul, men man kjøper noe som duger, for at interessen ikke skal bli borte fordi du har dårlig utstyr.

Hvilken størrelse bruker du i sko? Har noen par jeg ikke bruker lenger som du kan overta for en symbolsk sum. De er str 37.

Skrevet

Hei :)

Jeg kjører masse snowboard, og det beste rådet jeg kan gi deg, er å finne et bra brett brukt på finn.no.

Grunnen til det er at det er bedre å ha brukt bra utstyr, enn en billig hard plate. På samme måte som man ikke går i lekebutikken og kjøper gitar dersom man har lyst til å lære seg å spille. Man investerer selvfølgelig ikke i en Les Paul, men man kjøper noe som duger, for at interessen ikke skal bli borte fordi du har dårlig utstyr.

Hvilken størrelse bruker du i sko? Har noen par jeg ikke bruker lenger som du kan overta for en symbolsk sum. De er str 37.

Et snowboard til 3000 kr vil jeg vel ikke kalle billig?:)

Jeg har tittet litt på finn,men det er så masse til salgs,og jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal se etter,og hva som er bra og ikke. Men jeg skal se mer:)

Jeg bruker str. 40,ellers tusen takk! Snilt av deg!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jo, egentlig :)

Det jeg mener er vel heller at du kan ta to av de tre tusen, putte de i en sparegris og kjøpe deg et billig brukt (bra) brett som du kan kjøre på til du vet hva du vil ha, og så kan du ta de resterende to, rentene og en del ekstra og investere i et skikkelig brett som har akkurat de egenskapene du ønsker deg av et brett. Men du må ha kjørt en stund før du vet hva du vil ha. Det kommer an på kjørestilen din, og hva du liker å gjøre i og/ eller utenfor bakken.

Hvor høy du er, og hvor mye du veier (samt hva du liker og hva du skal bruke det til) vil avgjøre hvor langt brett du trenger. Det som skiller jentebrett fra guttebrett er at de er smalere, i og med at jenter ofte har kortere føtter enn gutter, og dermed ikke får presspunktene i kantene slik større føtter vil gjøre. Dermed blir brettet vanskeligere å manøvrere. Det blir sikkert ikke noe problem for deg, men da vet du hva forskjellen er, sånn at du ikke bare søker etter jentebrett :)

For å gi deg noe å gå etter er jeg 167 cm og veier 54 kg. Jeg har et brett på 150. Det er fint til storfjell kjøring, mens i parken synes jeg det er for langt, så mulig jeg investerer i et kortere og mykere parkbrett.

Sjekk også ut bruktmarkedet på friflyt.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...