Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer med en mann i 10 år, med felles barn. På disse årene har jeg aldri fått innsyn i hans kontoutskrifter og ei heller hans skatteoppgjør. Han er veldig privat av seg og deler lite med meg. Er dette normalt i et forhold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. Det hørtes rart ut.

Jeg hadde begynt å lurt på hva han ville skjule for meg.

Skrevet

Hørtes veldig suspekt ut..!

Skrevet

Hvorfor vil du ha innsyn?

Skrevet

Hvis jeg hadde spurt om å få se, og han hadde nektet meg, ville jeg synes det var rart.

Skrevet

Hva i allverden har du med det å gjøre? Hans penger?

Skrevet

Jeg syns forresten det er forskjell på om du har spurt direkte og fått nei som svar, eller om du forventer at han skal vise deg det av seg selv?

Skrevet

Hvorfor vil du ha innsyn?

Man skal kunne stole på hverandre. Men jeg kan ikke stole på en som aldri gir meg innsyn i noe som helst. Hadde disse opplysningene vært åpne for meg, så hadde det ikke vært noe interessant å studere dem. Men jeg blir mistenksom siden opplysningene holdes skjult. Mine egne papirer ligger slengt hjemme og jeg bryr meg ikke om han ser på dem. Hvorfor skulle det gjøre noe?

Skrevet

Jeg syns forresten det er forskjell på om du har spurt direkte og fått nei som svar, eller om du forventer at han skal vise deg det av seg selv?

Jeg har spurt direkte flere ganger, og fått nei som svar.

Skrevet

Man skal kunne stole på hverandre. Men jeg kan ikke stole på en som aldri gir meg innsyn i noe som helst. Hadde disse opplysningene vært åpne for meg, så hadde det ikke vært noe interessant å studere dem. Men jeg blir mistenksom siden opplysningene holdes skjult. Mine egne papirer ligger slengt hjemme og jeg bryr meg ikke om han ser på dem. Hvorfor skulle det gjøre noe?

Enig.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg personlig syns det er litt rart.

En ting når man er kjærester, en annen ting er når man har bodd sammen i flere år.

Både jeg og min mann tar det som en selvfølge at vi har innsyn i hverandres økonomi. Vi bor tross alt sammen, har felles regninger og utgifter.

Jeg kan kanskje forstå de som ikke vil at den andre skal ha fri tilgang til den andres konto (det har vi da, veldig enkelt og greit. Skulle det skje noe som gjør at jeg ikke kan stole på ham, så er det nok med en telefon til banken og min konto er bare min igjen), men innsyn burde man jo kunne ha.

Skrevet

Høres rart ut. Dere bor sammen, så litt spesielt at han ikke vil la deg se det. Det er som du sier selv: hvis det ikke var noe big deal for han, så hadde det vært veldig lite interessant, men dette med økonomi er ikke vanligvis SÅ hemmelig. Jeg har diskutert inntekter og skatt og forskjellig med venner, og de fleste er ganske åpne om det. Men å holde det hemmelig for sin samboer over så mange år er rart.

Skrevet

Ærlig talt.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...