Gå til innhold

Hjerteundersøkelse

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg er innkalt til hjerteundersøkelse på Haukeland, og lurer i den forbindelse på om noen vet hva en slik undersøkelse går ut på?

Skrevet

Det kommer jo ann på hva som er grunnen.

Her var det i forbindelse med oppstart av medisiner. Det ble da funnet ujevn hjerterytme ved EKG. Blodprøver ble tatt. Dette medførte en registrering på et døgn. Dro på sykehuset om morgenen. Fikk satt på EKG og fikk med et lite bærbart apparat.Kom tilbake dagen etterpå og fikk tatt det av.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg skal dit fordi jeg har hatt brystsmerter og har visstnok en bilyd på hjertet. Fikk bare beskjed om "hjerteundersøkelse", og aner virkelig ikke hva de skal gjøre. Jaja.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tusen takk for et godt svar! Da vet jeg hva jeg har i vente! Håper egentlig de ikke finner noe som helst, slik at jeg slipper noe videre behandling....

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

ninuska_, mod

Skrevet

Som sagt av Anonym: det finnes mange ulike tester/undersøkelser. De vil helt sikkert ta et EKG. Kanskje også et arbeids-EKG, noe som innebærer at du skal sykle eller gå/løpe på tredemølle. Dette for å se hvordan hjertet ditt responderer ved økt belastning. Det er også sannsynlig at de vil foreta en ultralydundersøkelse av hjertet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...