AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Om du kjøper deg nye klær, bukse, t-skjorte, genser eller noe, vasker du det da før du bruker det?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Ja. Hater lukten og følelsen av fabrikkferskt tøy. Unntak er som regel ull. Og ytterklær (jakker/kåper).
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Nja. Jeg burde nok, men gjør det ikke alltid. Vet at det er kjemikalierester. Det som er nærmest kroppen blir alltid vasket først. Ikke buksene da.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Bare hvis det lukter eller er undertøy. Sengetøy og håndduker vasker jeg også, selv om det ikke faller inn i kategorien klær.
Kickstart Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Prøver å få vasket det meste, men som regel er jeg litt utålmodig og vil gå med det før jeg rekker. Men vasker alltid undertøy og som over her sa; sengetøy og håndklær.
Glitnir Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Mye som de over her: Vasker alltid undertøy, sengetøy og håndklær. Ellers ser jeg det an - særlig på lukt eller eventuelt at fargen ser ut til å smitte mye.
Gjest gurimalla Skrevet 11. oktober 2010 #8 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg vasker heller aldri klær nye klær.
Arkana Skrevet 11. oktober 2010 #9 Skrevet 11. oktober 2010 Nei, vasker ikke nye klær. Vasket babyklærne til gutten vår var litt over året. Jeg vasker sengetøy før bruk, men det er fordi sengetøy som oftest har en sterk kjemisk lukt som jeg ikke vil sove i.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #10 Skrevet 11. oktober 2010 Noen ganger gjør jeg det. Kommer an på lukten i tøyet, og min erfaring er at sorte tekstiler farger mere av enn andre. Sengetøy er ofte stivt og lukter rart, og håndklær suger ikke opp skikkelig før de har blitt vasket noen ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå