Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har veldig store mandler og plages ofte med halsbetennelse. Nå er jeg inne i en periode som har vart ca 2 mnd hvor det igjennom natten hoper seg opp meg slim,snørr,gørr bak i svelget,bak mandlene,som størkner og som jeg enten må dra ut om morran eller dytte nedover med en finger og bare svelge og svelge og svelge helt til det forsvinner.Jeg blir selvsagt sår og får mye brekninger. Dette fortsetter utover dagen hvor jeg må svelge ca 3.ganger så mye enkelte ganger for jeg kjenner at ting glir ikke lett ned bak i der. Føler meg konstant sår bak i der og blør bittelitt noen ganger også.. Noen andre som kjenner igjen plagene i forb.med store mandler? Sliten av å måtte plages med dette svineriet. Slik som nå så kjennes det fremdeles ut som om jeg har en svær matbit bak i der som jeg ikke får ned og blir automatisk sittende å svelge ofte og hardt. Tror det er fordi jeg er tørr eller sår (nei,det hjelper ikke med vann...føler for å svelge vaselin)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Forresten,jeg vet ikke engang om det er pågrunn av mandlene,for jeg har ingen halsbetennelse nå. Men jeg regner med det er pågrunn av dem siden de er veldig store i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Ja jeg var plaget med slikt som du sier men jeg har fått dem fjernet! Men hvorfor har du ikke gått til lege ? Forklar problemene, så får du også kanskje fjernet mandlene og problemene blir borte
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Ja jeg var plaget med slikt som du sier men jeg har fått dem fjernet! Men hvorfor har du ikke gått til lege ? Forklar problemene, så får du også kanskje fjernet mandlene og problemene blir borte Jeg har vært til lege med dette (eller,rettere sagt,vært der når jeg hadde halsbetennelse) Skulle egentlig fjerne mandlene for noen år tilbake men så gikk jeg over 6mnd uten å ha noen form for plager så jeg avbestilte timen for fjerning..kanskje dumt,men jeg tenkte at jeg endelig hadde vokst av meg problemene. Men hadde du disse plagene når du ikke hadde halsbetennelse også?
Gjest Mahareth Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg hadde disse plagene i flere år. Forsvant umiddelbart etter fjerning.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Ja føltes som jeg satt med en klomp med slim ofte og svelget og svelget! Men halsbetennelse har jeg ikke hatt senere, og vært mye mindre syk! :D Bedre livskvalitet og ikke noe borte fra jobb pga mandlene lenger.. det var irriterende!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 Kjenner til problemet jeg også. Har også mye puss/hvite klumper som hele tiden kommer ut på siden i svelget. Men selv om jeg har mye plager med dette mener legen det ikke er behov for å gjøre noe ! Har ikke -nok- mange ganger halsbetennelse i løpet av året til det mener han. Skulle ha fjernet mandlene da jeg var liten, hadde vist noe de kalte falsk mandel også. Men det ble aldri gjort siden foreldrene mine ville ikke at noen skulle skjære i meg. Men det er sikkert værre å fjerne mandler i voksen alder vil jeg tro ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå