Gå til innhold

Er dette mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen elever fra 6. har måtte sitte sammen med 4. klasse i en time pga at de hadde oppført seg urolig i egen klasse. En elev om gangen. 6.-klassingene ble ledd av og snakket om av de andre elevene i friminuttet etterpå. Er dette en akseptabel måte å "straffe" barna av lærerne?

Hva gjør andre lærere når det er mye uro i klassen?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Syns det er helt greit, dersom det funker og det blir ro i klassen av det så må det kunne passere. Det er jo ikke fysisk avvstraffelse, og så så lenge den straffen er lik for alle barn som bråker i timen så blir det ikke mobbing etter min mening.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt en slik metode, da ville jeg heller valgt at elevene fikk sitte inne i friminuttet til de lærte å være rolig i timen.

Gjest Kindelvev
Skrevet

tviler på om det hadde fungert så veldig bra... de aller fleste elever, særlig i barneskolen ser ikke på det å måtte være inne i friminuttet som en straff... Heller en belønning....

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i stedet, og er usikker på om dette er hele historien, men om det bare var for å straffe elevene, så nei. Absolutt ikke. Da er det snakk om å ydmyke dem, mener jeg.

Er det derimot en grunn som at elevene ødela for undervisningen, og den eneste plassen de kunne sitte stille å jobbe mens læreren fortsatte undervisningen var sammen med 4. klassen, så ville jeg nok skjønt det litt mer. Altså, for at en annen lærer skulle kunne "passe på" elevene resten av timen, og det tilfeldivis ble i 4. klassen. Da er det egentlig ikke snakk om straff, men problemløsning så langt de får det til for en skole hvor de mangle resurser. At det ble oppfattet som en straff av elevene er da sikkert ikke noe lærerene har tenkt så mye på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...