Gå til innhold

Naboen opprettholder ikke båndtvang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykt irritert på naboens rottwailer som går løs utfor her jeg bor!!! ikke nok med at den skiter på vår plen, men vi har en veldig liten hund også som liker godt å stå ute i bånd. men vi kan ikke ha vår hund i bånd ute lengre, pga at naboen lar sin aggrisive rottwailer gå løs ute. vi har prøvd å snakket med han, men han ble bare sur og fortsatte. hvordan skal vi gå frem nå? vi føler at vi har prøvd alt som er mulig å prøve ingenting hjalp.. vår hund trenger å stå ute i bånd. hun gjør det sånn at hun kan kikke ut mot havet og roe seg ned og få frisk luft. hun går til døra heletiden å viser at hun vil ut i båndet :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring politi eller noe, som om ikke dyr er irriterende nok fra før, så gjør eieren dette?? blææh!

Skrevet

Hjelper det ikke å ta en prat med naboen selv, så er politi neste løsning. Det er dyre bøter for brudd på båndtvangen.

Skrevet

Anmeld. Vi gjorde det samme når det gjaldt en av naboens hunder som gikk løs på vår hver gang vi gikk tur med den. Vår var selvfølgelig i bånd og da kom den seg jo heller ikke unna når nabobikkja angrep. Vi tok opp dette med vedkommende flere ganger uten at noen skjedde, til slutt anmeldte vi forholdet.

Skrevet

Anmeld. Vi gjorde det samme når det gjaldt en av naboens hunder som gikk løs på vår hver gang vi gikk tur med den. Vår var selvfølgelig i bånd og da kom den seg jo heller ikke unna når nabobikkja angrep. Vi tok opp dette med vedkommende flere ganger uten at noen skjedde, til slutt anmeldte vi forholdet.

Hva skjedde videre? Foretok politiet seg noe, eller ble det bare henlagt?

Skrevet

Det er ikke båndtvang nå da men.

Så det betyr at hunden din også kan gå løs :)

Skrevet

Det er flere steder som har helårsbåndtvang, så joda, fint være det er båndtvang der TS bor ;)

Skrevet

Er det ikke båndtvang nå? Sauene er jo ute enda.

Skrevet

Man skal ta hensyn til mennesker og dyr, og deter ikke tillatt å slippe hunden inn på andre menneskers eiendom bare fordi det ikke er båndtvang nå.

Og jeg ville ringt politiet, for å spørre de hva de mener at du skal gjøre.

Skrevet (endret)

Er det ikke båndtvang nå? Sauene er jo ute enda.

Båndtvangen er ikke bare for å beskytte mennesker eller husdyr, men villdyr.

Endret av Aelita
Skrevet

Båndtvangen er ikke bare for å beskytte mennesker eller husdyr, men villdyr.

Ja jeg vet, men jeg bare tenkte at det i hvert fall måtte være båndtvang når sauene er ute på beite. Men jeg tror kanskje vi har båndtvang hele året her oppe.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Anmeld. Det beste er å ta tak i hunden og binde den fast og vente på at politiet henter den opp. Men ring politiet aller først.

Båndtvang eller ei - det er IKKE lov å la en hund gå løs slik uten at eier har full kontroll på hunden sin til en hver tid. Den skal IKKE få tilgang til å plag andre, mennesker som dyr, uansett.

Hadde du hatt en sau i hagen og bikkja hadde kommet, så tror jeg jaggu du fint kunne skutt hunden også. Men ikke skaff deg sau bare for dette da hehe.

Håpløse hundefolk ødelegger for å enormt mange. Så man må ta tak i de.

Hadde selv en slik nabo med en løs setter. Jeg bor midt i byen og bikkja løp løs og dreit ned barneparken mm. Tok lang tid før eier tok til vett, men ble vel lei av alle klagene fra nabolaget så hun skjerpet seg til slutt. Heldigvis.

Skrevet

Ja jeg vet, men jeg bare tenkte at det i hvert fall måtte være båndtvang når sauene er ute på beite. Men jeg tror kanskje vi har båndtvang hele året her oppe.

Orginal båndtvang er fra 1.April til 20.August. Flere steder har helårs båndtvang, og mange steder får ekstraordinært båndtvang når det er mye snø for å beskytte viltet.

Skrevet

Her jeg bor så har en bonde sauene sine ute året rundt, men det er bare utvidet båndtvang som gjelder her. :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

I Oslo er det båndtvang hele året.

Skrevet

Det er i skogen at det ikke er båndtvang, i boligbebyggelse er det alltid båndtvang.

Skrevet (endret)

Hva skjedde videre? Foretok politiet seg noe, eller ble det bare henlagt?

Vedkommende slapp unna med en advarsel i første omgang og det var det siste jeg hørte. Dette gjelder mine foreldres hund som jeg gikk en del turer med da jeg bodde i hjemkommunen min. Jeg sluttet desverre å gå der siden jeg ble så livredd hver gang vi ble angrepet. Om foreldrene mine går tur der enda og fremdeles opplever at bikkja er løs vet jeg faktisk ikke.

Endret av Ava Mae
Skrevet

Ja, for det løser jo mye å la den lille hunden være løs også, sammen med den aggressive store hunden... :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...