B.A. Skrevet 10. oktober 2010 #1 Del Skrevet 10. oktober 2010 Er det noen som kan hjelpe meg med hvor lenge jeg skal koke brekkbønner? Skal de være helt myke når de er ferdige eller litt sprø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 10. oktober 2010 #2 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg synes de er best når de er litt faste. Helt bløte grønnsaker er ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det har du helt rett i. Det ble forresten kjempegod middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 10. oktober 2010 #4 Del Skrevet 10. oktober 2010 Er det noen som kan hjelpe meg med hvor lenge jeg skal koke brekkbønner? Skal de være helt myke når de er ferdige eller litt sprø? Svaret er ikke mer enn 1 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 10. oktober 2010 Takk for svar Supraspinatus, kokte de litt lengre enn det jeg, men de var gode likevel. Får prøve mindre koketid neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 10. oktober 2010 #6 Del Skrevet 10. oktober 2010 Takk for svar Supraspinatus, kokte de litt lengre enn det jeg, men de var gode likevel. Får prøve mindre koketid neste gang Et tips er å koke dem i godt saltet vann. Det skal være like salt som sjøen. En video som viser en fin måte å forberede grønnsaker: http://www.nrk.no/mat/1.6579271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 10. oktober 2010 #7 Del Skrevet 10. oktober 2010 Et annet tips er å dampe dem under lokk et par min i en halv centimeter vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Independent_ Skrevet 10. oktober 2010 #8 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hvor får man kjøpt brekkbønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 10. oktober 2010 #9 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hvor får man kjøpt brekkbønner? Teit svar, men: butikken. Det kommer an på sesong, men butikker med greit utvalg har ofte ferske brekkbønner på denne tiden av året. Og jeg finner dte nesten alltid i innvandrerforretninger. Frosne brekkbønner/aspargesbønner er faktisk ikke så gæli det heller, men de er litt bløtere og dvaskere enn den ferske varianten. De på boks må man bare holde seg unna. *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Independent_ Skrevet 10. oktober 2010 #10 Del Skrevet 10. oktober 2010 Teit svar, men: butikken. Det kommer an på sesong, men butikker med greit utvalg har ofte ferske brekkbønner på denne tiden av året. Og jeg finner dte nesten alltid i innvandrerforretninger. Frosne brekkbønner/aspargesbønner er faktisk ikke så gæli det heller, men de er litt bløtere og dvaskere enn den ferske varianten. De på boks må man bare holde seg unna. *grøss* Takk for svar Jeg har nemlig sett etter det på de vanlige kjedene, Rema 1000 og Coopen liksom. Har veldig få innvandrerbutikker i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerbGirl Skrevet 11. oktober 2010 #11 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har kjøpt forskjellige grønne bønner på både Ica og Meny ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå