Lyra Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Sitter her med klump i halsen. Bor i leilighet i 2. etasje, og for et par uker siden skaffet de som bor i 1. etasje seg katt. Oppdaget dette ved at samboeren min var nede i vår felles kjeller for å vaske klær da han hørte mjauing i en av bodene, han hadde hørt dette tidligere dager også, men denne gangen kom det tassende ut en liten pus. Den kan ikke være stort mer enn 12 uker, den er bitteliten. Han trodde det kunne være en liten rømling som hadde kommet inn kjellerdøren som de som bor nede aldri klarer å lukke etter seg, så han tok den med opp. Var nede og hørte om det var naboene sin for sikkerhets skyld og joda, det var deres. Men stakkars lille nurket er da ikke gammel nok til å være ute!! Fikk helt vondt i hjertet jeg. Tenkte kanskje at det kunne være et engangstilfelle, men ser den stadig vekk der nede. Ikke ser jeg at den har tilgang på mat eller et sted å ligge heller. I dag fulgte den med meg hele veien opp og inn i leiligheten vår stakkars, og satte kurs rett for matfatet til katten vår... Vil egentlig ikke noe med dette innlegget, måtte bare få luftet tankene litt, syns så synd på denne lille pusebabyen... (Hjelper ikke at jeg er gravid og hormonell heller)
Green Lady Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Og jeg har funnet et lite nurk... Holdt seg i hagen i 6 timer i går, selv etter at vår katt var sluppet inn. Så nå ligger hun ved siden av meg på sofaen. Har lagt ut annonse på dyrebar og dyrenett - nettkatten ville ikke ta imot annonsen min Skal henge opp lapper i morgen. Håper inderlig noen savner henne! Ang ditt tilfelle, ville jeg bare prøvd å tips og sånn, men ikke på en belærende måte.
Gjest Tipo Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 De vet åpenbart ikke stort om katter, denne kattungen er ikke husfast ennå og burde ikke gå ute.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Enig i at dere burde prøve å snakke med naboene. Tips dem om at katten stadig er nede i bodene og kan bli låst inne der, f eks, og at den er for liten til å skulle være ute alene (den kan lett gå seg vill, og så små kattunger vil ofte oppsøke andre mennesker og bli med disse hjem...). Skjønner godt at du synes det er leit å se, og det er fint du bryr deg
Lyra Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2010 Naboene er ikke norske, kan være at de har andre syn på katter i deres hjemland enn her, ikke snakker de voksne noe særlig norsk heller, så jeg tør ikke helt å si noe... Da samboeren min var på døra med den virket de overrasket over at han kom med den... Har bare lyst å ta den inn jeg nå, åpner jeg døra kommer den løpende... Men kommer ikke til å gjøre det, det er jo deres katt.
Lyra Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2010 Tror forresten det er meninga at den skal være i kjelleren, de har satt døren oppe så den ikke skal lukkes av seg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå