Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser man dersom den ene absolutt ikke stoler på den andre, men begge elsker hverandre og vil gjøre alt for at tilliten skal komme tilbake?

Ja, spørsmålet kommer fra en reel problemstilling, men jeg spør på generell basis: Hvordan skape tillit?

Skrevet

Det lurer jeg også på. Kjæresten min sier at jeg må bli trygg på han..Det han da gjør er å stenge av tlf. i flere døgn og å ikke svare på meldinger. Det er IKKE måten å gi meg tilbake tryggheten på han.

Skrevet

Da jeg var lita sa min mor til meg (etter jeg hadde blitt tatt på fersken i å lyve om å stjelt en sjokolade fra kjelleren) at hun nå følte at hun ikke kunne stole på meg, og at det kom til å ta lang tid før hun kunne gjøre det igjen.

Det er vel det samme som gjelder for voksne. Høres kanskje "enkelt" ut, men det er ikke noen ord som fikser alt, eller handlinger som visker ut det som har skjedd. Tillit bygges med åpenhet og ærlighet over tid. Snakk om ting, tanker, følelser, hva dere holder på med om dagene, og la tiden gå. Og da mener jeg ikke at dere må sette dere ned å snakke NÅ for å få ordnet det som har skjedd. Det går jeg ut i fra at allerede har skjedd, sånn som jeg leser åpningsinnlegget. Det jeg mener er at åpenhet i hverdagen, å informere om hvor man skal, hva man gjør, ikke sjule ting som økonomi (jeg aner jo ikke hvor problemet lå i forholdet) er viktig. Du vil nok aldri kunne peke å si: se her, der begynte vi å stole på hverandre igjen! Det er noe som skjer gradvis hvis dere prøver så godt dere kan å vise tillit og åpenhet.

Skrevet

Til gjesten over: Hadde jeg vært deg, så hadde jeg forklart kjæresten min at man ikke bare kan bestemme seg for å stole på noen. Man kan prøve, men den andre parten må vise seg verdig den tilliten, i allefall hvis man har problemer med tillit. Tillit er noe man bygger sammen.

Skrevet

Hvordan løser man dersom den ene absolutt ikke stoler på den andre, men begge elsker hverandre og vil gjøre alt for at tilliten skal komme tilbake?

Ja, spørsmålet kommer fra en reel problemstilling, men jeg spør på generell basis: Hvordan skape tillit?

Tid.

Tillit skapes ikke over natten, spesielt ikke dersom det har skjedd noe som har gjort at du har mistet tilliten. Dere må ta tiden til hjelp, sammen med gjensidig ærlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...