Gjest Beatricia Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Har to barn. Storebror på fem år og lillemor som ble født i juni. Han er veldig opptatt av henne og gjør aldri noe slemt med eller mot henne. Men han har liksom en veldig voldsom fremtreden som kanskje går litt utover henne. Feks at han kaster seg ned på leketeppet til henne, biter tennene sammen og koser ganske hardt med henne. Synes han har blitt mer og mer voldsom på mange områder. Gjør liksom veldig voldsomme og "dumme" ting for å få oppmerksomhet, og dette har kommet samtidig med at han ble storebror. Feks er han VELDIG krevende når vi får besøk og når vi er på besøk. Virker som et desperat skrik om oppmerksomhet, enda alle som kommer til oss er veldig flinke til å gi han mest oppmerksomhet og oppmerksomhet først. Han er utrolig masete og høylytt ved besøk. Kan plutselig finne på å "stjele" ting og ødelegge ting med hensikt, selv ra besteforeldre. Det blir en ond sirkel der vi er nødt til å konfrontere han med dette, irettesette han, og da føler jeg liksom at den onde sirkelen er i gang og det blir mye negativ feedback på han. Mens lillesøster selvfølgelig ikke får noe negativ oppmerksomhet (hun gjør jo liksom ikke noe galt....) Synes liksom han tester grenser vi tidligere har vært forbi. I barnehagen sier de han er en aktiv gutt, men på en positiv måte. Full fart, men en grei og interessert gutt. Besteforeldre sier også det ikke er like "ille" når han er alene med dem. Det er nok tydelig at det er et rop om oppmerksomhet, selv om vi har fokusert MASSE på å gi han oppmerksomhet! Synes det er så trist at det blir sånn.... Hvordan kan vi angripe denne formen for sjalusi, og hvordan kan vi klare å snu dette? Det er jo stor aldersforskjell og vi tviholder ikke på at vi må gjøre alt sammen i sammen. Pappaen tar gjerne med han ut mens jeg er hjemme med lillemor, og jeg tar han gjerne med i butikken osv om ettermiddagen, uten babyen. Han får mye oppmerksomhet, vi prøver tilrettelegge det vi kan... Ønsker veldig å snu denne trenden! Noen med erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå