AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 vi henger opp klesvasken utenfor kjelleren, under balkongen. i det siste har fuglene begynt å bæsje på de, de sitter oppå linene. det er, tørr jeg si det, frustrerende!! hvordan får jeg de vekk? skal ikke drepe de, og vil ikke bygge noe fysisk hinder heller. men reagerer de på lukt? kan man få tak i de svarte klistremerkene av rovfugl som er å finne i offentlige bygg med store glassflater?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Du kan henge plastposeremser ned fra snorene, eller enda bedre, balkongen overfor klesvasken, og la de henge og blafre i vinden. Vi har også en løsning lignende du beskriver,fuglene fant fort et annet tilholdssted da.
PecanPie Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 For å unngå at måkene driter på båtene bruker folk å henge fiskesnøre på kryss og tvers, henger opp et nett av noe slag, fester en plastugle på båten eller legger en lekeslange slik at den synes godt.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 takk for tips! skal feste fiskesnøre på balkongen først, og så skal jeg se om ikke jeg får kjøpt en plastugle et sted. herlig pynt i så fall! :D
Kamikatze Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Hvis du surrer litt hyssing rundt et flak aluminiumsfolie, slik at det minner litt om en tversoversløyfe, kan du henge noen slike i klessnora. De beveger seg, rasler og kan reflektere lys. Og knytter du klesklyper i dem, kan du ta dem ned når du ikke har vasken hengende. Hvis fuglene derimot sitter på balkongkanten, er nok det den beste plasseringen. Der kan det være tilstrekkelig med hyssing eller fiskesnøre hengende litt løst en desimeter over sitteplassen deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå