Gå til innhold

Kalorier i Cocio sjokolademelk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet ca hvor mye kcal det er i Cocio sjokolademelk.

Det står 69 kcal pr 100 gram. Men jeg har 0 ide hvordan man regner gram om til liter.

Flasken er 4 dl.

*irritert over produkter som ikke kan oppgi kcal på en enkel måte slik at forbrukeren faktisk vet hvor mange kcal hun får i seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for svar:)

Det var en del kcal:p Pleier å drikke det av og til etter trening, pga må få i meg proteiner. Men bør kanskje drikke kun halve fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel å bra å få i seg proteiner, men sjokolademelk inneholder primært karbohydrater i form av sukker.

Det finnes treningsshaker som smaker vel så godt som cocio sjokomelk, som antageligvis har høyere konsentrasjon av proteiner per dl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melk inneholder ikke nok proteiner alene for å resistuere musklene etter trening, spis en boks tunfisk i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk inneholder ikke nok proteiner alene for å resistuere musklene etter trening, spis en boks tunfisk i tillegg.

Er vegetarianer :sjenert:

Spiser et godt måltid også, men rett etter trening liker jeg å ta litt sjokolademelk før jeg somler meg til bussen. Tar ca 1 time fra treningen er slutt til jeg er hjemme, må ha noe kjapt rett etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Min PT sa jeg burde få i meg 15gr protein etter trening (60kg), 4,5dl sjokolademelk inneholder det ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les linken. brukte tallene som er oppgitt der. hvor har du din fakta fra??

Når noe væske inneholder mye vann så er omgjøringen ca 1/1 og ikke 1/1.4 , så da 4 dl=40 gram, 1dl=10 gram etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en halvliter sjokomelk (helst en med mindre sukker, f.eks lettere Litago) er en helt ypperlig proteinkilde etter trening. Det er selvfølgelig ikke nok hvis det er alt man får i seg av proteiner i.l.a. en dag, men jeg regner med de fleste får i seg litt mer mat utover dagen... ;)

Men som sagt, rett etter trening er det genialt! Lettere Litago inneholder nesten like mye protein som f.eks YT restitusjonsdrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty: Den linken tror jeg nok viste til at 1 dl kakaoPULVER er 45 gram, 1 dl melk er tilnærmet 100 gram.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke heller drikker en halvliter melk i stedet for sjokolademelk jeg da, så slipper man å få i seg alt sukkeret. Det vel like mye proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

les linken. brukte tallene som er oppgitt der. hvor har du din fakta fra??

Det er da helt elementær kunnskap. Melk er på linje med vann, og 1 liter vann er ca 1 kg. Kan jo også fortelle deg at jeg teller kalorier og har veid melk mer enn èn gang for å si det sånn. Den linken din viser til kakaoPULVER som blir nevnt her, og det er noe helt annet enn flytende væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty: Den linken tror jeg nok viste til at 1 dl kakaoPULVER er 45 gram, 1 dl melk er tilnærmet 100 gram.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke heller drikker en halvliter melk i stedet for sjokolademelk jeg da, så slipper man å få i seg alt sukkeret. Det vel like mye proteiner?

Man må få i seg raske karbohydrater for å fylle glykogenlagerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da har jeg lest linken og missforstått hva de mente, Beklager det.

håper TS har fått et skikkelig svar på antall kallorier på cociosjokolade melk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...