Gå til innhold

Får ikke tilgang til trådløst intenett på min MacBook.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Det trådløse internettet på Macen min tuller skikkelig! I går kveld slutta det brått og virke, og det var Macen sin feil. Prøvde forskjellige nettverk, men ingen virket. Det eneste som kommer opp når jeg prøver å koble til nett er "Tidsavbrudd for forbindelse" eller noe i den duren. Jeg har prøvd alt, restarter maskinen, restarter selve nettverket, slå AirPort av og på, you name it. Er det noen som har vært borti noe lignende eller vet hva jeg skal gjøre? Er litt desperat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, funker det på andre maskiner da?

Uansett ville jeg prøvd å restarta routeren min.

Skrevet (endret)

Det kan være mye årsaker det til,ville prøvd å koblet direkte med kable og evnt restartet ruteren din.

Du kan og prøve å kjøre: Start-run-cmd så skal du få ett svart felt,der skriver du inn ipconfig ser om du får opp ip adr.. Du kan og prøve å kjøre den opp mot vg.no Mulig du må inn på selve ruteren og å sjekke innstillingene der :)

Endret av Magica26
Skrevet

Det kan være mye årsaker det til,ville prøvd å koblet direkte med kable og evnt restartet ruteren din.

Du kan og prøve å kjøre: Start-run-cmd så skal du få ett svart felt,der skriver du inn ipconfig ser om du får opp ip adr.. Du kan og prøve å kjøre den opp mot vg.no Mulig du må inn på selve ruteren og å sjekke innstillingene der :)

..."Du kan og prøve å kjøre: Start-run-cmd"...eeeee...vi snakker Mac her - ikke PC :-)

Det andre rådet du gir ver å prøve direkte kablet, samt å restarte ruteren er jeg imidlertid enig i

Skrevet

På mac er det "terminal" du skal se etter, her vil du kunne kjøre lignende koder som på windows.

Terminal finner du under Utilities, enten ved å gå inn på Applikasjoner via Finder eller mappen applikasjoner på "startmenyen".

Ellers er direkte kabling et godt tips, da kan du jo prøve å google litt når du har kommet deg på nett.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...