Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal legge frem dette uten å virke som verdens mest innbilske jente.

Jeg er utadvendt, blid, hyggelig og åpen for alle mennesker jeg møter.

Og som regel er de fleste ditto tilbake.

MEN........I løpet av de siste årene har jeg begynt å legge merke til noe som er blitt ett problem for meg.

Jeg kan ikke gå ut - det være seg alt i fra matbutikken til utesteder - uten å få være i fred.

Etter å ha snakket med mannen min så har det kommet frem at jeg er en såkalt "babe" ( Noe som jeg protesterer vilt på !) Jeg har aldri og kommer aldri til å klassifisere meg som en babe.....Så pen er jeg ikke!

Mannen min er nå heller ikke akkurat objektiv ;)

Det har vært så mange slibrige hentydnnger fra fremmede mannfolk at jeg har mistet tellingen. Damer sender meg så hatefulle blikk at det kan gjøre ild til is.

Jeg har opplevd at voksne damer har kommet for å "ta" meg etter at mannen deres har sagt "hei" til meg...... La meg bare gjøre det helt klinkende klart......Jeg er overhodet ikke ute etter typer. Jeg har funnet mannen i mitt liv - vi har vært sammen i 15 år ( jeg er 32 år og vi har barn sammen.

Mannen min måtte be en av kompisene sine om å slutte å legge ann på meg, ( hvor tragisk er ikke det)

Han har og havnet i fysisk gemen fordi det var noen som ikke likte at han var sammen med meg.

Det hele toppet seg for meg på ett julebord...hvor en bekjent mann av oss på 55+ kom med ett så sliberig forslag/kommentar til meg at jeg bare måtte gå derfra.

Dette har faktisk blitt ett så stort problem for meg at jeg nesten ikke vil gå ut å kose meg på byen noe mer.

HvA ER DET SOM FÅR VOKSNE FOLK TIL Å TRO AT DETTE ER GREI OPPFØRSEL. TROR DE DET AT JEG ER EI BILLIG OG VILLIG JENTE FORDI JEG ER SÅKALT PEN!!!!!

jeg vil være i fred og kose meg med mannen min!

Dette er sikkert ett luksus problem men det er direkte plagsomt for meg.

Er det flere som har opplevd lignende eller er jeg totalt paranoid!!!???!!!

Hilsen Fortvilet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du lager fem høns ut av én fjær her.

Kan virkelig ikke du og mannen din kose deg bare fordi du blir sett på, og får kommentarer? Det er ingenting du eller han kan gjøre for å endre andre mennesker. De eneste dere kan gjøre noe med, er dere selv.

Virker som om mannen din tåler dårlig at du får oppmerksomhet fra andre (mao, han er sjalu. Jo, det er han), OG det har gått deg til hodet.

Jeg er som deg. Jeg får lange blikk, kommentarer samt stygge blikk fra damene til menn som blunker til meg på gata. Personlig legger jeg ikke merke til det. Jeg får vite det av hvem nå enn jeg går sammen med. Bryr meg ikke så mye om det. Det må være lov å se. Synes det er hyggelig med kommentarer, enten det er venner, gamle eller unge mennesker det kommer fra.

Har en eks som kommenterte det mye. Skjønner ikke at han gadd å henge seg opp i det. Husker han også innimellom sa med seier i stemmen når det var jenter som så på ham på gaten. Men jeg så jo ikke det heller. Bryr meg ikke om sånt.

Synes du skal ta deg litt sammen og fortsette å leve livet ditt på normalt vis.

Skrevet

AB #2: Og jeg har også fått slibrige kommentarer og forslag, folk som klyper meg i rompa og blunker sleskt. Men skal jeg da forlate selskapet??

Herregud, så teit du er :roll:

Skrevet

Hvordan kler du deg/sminker deg?

Jeg kan plassere pene kvinner i to katagorier:

Pen og billig: Alle ser at du er pen og at du har en flott kropp - men måten du framtrer på/kler deg får deg til å se ut som ei tøs. Du er 35år men kler deg som en 25åring, bruker for mye sminke, tar for mye sol, bruker for høye heler i hverdagen. De fleste menn ser på deg som et overfladisk sexobjekt, og når de får mindre respekt for deg så blir det også lettere for dem å ta kontakt/flørte med deg.

Pen og classy: Du er vakker, har pen kropp - dette vet du selv og derfor har du nok selvtilitt nok til å vite at du ikke trenger å kle deg i de mest sexy, åletrange tenåringsklærne. Du kler og sminker deg på en pen og sofistikert måte. Når menn treffer deg på gata så skjønner de at de snakker med en vakker og intelligent dame som er langt over deres nivå, og som de derfor må behandle med respekt.

Skrevet (endret)

Nei, jeg tror ikke du er paranoid, og det er ikke et luksusproblem å bli behandlet slik. Folk dømmer desverre ofte etter utseendet, og tror det automatisk gjør at man kan behandle mennesker på et dårlig vis.

Har en studievennine som kan betegnes som veldig pen, altså typisk blond og skandinavisk. Spesielt i utlandet var dette et stort problem. Jeg blir helt sjokkert av hvordan folk mener det er lov å behandle folk etter utseendet(både på den en eller den andre måten). Utseendet har sine fordeler og ulemper.

Vet ikke helt hva jeg skal råde til egentlig, bortsett til å sette deg i respekt. Ikke finne deg i å bli behandlet på en slik måte.

Endret av Cordelia
Skrevet

Jeg kan relatere til dette.

og det kan være ett problem og ubehagelig.

Jeg får mye uønsket oppmerksomhet fordi jeg er såkalt pen.

Jeg synes det er merkelig hvordan mange menn mener det er greit å krenke min intimsone blant annet ved å klype meg i ræva bare fordi de synes jeg er fin! Det finner ikke jeg meg i!!!!!

Ingen bortsett fra typen min gir jeg tillatelse til det.

Det værste jeg vet er når menn som er på alder med faren min kommer med heller sleske hentydnnger.

Skal man virkelig godta å bli uønsket klådd på eller godta frekke kommentarer bare fordi men er pen ?!? Vel .......IKKE FAEN!!!

Neste mann som klyper meg i rompa kommer til å få samme behandling selv.....jeg kommer til å klype han i ballene ....Så får vi se om han synes det er flatterende !

:kaffekopp::fy_fy: :slåss:

Skrevet

Har opplevd noe av det samme ja. Man skulle jo tro det var drømmesituasjoen for enhver kvinnr, og dette var noe jeg selv drømte om da jeg var ung...men når en er 35+ er det sannelig ikke noe morsomt. Blir visst bare verre og verre med årene også.

Skrevet (endret)

- "Neste mann som klyper meg i rompa kommer til å få samme behandling selv.....jeg kommer til å klype han i ballene ....Så får vi se om han synes det er flatterende !"

Jeg opplevde før en konsert en gang at de bak meg kløp meg i rumpa gjentatte ganger. De var en hel gjeng. Til slutt ble jeg så lei at jeg snudde meg kjapt rundt og tok balletak. Kløp ikke så hardt selvfølgelig, men det var uansett tilfredstillende for meg, for de rygget unna og plaget meg ikke i det hele tatt resten av kvelden ;)

Endret av nilci
Skrevet

Pen og billig: Alle ser at du er pen og at du har en flott kropp - men måten du framtrer på/kler deg får deg til å se ut som ei tøs. Du er 35år men kler deg som en 25åring, bruker for mye sminke, tar for mye sol, bruker for høye heler i hverdagen. De fleste menn ser på deg som et overfladisk sexobjekt, og når de får mindre respekt for deg så blir det også lettere for dem å ta kontakt/flørte med deg.

Pen og classy: Du er vakker, har pen kropp - dette vet du selv og derfor har du nok selvtilitt nok til å vite at du ikke trenger å kle deg i de mest sexy, åletrange tenåringsklærne. Du kler og sminker deg på en pen og sofistikert måte. Når menn treffer deg på gata så skjønner de at de snakker med en vakker og intelligent dame som er langt over deres nivå, og som de derfor må behandle med respekt.

Er ganske sikker på at det er sånn som du sier her - det er stor forskjell på pene mennesker. Hvis man lyser "kom å ta meg" så blir man faktisk behandlet deretter. Pene og classy kvinner blir behandlet med respekt fordi de utstråler seriøsitet.

Skrevet

Er ganske sikker på at det er sånn som du sier her - det er stor forskjell på pene mennesker. Hvis man lyser "kom å ta meg" så blir man faktisk behandlet deretter. Pene og classy kvinner blir behandlet med respekt fordi de utstråler seriøsitet.

Spesielt når alle andre kvinner går med burka...

Skrevet

jeg passer ikke inn i disse to kategoriene.

Ikke kler jeg meg billig ( i mine øyne)

Ikke kler jeg meg classy ( i mine øyne)

Nå er det helt forskjellig hvordan man ser på billig og classy fra person til person.

Uansett hvilken kategori man kler seg etter så gir det ingen rett til å ta seg friheter ........Med å stigmatisere på denne måten blir litt som å si at det er jentas feil at hun ble voldtatt fordi hun gikk i skjørt.....

Litt satt på spissen ja men prinsippet er det samme.

Skrevet

- "Neste mann som klyper meg i rompa kommer til å få samme behandling selv.....jeg kommer til å klype han i ballene ....Så får vi se om han synes det er flatterende !"

Jeg opplevde før en konsert en gang at de bak meg kløp meg i rumpa gjentatte ganger. De var en hel gjeng. Til slutt ble jeg så lei at jeg snudde meg kjapt rundt og tok balletak. Kløp ikke så hardt selvfølgelig, men det var uansett tilfredstillende for meg, for de rygget unna og plaget meg ikke i det hele tatt resten av kvelden ;)

:fnise: HAHAHA fabelaktig!!!!

Skrevet

Jeg ER pen jeg. Ikke "såkalt" pen engang, men flott! :jepp: Og jeg treffer bare hyggelige folk jeg. Kvinner og menn. Flotte de og igrunnen.

Så det der kan jeg ikke skjønne noe av. :)

Skrevet

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal legge frem dette uten å virke som verdens mest innbilske jente.

Jeg er utadvendt, blid, hyggelig og åpen for alle mennesker jeg møter.

Og som regel er de fleste ditto tilbake.

MEN........I løpet av de siste årene har jeg begynt å legge merke til noe som er blitt ett problem for meg.

Jeg kan ikke gå ut - det være seg alt i fra matbutikken til utesteder - uten å få være i fred.

Etter å ha snakket med mannen min så har det kommet frem at jeg er en såkalt "babe" ( Noe som jeg protesterer vilt på !) Jeg har aldri og kommer aldri til å klassifisere meg som en babe.....Så pen er jeg ikke!

Mannen min er nå heller ikke akkurat objektiv ;)

Det har vært så mange slibrige hentydnnger fra fremmede mannfolk at jeg har mistet tellingen. Damer sender meg så hatefulle blikk at det kan gjøre ild til is.

Jeg har opplevd at voksne damer har kommet for å "ta" meg etter at mannen deres har sagt "hei" til meg...... La meg bare gjøre det helt klinkende klart......Jeg er overhodet ikke ute etter typer. Jeg har funnet mannen i mitt liv - vi har vært sammen i 15 år ( jeg er 32 år og vi har barn sammen.

Mannen min måtte be en av kompisene sine om å slutte å legge ann på meg, ( hvor tragisk er ikke det)

Han har og havnet i fysisk gemen fordi det var noen som ikke likte at han var sammen med meg.

Det hele toppet seg for meg på ett julebord...hvor en bekjent mann av oss på 55+ kom med ett så sliberig forslag/kommentar til meg at jeg bare måtte gå derfra.

Dette har faktisk blitt ett så stort problem for meg at jeg nesten ikke vil gå ut å kose meg på byen noe mer.

HvA ER DET SOM FÅR VOKSNE FOLK TIL Å TRO AT DETTE ER GREI OPPFØRSEL. TROR DE DET AT JEG ER EI BILLIG OG VILLIG JENTE FORDI JEG ER SÅKALT PEN!!!!!

jeg vil være i fred og kose meg med mannen min!

Dette er sikkert ett luksus problem men det er direkte plagsomt for meg.

Er det flere som har opplevd lignende eller er jeg totalt paranoid!!!???!!!

Hilsen Fortvilet

Det du opplever har ingenting med at du er "såkalt pen" å gjøre. Det har med hva du utstråler, og du utstråler visst at du er både villig og billig. Hadde du ikke gjort det, hadde du ikke hatt det problemet, samme hvor "såkalt pen" du var.

Jeg er pen, ikke bare såkalt. Og jeg opplever ikke disse tingene i det hele tatt.

Jeg har også mange pene venninner, og har ikke sett at de har vært plaget av sånne ting heller. Så det handler nok om hva du "forteller" omverdenen om deg selv.

Gjest brutal_mann
Skrevet

På grunn av ting som dette har jeg sluttet å gi komplimenter. Det er alltid noen som tar det helt feil.

Skrevet

Det meste har med hvordan man kler seg. Kler man seg som om man vil ha en type opperksomhet så får man akkurat det om det er på den ene eller den andre måten.

- klær skaper folk

Skrevet

Godt beskrevet og veldig enig.

Skrevet

jeg passer ikke inn i disse to kategoriene.

Ikke kler jeg meg billig ( i mine øyne)

Ikke kler jeg meg classy ( i mine øyne)

Nå er det helt forskjellig hvordan man ser på billig og classy fra person til person.

Uansett hvilken kategori man kler seg etter så gir det ingen rett til å ta seg friheter ........Med å stigmatisere på denne måten blir litt som å si at det er jentas feil at hun ble voldtatt fordi hun gikk i skjørt.....

Litt satt på spissen ja men prinsippet er det samme.

Ja det var virkelig satt på spissen syntes jeg.

Det gir dem kanskje ingen rett, for man skal jo få lov å kle seg som man vil. Men på en annen side, så er dette et faktum, og jeg har sett mange av disse to typene som blir beskrevet her, og jeg ser forskjellen på hvordan man blir behandlet forskjellig ut i fra det.

Men ok, du sier du ikke passer noen av kategoriene, og klart jg kan forstå ditt luksus problem.. Men jeg må jo si at jeg er litt overrasket at menn er så slibrige her til lands. ( slik du beskriver altså. ) Klart, de fleste jenter vet å få slibrige kommentarer, bli sjekket opp, bli smekka på rumpa, da spesielt på by`n, men det er jo by`n og man kan ikke forvente annet. Jeg lurer på hvor du bor, for her jeg holder til tør snaut gutta åpne munnen der en gang... :fnise: Drar man til syden derimot....

Skrevet

Tror dessverre du er veldig innbilsk nå.De fleste kvinner opplever det du opplever bare mange velger å ignonere det.Du sier du har en mann så bry deg om han da og ikke alle rundt som ser på deg:)Og heller ta det som ett kompliment at noen velger å se på deg.Ikke mange årene igjen før du får rynker og da blir det andre boller..Hele innlegget ditt oppfattes som innbilsk og mannen din som sikkelig paranoid.

Skrevet

Herlighet, så mange lite konstruktive kommentarer(faktisk på grensa til frekke), på grunn av et innlegg.

Kan jo hende at hende at hun opplever situasjonen anderledes enn andre i samme. Men jeg synes ikke det gjør henne paranoid. Enhver kjæreste hadde følt seg ille hvis partneren ble lagt an på eller klådd på i deres nærhet.

Hva dama kler seg i er faktisk rivende likegyldig, en skal ikke klype ei dame i bakn eller legge an på kameratens dame for det.

Kan hende du må tenkte ut hvilke miljøer du vanker i når du er ute. Det er visse steder man finner flere slike typer enne andre. Det er visse utesteder jeg holder meg langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...