Gå til innhold

Fortell meg hvorfor jeg bør flytte til Bergen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på hvilken forum denne bør postes i, men;

Jeg og samboer vurderer å flytte til Bergen til neste sommer etter noen år i Oslo. Hovedsaklig fordi vi kommer nærmere familie (kommer egentlig fra et mindre sted på vestlandet) og har mye kjennsfolk i byen. Jeg vil evt. fortsette studiet mitt på UiB, samboer er ferdig til våren og starter å jobbe.

MEN - hvordan er det egentlig å bo i Bergen? Tenker på alt egentlig, folk, kulturliv, uteliv, severdigheter - hvordan oppleves Bergen når man bor der? Gjerne kontra Oslo. Er det koselige restauranter og kafeer, hvordan er studentmiljøet? Blir man fryktelig høstdeprimert av alt regnet?

Fortell meg gjerne hvorfor jeg bør flytte til Bergen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen er en utrolig flott by :)

alle årstidene har sin sjarm, men det er ikke å skubbe under teppe at vi har MASSE regn her. men til tross for store nedbørs mengder er det fremdeles en koselig plass.

de finnes mange koselige resturanter og kafeer, av resturanter kan jeg anbefalle Hesselberg stuen. Damsgård stuen ( ligger på laksevåg) bighorn steak house, stragiotti, salsa, escalon. jacobs. de er utrolige koselig plasser med god mat, de har flere utvalg av Egon resturanter, men synes menyen der kunne vært bedre.

Det finnes masse gode tilbud for studenter.både med trening, fritidsaktivteter og sosiale muligheter. vi har vel det meste, kino, (der kinoen ligger samlet på en plass og ikke spredt rundt i byen ;) ) Ulike teater, DNS har student tilbud. ulike museum og historiske bygg og plasser.

Det er masse sjamerende små gater i bergen, så bruker mann bena en dag, så kan mann se masse rare bygg og små gater. skostrede, marken, Øvregaten og omhegn i retning sandviken har også masse sjamerende butikker og cafeer.

Utelivet er helt kurant, vi har mange plasser å gå ut, det er ofte mye uteliv i bergen, men det koster jo en del å kjøpe drikke ute. så fordel å finne et godt vors ;)

Bergen er også en veldig fin plass hvis du er glad i å gå tur, vi har alle fjellene og mange turområder rundt i bergen og omhegn.

Kolektivtilbudet er ikke så gale, men i rushtiden er som oftest busser og by bane fulle, og vil ikke si det er en forel med bil, masse kø, så vil anbefale sykkel eller scooter.

Søk på Bergen og på sib, der står det litt info om byen og kultur livet. og student livet :)

Skrevet

dersom du har mulighet, ikke flytt til Bergen. Spesielt hvis du blir lett høstdeprimert/regndeprimert og ikke er turmenneske... Jeg vurderer faktisk å flytte til Oslo, jeg, etter noen år her i Bergen.

• Liker 2
Skrevet

slenger meg på her, har bodd her et par år jeg, og er litt "lei", synes det kan bli litt lite her, føler jeg har vært og sett alt som er, så trenger å minnes på at jeg egentlig er glad i byen :)

Skrevet

Ja, det regner mye! Det er lurt å skaffe seg gode støvler/fjellsko og bra regnjakke og regnbukse. Det har alle mine venner og kjente som bor i bergen.

Paraply hjelper ikke alltid da det kan blåse...

Bergen sentrum er ganske lite i forhold til Oslo sentrum.

Det er lett å finne frem, og det er mange utesteder, barer og spisesteder i sentrum.

I Oslo har man marka og holmenkollen,

I bergen har man fjellene og fløyen og ulrikken.

Det jeg syns er slitsomt er når vinteren kommer. Det er sjelden snøen legger seg skikkelig, så store deler av vinteren regner det på snøen, og det fryser og blir glatt og holkete.

Da liker jeg bedre Oslo som har mer stbil snø.

Jeg liker Oslo like godt som Bergen, og klarer ikke velge hva som er best.

Jeg vil anbefale å prøve å flytte til Bergen, du kommer til å trives. Og om ikke, så er det bare å flytte tilbake igjen. :)

Skrevet

jeg synes Bergen er litt for lite, man gjør unna alle utesteder og restauranter ganske kjapt, og ser de samme ansiktene om og om igjen, men det er en veldig vakker by synes jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...